20 טעויות שאנשים מצליחים עושים רק פעם אחת בחיים

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
אנשים מצליחים לא טועים פעמיים
שתף:

כולנו עושים טעויות. זה חלק מהחיים וזה בהחלט לגיטימי. זה גם בהחלט נכון לומר שאם לא נעשה טעויות נתקשה ללמוד ולהשתפר לאורך הדרך. אלא שיש גם אנשים שלא ממהרים להודות בטעות שלהם. מצד שני, אנשים מצליחים לא רק מודים בטעות הזו, הם גם לומדים ממנה, ממשיכים הלאה ופועלים טוב יותר בפעם הבאה. הם לא מתעלמים מהטעויות, הם פשוט לא נותנים להן להכניע אותם. אילו טעויות הם לא יעשו פעם נוספת? הרשימה לפניכם.

 

1 – אנשים מצליחים לא מתעלמים מתחושת הבטן

לפעמים יש לנו תחושה שמשהו לא לגמרי נכון. אנחנו עשויים גם לזלזל באינסטינקט שלנו או להתעלם ממנו פשוט משום שההיגיון עשוי לאותת שאנחנו לא ממש בכיוון. אנשים מצליחים ילמדו מהטעות הזו די מהר. הם מבינים שאסור להם להתעלם מהאינסטינקט שלהם, ובפעם הבאה הם יתנו לו מקום של כבוד בתהליך קבלת ההחלטות.

 

2 – הם שואלים את השאלות הקשות ביותר

אם אתם נמנעים מחפירה בפרטים הקטנים מתוך פחד או חשש שתיתפסו כחטטנים מדי, זו טעות שרצוי להימנע ממנה. השאלות הקשות הן באמת קשות, אבל אתם בטח יודעים שבלי להתמודד איתן חסרים לכם כמה פרטים חשובים שעשויים להוביל לכישלון. עדיף להתגבר על חוסר הנוחות או על המבוכה, לשאול, לקבל את המידע ולקבל החלטות בצורה טובה הרבה יותר.

 

אנשים מצליחים שואלים שאלות
אנשים מצליחים לא מפחדים לשאול גם את השאלות הקשות ביותר

 

3 – הם לא הולכים על בטוח

זה לגמרי בסדר לבחור בדרך הבטוחה והנוחה יותר, אבל האנשים המצליחים לא יעשו את זה באופן קבוע, והם לא יימנעו מסיכונים לחלוטין. ההצלחה מגיעה לאלה שיש להם את האומץ לנסות, להיכשל ולנסות שוב. אל תפלו למלכודת הדבש ולדרך נטולת הסיכונים, לפחות אם המטרה שלכם היא לפרוץ גבולות ולהצליח בגדול.

 

4 – הם לא מאשימים אחרים

אם אתם לא לוקחים אחריות על הטעויות שלהם ובוחרים להאשים אחרים, אתם צועדים בדרך שיכולה להיות הרסנית לא רק עבור אלה שהאשמתם בטעות – אלא גם עבורכם. זוהי נטייה אנושית בסיסית, ואנשים רבים מתקדים להודות בחלקם בכישלון, אבל כדי להצליח תצטרכו לקחת אחריות, לרכוש את כבודם ואמונם של אחרים, ולהמשיך קדימה למרות הטעויות.

 

5 – הם נמנעים משחיקה

אנחנו בעד עבודה קשה, והיא חלק קריטי בהצלחה שלהם, אבל אנשים מצליחים יודעים ליצור קצת יותר איזון בחיים. גם אם אתם מכורים לעבודה כדאי לזכור שזו דרך טובה להישחק ולהגביר את רמות המתח, בעוד חופשה קצרה או זמן פנוי למנוחה ישתלמו הרבה יותר בטווח הארוך.

 

אנשים מצליחים לא נשחקים
אנשים מוצלחים יוצאים לחופשה מדי פעם

 

6 – הם לא מחפשים קיצורי דרך

האמת היא שקיצורי דרך לא באמת קיימים, לפחות לא בעסקים – וכנראה גם לא בחיים. כשאתם מנסים להשיג קיצור דרך אתם סוטים מהמסלול, מה שעשוי להוביל לכישלון או לתוצאות שהן פשוט לא אידאליות. אם ניסיתם לעשות את זה פעם אחת וגיליתם שזה לא עובד, אל תנסו שוב. עדיף לדבוק במסלול שהגדרתם לעבר המטרות החשובות מבחינתכם.

 

7 – הם לא מנסים לרצות את כולם

האישור מהסביבה חשוב לכולנו, ואנחנו מאוד רוצים שיחבבו אותנו. מצד שני, כדי להצליח כדאי להימנע מהתפיסה שנוכל לרצות את כולם. לכל אחד דעה משלו, ויש מי שלא יהיה שבע רצון מהמהלך הבא שלכם, גם אם עשרה אנשים אחרים חושבים שזה המהלך המתבקש. בקיצור, ותרו על הצורך להיות מושלמים ולקבל אישור מכל האנשים סביבכם, כי זה פשוט לא יקרה. עדיף שתתמקדו בעשייה ובתוצאות, ולא בדעות של אחרים.

 

 

8 – הם לא מסרבים לשנות את דעתם

עקשנות יכולה להיות תכונה חיובית שתקדם אתכם לעבר היעדים וההצלחה, אבל יש קו דק מאוד בין עקשנות לבין נוקשות יתר. מומלץ שתהיו עקשניים ותתמידו בדרך שלכם, אבל היו פתוחים והקשיבו לאחרים, וזכרו שזה לגמרי בסדר לשנות את דעתכם אם קיבלתם מידע חדש על המצב הקיים או רעיון שלא חשבתם עליו קודם. חוץ מזה, אם הדרך שלכם הובילה לטעות, כנראה כדאי לשנות אותה כדי לא לחזור על הטעות הזו פעם נוספת.

 

9 – הם לא מצפים לתגמול מידי

אם היינו יכולים לקבל תגמול חיובי בתום כל משימה זה כנראה היה נפלא, אבל המציאות שונה לחלוטין ולרוב אנחנו מחכים זמן רב עד שהמעשים שלנו יניבו תוצאות. אל תצפו לקבל את התגמול המבוקש מיד, המשיכו לעבוד קשה וזכרו שהתגמול בעל הערך עוד יגיע, והוא יהיה מספק אפילו יותר אם תחכו לו ותעבדו עוד יותר קשה עד שתשיגו אותו.

 

אנשים מצליחים מחכים בסבלנות
תהיו בטוחים שהתגמול יגיע – והוא יהיה שווה הרבה יותר ככל שתחכו לו

 

10 – הם לא עושים משהו ללא תשוקה

אנשים מוצלחים אולי לא אוהבים כל חלק בעבודה שלהם, אבל הם כן מחויבים מאוד למשימה ויש להם תשוקה לעשייה, גם אם הם משתוקקים בעיקר להשגת המטרות או החלומות שלהם. אנשים מצליחים יכולים להישאר במקום עבודה שלא מקדם אותם לשום מקום פעם אחת, אולי הם אפילו עשו פעם משהו למרות ששנאו אותו במיוחד, אבל הם לא יחזרו אחורה וזה באמת לא משנה כמה השכר יהיה מצוין.

 

11 – הם לא משקרים

כולנו יודעים עד כמה כנות היא חשובה כדרך חיים, אבל גם האנשים הטובים ביותר עשויים לקבל החלטות גרועות, למעוד ולשקר. מצד שני, אם המטרה היא להצליח הם גם לומדים די מהר לא לחזור על השקר הזה. הם מעריכים את המוניטין שלהם ומבינים שאין תג מחיר שמצדיק את הרס המוניטין הזה.

 

12 – הם לא מנסים להיות משהו שהם לא

לפעמים בא לנו להיות מה שאחרים מצפים שנהיה, אבל אנשים מצליחים לומדים די מהר שזה לא ממש עובד. כשהם מנסים להיות מישהו שהם לא, זה פשוט נראה רע. עדיף להיות כנים ואמיתיים עם עצמכם, ולהישאר נאמנים למי שאתם.

 

13 – הם לא מבטיחים יותר ממה שהם יכולים לקיים

אחד מכללי הזהב, וזה נכון בכל עסק וגם בחיים, הוא לא להבטיח יותר מדי ולקיים מעט מדי. כשאתם עושים את זה הלקוחות שלכם מגיעים עם ציפיות גבוהות במיוחד, ואין לכם דרך טובה באמת לעמוד בציפיות הללו. אם הבטחתם הבטחות גדולות פעם אחת ושילמתם מחיר, למדו את הלקח והיו קצת יותר ריאליים בפעם הבאה. המילה שלכם חשובה, ואם אתם מתחייבים לספק שירות מסוים בזמן מסוים כדי שתעמדו במילה שלכם. אם זה לא קרה, בפעם הבאה כדאי שתקבעו לוח זמנים קצת יותר גמיש.

 

 

14 – הם לא מתביישים לבקש עזרה

גם אם אתם בטוחים שאתם יכולים לעשות הכל לבד, אפשר וכדאי לבקש עזרה מאחרים. אנשים מצליחים עשויים לחשוב שהם יסתדרו מצוין גם בלי שום עזרה, אבל מהר מאוד הם לומדים שזה לא עובד להם באמת. הם יבקשו עזרה וגם יעניקו אותה לאחרים.

 

אנשים מצליחים מבקשים עזרה
לא רק שמותר לכם לבקש עזרה – רצוי שתקבלו אותה כדי שתגיעו להצלחה

 

15 – הם לא מאבדים קשר עם התמונה הגדולה יותר

אתם נשאבים לשגרה ולמשימות הקטנות והיומיומיות, וזה לגמרי טבעי, אבל מומלץ לזכור שיש לכם מטרות גדולות וחשובות הרבה יותר. אם אתם עסוקים מדי בפעולות השוטפות מצאו את הדרך לצמצם את מידת ההשפעה שלהן ותנו מקום ליעדים הגדולים יותר.

 

16 – הם לא רואים במתחרים שלהם אויבים

בעולם העסקים יש לפעמים נטייה לרצות "להביס" את המתחרים, אבל זו לא באמת המטרה שאליה אתם צריכים לשאוף. אנשים מצליחים יודעים שהמפתח האמיתי בדרך לניצחון נעוץ בהתמקדות בשביעות הרצון של הלקוחות. אז במקום להתמקד בתבוסה של היריבים השקיעו את האנרגיות בלקוחות שלכם, למדו את השוק ואל תראו במתחרים כאויבים אלא כגורמים שיכולים ללמד אתכם טוב יותר על עצמכם, על העסק, על השוק ועל הלקוחות כמובן.

 

17 – הם לא מנסים לתקן את מה שלא ניתן לתקן

לפעמים אנחנו משקיעים זמן וכסף בפרויקט מסוים ומחליטים שנעשה הכל עד שהמשימה תושלם. אלא שמדובר במקרה בעייתי במיוחד או במשימה שאין דרך אמיתית להשלים. מאחר והשקעתם אנרגיות ומשאבים אתם אולי לא רוצים לוותר על המשימה הזו עכשיו, אבל זה דווקא הזמן לעשות בדיוק את זה. ככל שתמשיכו להתמקד במצב חסר התקנה תמשיכו לבזבז זמן וכסף שיכולתם להשקיע במטרות אחרות, חשובות וגדולות יותר.

 

18 – הם לא פועלים ללא תקציב

גם האנשים המצליחים ביותר עושים טעויות בכל הקשור לכסף, אבל כדי להצליח הם גם לומדים מהר מאוד עד כמה חשוב להתנהל עם תקציב. בין אם תבחרו לגייס מנהל כספים או יועץ פיננסי, ובין אם תחליטו שאתם עושים את זה לגמרי לבד, קביעת תקציב ומעקב שוטף אחר ההוצאות וההכנסות שלו, אלה הצעדים שיבטיחו לכם הצלחה וימנעו מכם טעויות. אם פעלתם בלי התקציב ואתם עדיין במינוס גדול והלוואות שלא נגמרות, עדיין לא מאוחר ללמוד מהטעות.

 

19 – הם לא מציבים אחרים לפניהם

אם אתם עוזרים לאחרים זה נפלא, ואנחנו לגמרי בעד מתן תמיכה וסיוע לאנשים הקרובים אליכם. יחד עם זאת חשוב לזכור שהם לא חשובים יותר מכם. אנשים מצליחים מבינים שהם צריכים להשקיע בעצמם והם ממש לא מציבים את עצמם במקום השני. חשוב שתתמקדו בעצמכם ובסדרי העדיפויות שלכם לפני כל דבר אחר.

 

20 – הם לא משקרים לעצמם

על פניו נדמה שההיכרות שלכם עם עצמכם היא הדבר הפשוט והברור מאיליו. הרי מי מכיר את האופן שבו המוח שלכם פועל טוב יותר מכם? הבעיה מתחילה כשאנחנו משקרים לעצמנו ואנחנו לא מתמודדים עם המציאות המרה גם כשהיא ניצבת לנגד עינינו. אנשים מצליחים יודעים שזה המתכון הבטוח בדרך לכישלון, והשקרים שאנחנו מספרים לעצמנו רק מזיקים לנו. קבלו את המציאות כפי שהיא, אל תתכחשו לה וכפי שאתם נדרשים להיות כנים עם האנשים סביבכם, היו כנים קודם כל עם עצמכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme