הפעולה האחרונה שאנחנו עושים לפני שאנחנו הולכים לישון יכולה להשפיע רבות על איכות השינה שלנו ומכאן על רמת מצב הרוח שלנו ביום למחרת. כאשר אנחנו ישנים טוב יש לנו למחרת יותר אנרגיה ומצב הרוח שלנו הוא חיובי יותר. מחקרים רבים הוכיחו כי אנשים שהם מצליחים מבחינה מקצועית אישית הם אנשים שמצליחים אודות לבריאות נפשית ופיזית מעולה. פעמים רבות איכות הבריאות הפיזית והנפשית שלנו מושפעת מאיכות השינה שלנו. כאשר אנחנו לא ישנים טוב איכות החיים שלנו וכל מדדי הבריאות שלנו נפגעים. שמירה על שגרת בריאה נכונה יכולה לאפשר לנו לשפר את איכות החיים שלנו. רבים מהאנשים שהם מצליחנים מבחינה עסקית או אישית מקפידים על הדברים האלה לפני השינה:

 

  1. הם מקפידים לקרוא

כאשר אנחנו קוראים לפני שאנחנו הולכים לישון אנחנו יכולים להירדם בקלות רבה יותר. אנשים מפורסמים מאוד ומצליחים מאוד מעידים על עצמם שהם קוראים לפני השינה כמו למשל ביל גייטס ונשיא ארצות הברית ברק אובמה.

 

  1. הם מקפידים להתנתק מהעבודה לפני השינה

אנשים מצליחים מקפידים לא לעשות דברים הקשורים לעבודה לפני שהם הולכים לישון. בזמן הקרוב לשינה אנחנו צריכים להקפיד לא לבדוק הודעות מייל, לא לחשוב על בעיות בעבודה ולא לדבר עם עובדים אחרים. מחקרים בנושא הראו כי כאשר אנחנו מקשרים את השינה שלנו אם העבודה אז תהליך ההירדמות הופך להיות רווי מתחים וקשה יותר.

 

  1. הם מקפידים לבלות זמן רב עם המשפחה

לפני השינה ובכלל בשעות הפנאי שלנו חשוב להקפיד להקדיש זמן איכות למשפחה. זמן איכות זה יכול לכלול שיחות עם בן או בת הזוג וגם שיחות ובילוי עם הילדים. אפילו בילוי עם הכלב שלכם יכולה לאפשר לכם ליהנות מאוד ולישון טוב יותר בלילה.

 

  1. לצאת לטיול בערב

למרות הרבה דעות קדומות שפעילות גופנית מונעת הירדמות ושינה – מחקרים רבים בנושא כולל מחקר של קרן השינה הלאומית משנת 2013 מצאו כי עשיית פעילות גופנית אפילו בלילה יכולה לסייע לכל אחד לישון טוב יותר בלילה. פעילות גופנית כולל הליכה מפחיתים מתח וחרדה.

 

  1. הם מקפידים על חשיבה חיובית

מי שחושב באופן חיובי יכול ליהנות ממצב רוח טוב יותר. כאשר יש לנו מצב רוח טוב קל לנו יותר להירדם. חשיבה חיובית יכולה לסייע לנו גם להתייחס באופן חיובי יותר לכל החוויות שהיו לנו במהלך היום. חשוב לבחור לחשוב חיובי – וזה באמת עניין גדול מאוד של בחירה. חשיבה חיובית יכולה לסייע לנו להרגיש ביטחון עצמי גדול יותר ולהרגיש שיש לנו יותר כוחות להתמודד עם יום עבודה חדש.

 

  1. הם מקפידים לא לאכול הרבה קרוב לשעת השינה

כאשר אנחנו בוחרים לא לאכול ארוחות כבדות לפני השינה אנחנו יכולים ליהנות משינה איכותית וטובה יותר. כאשר אוכלים קרוב לשעת השינה אנחנו יכולים לסבול מכך שהבטן שלנו תהיה עסוקה בעיכול בזמן שננסה לישון ואז יהיה לנו קשה יותר לישון.

 

  1. הם שומעים מוזיקה קלאסית

שמיעה מוזיקה קלאסית לפני שהולכים לישון יכולה לאפשר לכל להרגיש רגוע יותר. ככל שנהיה רגועים יותר בזמן שאנחנו הולכים לישון כך נישן טוב יותר בלילה ואיכות השינה שלנו תהיה טובה וארוכה יותר.

 

לסיכום, הקפדה על טקסים שונים לפני שאנחנו הולכים לישון וגם על אורח חיים בריא ומאוזן יכולה לסייע לנו לישון טוב יותר מדי לילה. ככל שנישן טוב יותר כך נוכל ליהנות מאיכות חיים טובה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם?

X
זירת ההשוואות חיסכו עכשיו >