אפל מכחישה: "אייפון לא מקשיב ללקוחות"

אסף הורן5 דקות קריאה
לטענת אפל: היא לא מאזינה לכם
שתף:

החשש לפיו חברת אפל מאזינה ללקוחותיה דרך המכשירים הניידים שלה הוא בהחלט לא חדש. אלא שעכשיו היא גם מגיבה ומכריזה באופן רשמי שזה פשוט לא קורה: "הלקוח הוא לא המוצר שלנו, והמודל העסקי שלנו לא תלוי באיסוף כמויות נרחבות של נתונים אישיים במטרה להעשיר את פרופיל היעד שלנו למשווקים."

 

 

מנכ"ל אפל: הפרטיות היא זכות האדם הבסיסית

כבר מזמן נבדקות החשדות לפיהם יש התקנים ניידים ורמקולים חכמים שמצותתים לשיחותיהם הפרטיות של משתמשים. אפל ענתה לכל לקוחותיה שזה דווקא ממש לא המקרה. "אנחנו מאמינים שהפרטיות היא זכות האדם הבסיסית ולכן זה לא נכנס לטכנולוגיה או לתוכנית העסקית שלנו," הבהיר מנכ"ל החברה, טים קוק. ההודעה הזו פורסמה בתגובה לבדיקה של ועדת האנרגיה והמסחר בקשר לטלפונים החכמים של אפל ושל גוגל. על פי דיווחים בתקשורת, המחוקקים העלו חששות כי טלפונים חכמים יכולים "במקרים מסוימים" לאסוף נתונים משיחות בקרבת מקום, גם אם המשתמש לא נתן אישור לכך. גורמים בכירים אף ביקשו מידע בכתב על האופן שבו המכשירים החכמים אוספים את המידע והנתונים מהשיחות הפרטיות של הלקוחות שלהם.

 

אפל טוענת שהיא לא מקשיבה לנו
אפל טוענת שהלקוח הוא לא המוצר שלה, ושהאזנה לשיחות היא לא חלק מהמודל העסקי

 

בתגובתה של אפל, החברה אמרה כי האייפון מציג התראה חזותית כאשר סירי מקשיבה לבקשה של מישהו. כל זאת ועוד, בחברה טוענים גם שמכשיר האייפון לא מקשיב ללקוחות אלא רק כדי לזהות באופן ברור את המילים 'היי סירי', מילים הכרחיות לצורך הפעלתה של הסייעת הקולית. כמו כן, המשתמשים חייבים להעניק גישה למיקרופון באופן מפורש, ויכולים לבטל את הגישה הזו בעצמם, בהגדרות המכשיר.

 

יחד עם זאת, קיימת עדיין מחלוקת בין חברות הטכנולוגיה לגורמי אבטחת המידע. החברות מבחינתן מורידות חשש מהלקוחות שלהן וטוענות כי אין אף אחד שיכול להאזין להם, בעוד מומחי אבטחה אומרים שהטכנולוגיה יותר חכמה וזה קורה בכל מקרה ולכן הצרכנים/האזרחים צריכים להשאר מודאגים לגבי הכמות של המידע האישי שחברות עסקיות יודעות עליהם.

 

לסיכום אומר סמנכ"ל אחת מחברות האבטחה הגדולות ביותר: "אנחנו באמת צריכים חוק הפרטיות הבסיסית שיגן על האנשים, אנחנו לא יכולים להסתמך רק על מדיניות של אפל או חברות אחרות".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme