לחסוך בלי רחמים – כך תחסכו כסף בלי לפגוע ברמת החיים שלכם

ליהי גיאת2 דקות קריאה
איך תוכלו לחסוך כסף וליהנות מהדרך?
שתף:

רובנו אנשים עובדים, לפעמים אפילו בכמה עבודות, ועדיין בקושי מצליחים לסגור חודש בלי מינוס, או לפחות בלי מינוס קיצוני שמצריך שיחה עם הבנק. איך שורדים את יוקר המחיה במדינה שלנו, כשהמשכורות הן בין הנמוכות בעולם ומחירי הדיור והמזון בין היקרים? יותר מזה – איך שורדים את זה בחופש הגדול?! איך משלמים חשבון חשמל בקיץ ישראלי, כשהילדים בבית והמזגנים עובדים כמעט עשרים וארבע שעות ביממה? אז יש לנו כמה טיפים שאספנו, שעוזרים לחסוך מפה ומשם, ולא מאלצים אותנו לוותר או לרדת באיכות החיים שלנו:

 

זה שעכשיו חופש גדול, לא אומר שצריך לרשום את הילד לשבע קייטנות

נכון, אם הילד תקוע בבית זה סיוט לכולם, במיוחד אם הוא צעיר ומצריך את אחד ההורים להישאר אתו או לקחת אותו לעבודה. אז מה עושים? קודם כל, בשלושת השבועות הראשונים של יולי יש לכל ילד עד כיתה ה' את קייטנת בית הספר, שמשלבת גם למידה וגם פאן. רוב הילדים לא ממש אוהבים את הקייטנה הזאת (שהיא למעשה שם אחר ל"המורה למוסיקה צריכה לעשות חלטורת קיץ, אבל היא לא ממש מחבבת ילדים או בעלת סבלנות יתרה, אז הילדים נדרשים לשבת בידיים שלובות ולשתוק רוב שעות היום") – אבל עבור ההורים זהו פתרון מצוין. מסובסד ועדיין עם הילה חינוכית. מעבר לקייטנה זו, אתם ממש לא מחויבים על פי חוק לשלוח את הילדים לכל הקייטנות היוקרתיות סטייל קייטנות אילוף, קייטנות שף צעיר או קייטנות גינון, שהמשותף לכולן הוא לתת לילדים לעבוד בחינם. המציאו יוזמות חדשות: התאגדו כמה הורים מהכיתה, וקחו את הילדים בכל יום למקום אחר. כך, יהיה לכם רק יום אחד שבו תצטרכו לקחת יום חופש מהעבודה. ההורה התורן יוכל לקחת לאטרקציות כמו בריכה, לונה פארק, סרט, פארק מים, גן חיות, מוזיאון – ואפשר אפילו לקחת את הילדים לפארק הסמוך לבית, לתת להם רובי מים ולהניח להם לנפשם.

 

לא צריך 7 קייטנות
וותרו על כל הקייטנות היקרות לילדים – אפשר לחסוך כסף ולבחור להם פעילות אחת מרכזית

 

המציאו קייטנות, העסיקו את הילדים ועל הדרך תרוויחו כסף

אם אתם לא עובדים כרגע, אתם יכולים לאסוף כמה ילדים ולעשות להם קייטנה בתשלום כלשהו. אם יש לכם תחום התמחות אתם יכולים להחיל אותו, למשל קייטנת "הקונדיטור הצעיר", או קייטנת "מהנדסים צעירים" וכן הלאה. בקשו מהילדים הפרטיים שלכם שיעזרו לכם, ועל הדרך תעסיקו גם אותם ותקיפו אותם בחברים.

 

 

היעזרו בכרטיסי מועדונים וקופונים כדי לחסוך כסף

כל בילוי שאתם רק מעלים בראש (כמו הפירוט בסעיף הקודם) יכול לעלות לכם חצי או אפילו רבע מחיר –  כמעט לכל כרטיס אשראי יש מועדון הטבות שווה, שמעניק לכם אחד ועוד אחד על מגוון גדול מאד של אטרקציות. תוסיפו לזה קופונים, הטבות של מועדונים כמו חבר, מבצעים שיש לפעמים בעיתון ובאתרים השונים ועוד. כל מה שעליכם לעשות זה לבדוק, לפני שאתם יוצאים מהבית, איזה הטבות יש לכל אטרקציה.

 

יש כרטיס מועדון?
אם יש לכם כרטיסי אשראי (וסביר להניח שיש לכם) יכול להיות שיש לכם קופונים או הנחות שוות

 

ילדים אוהבים אקשן – ובשביל זה אפשר פשוט להפעיל את הראש

הילדים משועממים בבית, ואתם לא רוצים להוציא עכשיו כמה מאות שקלים על בריכה או על אטרקציה יוקרתית? אתם לא חייבים. קחו אותם לפארק שעשועים מוצל (או שתלכו בשעות בין ערביים), והכריזו על משחק "מירוץ למיליון" – או "הישרדות". כל שעליכם לעשות זה להמציא הפעלות על גבי המתקנים, ולתת לילדים להתחרות ביניהם ולפרוק אנרגיות. הביאו אתכם אוכל טעים ושתייה, ובסוף הפעילות תעשו לכם פיקניק כייפי.

 

 

ארוחת ערב על הים

הפתיעו את הילדים – ארזו את ארוחת הערב ואמרו להם שהולכים לאכול אותה על חוף הים (רלוונטי כמובן רק למי שגר בקרבת הים). השילוב של שכשוך במים החמימים לעת ערב, כשהפס הארגמני של השקיעה חוצה את הים, והטעם של המנגו מתוק וכתום בפה – מתחרה בכל אטרקציה יקרה, ובטח בכל מסעדה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme