15 דרכים פשוטות לחסוך יותר מ-10,000 ש"ח בשנה

מערכת4 דקות קריאה
15 דרכים לחסוך הרבה כסף
שתף:

סביר להניח שגם אתם מנסים לחסוך בהוצאות, וגם אתם מנסים להיצמד לתקציב כזה או אחר. היום לנושא הזה יש חשיבות רבה אפילו יותר. הבעיה היא שלא פעם ההוצאות הבסיסיות ביותר מצליחות להפיל אותנו. מעלויות החשמל ועד למוצרי הטיפוח, ממוצרי הניקיון לבית ועד להוצאות התחבורה, יש הוצאות שאי אפשר בלעדיהן. מצד שני, גם שם אתם יכולים לחסוך – ולא מעט. הנה 15 דרכים לחסוך בעלויות, והן פשוטות יותר ממה שאתם חושבים.

 

1 – במקום ביקור במספרה: מכונת תספורת

מחיר תספורת לגבר עומד היום על 70-90 שקלים ברוב המספרות, ואילו תספורת לילדים תעלה בין 50 ל-60 שקלים. מכונת תספורת טובה תחסוך לכם את הביקורים אצל הספר ולמעשה תחזיר את ההשקעה מהר מאוד. באופן דומה תוכלו לקנות גם מכונת תספורת לכלב ב-250 שקלים, השקעה שתכסה את עצמה כבר לאחר 3 שימושים לכל היותר. נשים שרוצות לחסוך כמה ביקורים אצל מעצב השיער יכולות לרכוש גם מייבש שיער מקצועי שיעלה כ-500 שקלים, במקום לשלם בין 70 ל-120 שקלים בכל פעם.

 

מכונת תספורת | מכונת תספורת לכלבים | מייבש שיער מקצועי

 

לחסוך בכסף על תספורת
למה לשלם לספר מקצועי כשאפשר להסתפר בבית בזול?

 

2 – חיתולים רב פעמיים

הורים לילדים קטנים מכירים את ההוצאה הזו היטב: חבילת טיטולים עולה היום בין 20 ל-60 שקלים בתלות במותג, בכמות הטיטולים ובמידה. אז נכון, אפשר למצוא מדי פעם מבצעים נוחים או קופונים שיחסכו לכם כמה שקלים, אבל דרך פשוטה הרבה יותר היא לקנות חיתולים רב פעמיים. הפתרון הזה הוא לא רק ידידותי לסביבה, הוא בעיקר חסכוני מאוד – גם בכסף וגם במקום. ולא, הוא ממש לא מזכיר את חיתולי הבד שההורים שלכם זוכרים מהילדות שלהם. הוא פשוט ונוח לשימוש.

 

מחיר חיתול רב-פעמי: החל מ-59 שקלים (החיסכון: כ-2,000 שקלים בשנה)

 

 

3 – ריהוט ומוצרים לתינוק

הדרך הכי טובה לחסוך על ריהוט לתינוק היא לקבל מתנה נדיבה במיוחד מההורים או לאסוף מחברים עם ילדים קצת יותר גדולים. בהנחה ששתי החלופות החינמיות לא ממש רלוונטיות עבורכם, מוצרי יד שנייה יחסכו לכם הרבה כסף. יש גם שפע של דרכים למצוא עריסות, עגלות ואפילו מיטות מעבר או סלקל לרכב. בחלק מהמקרים תגלו שיש פריטים שמוצעים למסירה בחינם, כל שנדרש מכם הוא לבוא ולקחת. הנה כמה קישורים שיעזרו לכם:

 

פשפשוק לתינוק ולילד | מוצרי יד 2 לילדים | פרויקט אגורה

 

לחסוך במוצרים לילד
יד שנייה תמיד זולה יותר – בוודאי בכל הקשור למוצרי תינוקות

 

4 – לחסוך בחשמל: נורות לד

ההמצאה הזו ממש לא חדשה, ובבתים רבים בישראל התאורה מתבססת ברובה על נורות לד. אם עדיין לא עברתם לנורות הלד זה הזמן לעשות את זה, ויש לא מעט סיבות טובות. בתור התחלה נורות לד מחזיקות מעמד זמן רב יותר (עד 50,000 שעות עבודה), הן פולטות הרבה פחות חום והן חוסכות לכם הרבה כסף בטווח הרחוק. בתור התחלה הן יחסכו לכם משמעותית בעלויות החשמל, ובנוסף הן גם מחזיקות זמן רב יותר, כך שלא תצטרכו לקנות נורות חדשות בזמן הקרוב.

 

5 – מזגן חדש חוסך חשמל

אז נכון, כדי לקנות מזגן חדש וטוב תצטרכו להשקיע סכום מכובד למדי, אבל זו אחת ההשקעות החשובות והחכמות ביותר שלכם. לא מזמן סיפר לי חבר קרוב על חשבון החשמל שהגיע לשיא חדש: 1,400 שקלים. כדי לחסוך את צריכת החשמל הוא ויתר על המזגן בלילה לטובת מאוורר, אבל במהלך היום המזגן עדיין עבד, ולא מעט. בדיקה פשוטה (שכללה מבט חטוף על המזגן) סיפקה את ההסבר: המזגן המדובר ישן וכל קשר בינו לבין חיסכון מקרי בהחלט. מזגן חדש יעלה לכם בין 2,000 ל-6,000 שקלים בהתאם לסוג המזגן ולגודלו, אבל בטווח הארוך תגלו שאתם משלמים הרבה פחות לחברת החשמל.

 

6 – במקום מנוי טלוויזיה: עידן פלוס וסטרימינג

זה לא סוד שחברות התקשורת מציעות לנו היום חבילות תוכן שונות במחירים שונים. חבילת הבסיס של הוט מתחילה מ-220 שקלים, וגם בחברת יס תיפרדו מסכום נאה מדי חודש. יש היום גם מתחרות חדשות כמו פרטנר (חבילות החל מ-69 שקלים) או סלקום (כ-99 שקלים בחודש). עם זאת, יש דרך אפילו זולה יותר. אם יש לכם טלוויזיה חכמה תוכלו לרכוש אנטנה של עידן פלוס, וכך, במחיר חד פעמי שלא יעלה על 100 שקלים, תקבלו את הערוצים המרכזיים (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וגם את החינוכית החדשה). עם הטלוויזיה החכמה תוכלו גם להתחבר לנטפליקס או לפריים וידאו ב 40-50 שקלים לחודש.

 

המשמעות? חיסכון של כ-170 שקלים בחודש (2,040 שקלים בשנה).

 

 

7 – מנוי לספריה

חובבי ספרים אולי נהנים למלא את הספרייה הביתית שלהם, אבל אם נודה באמת את רוב הספרים הם יקראו רק פעם אחת. אם אתם אוהבים לקרוא, וכמה שיותר, מנוי לספריה העירונית יעשה את העבודה. ברוב המקרים המנוי הזה חינמי לחלוטין, מה שאומר שתוכלו לקרוא כאוות נפשכם בלי לשלם בכלל.

 

לחסוך עם מנוי לספריה
במקום למלא את המדפים בבית בספרים יקרים שיעלו אבק – לכו לספרייה העירונית

 

8 – חדר כושר ביתי

יותר ויותר ישראלים עוסקים בספורט, והרי זה משובח, אבל אין ספק שהמנוי לחדר הכושר או לסטודיו הקרוב הוא מנוי שיעלה לכם כמה מאות שקלים מדי חודש, ואלפי שקלים מדי שנה. אם אתם רוצים לשמור על הגזרה ועל הכושר בלי לשלם למכון יש לכם שפע של פתרונות חינמיים, מהליכות באוויר הפתוח ועד למתקני הכושר בפארקים הציבוריים. דרך נוספת, כזו שתאפשר לכם להמשיך להתאמן גם כשחם מדי וגם בימי החורף הגשומים, היא לרכוש כמה מוצרים בסיסיים למדי.

 

נניח שמנוי לחדר הכושר הקרוב אליכם עולה 250 שקלים מדי חודש, או 3,000 שקלים מדי שנה. במקום להירשם למכון הכושר תוכלו לרכוש ציוד בסיסי שיעלה לכם כ-263 שקלים:

מזרן יוגה: 75 שקלים | מדרגה אירובית: 100 שקלים | משקולת: 88 שקלים

 

9 – קניות בסופרמרקט אונליין

כמה פעמים יצאתם מהבית כדי לקנות לחם או חלב וחזרתם עם ארבע שקיות מלאות במצרכים שעלו לכם 200 שקלים ויותר? זה קורה משום שבזמן השיטוט שלכם בין המדפים בחיפוש אחר הלחם והחלב נתקלתם גם בכמה חטיפים שמשכו את העין, במבצע שנשמע אטרקטיבי גם אם הוא לא לגמרי רלוונטי אליכם ועל הדרך החלטתם לקנות גם בקבוק יין או עוגה לקינוח. דרך טובה יותר לשלוט בהוצאות ולהיצמד לתקציב (ולרשימת הקניות) היא לבצע את הרכישות אונליין. אז נכון שתצטרכו לשלם דמי משלוח אבל תימנעו מרכישות מיותרות ותופתעו לגלות שיש שפע של מוצרים שמוצעים במחיר מוזל דרך האתר – למרות שבסופרמרקט עצמו אין עליהם כל מבצע או הנחה. בסופו של דבר תחסכו כך לא מעט כסף, ובאותה הזדמנות תימנעו מכל הפיתויים שאתם מכניסים הביתה פשוט כי הם קרצו לכם מהמדף בסופר.

 

10 – לסטודנטים: חופשי שנתי

סביר להניח שכסטודנטים אתם נוסעים לא מעט בתחבורה הציבורית, וזה נכון לא רק בזמן הסמסטר אלא גם בחופשת המבחנים ובקיץ, כשהנסיעות הן בעיקר לעבודה (או לים). חופשי חודשי הוא אופציה לא רעה בכלל, אבל חופשי שנתי יחסוך לכם לא מעט. למשל, אם תטענו את הרב-קו שלכם מראש לסמסטר א' (אזור גוש דן) תשלמו 740 שקלים, ובסמסטר ב' 822 שקלים, או 1,562 שקלים. התוספת לחופשי שנתי סטודנטיאלי היא 232 שקלים בלבד, מה שאומר שאם אתם משתמשים בתחבורה הציבורית מדי יום – ולא רק כדי להגיע ללימודים – חופשי שנתי הוא פתרון משתלם יותר.

 

המחירון של אגד | המחירון של דן | המחירון של קווים

 

11 – איירובוט כתחליף לעוזרת

יכול להיות שהעוזרת הפרטית שלכם מצוינת, אבל סביר להניח שאתם גם משלמים על השירות המצוין הזה לא מעט. אז לא, אנחנו ממש לא מציעים לכם לפטר אותה ולהתחיל לנקות לבד בזמן שאין לכם. מצד שני, איירובוט יכול בהחלט לחסוך לכם בעלויות לטווח הארוך. באופן טבעי טווח המחירים כאן רחב למדי, והמחיר קשור במידה רבה גם לאיכות התוצאה, אבל אין ספק שמדובר בפתרון מצוין והרובוט החביב עליכם ינקה את הבית גם כשאתם לא בסביבה.

 

המחירים נעים בין 899 ל-3,690 שקלים באתר איירובוט ואם תחפשו היטב כנראה תמצאו גם שואב אבק רובוטי מיד שנייה. לצורך השוואה – מנקה בעלות של 300 שקלים ליום בממוצע תעלה לכם כ-7,000 שקלים מדי שנה, עוד לפני חישוב ימי החופשה והביטוח הלאומי כמובן.

 

לחסוך כסף על ניקיון
איירובוט הוא מנקה פרטי מצוין שיחסוך לכם אלפי שקלים לאורך זמן

 

12 – מנוי לווטרינר

אם יש לכם חיית מחמד ההוצאה שלכם כנראה לא קטנה ממילא, אבל אם יש משהו שיכול להקפיץ את העלויות משמעותית זה הטיפול הרפואי שהם זקוקים לו מפעם לפעם, לצד החיסונים השנתיים כמובן. אלא שמנוי למרפאה הווטרינרית יכול לחסוך לכם מאות שקלים מדי שנה, ואפילו יותר. בדקו את המרפאות הקרובות אליכם, השוו מחירים וגלו מה אתם מקבלים בתמורה. לרוב תקבלו את כל החיסונים ללא תוספת עלות וכן הנחה משמעותית על ביקורי רופא ותרופות.

 

13 – גידול תבלינים עצמאי

על פניו מדובר בהוצאה קטנה יחסית. עלי נענע ותבלינים כמו אורגנו או בזיליקום הם לא הסיבה האמיתית לחשבון המנופח שלכם בסופרמרקט, אבל בטווח הארוך מדובר בהוצאה שאתם יכולים לחסוך – וכל שקל קובע. אז במקום לקנות תתחילו לגדל בעצמכם תבלינים ואת הצמחים שאתם אוהבים להוסיף לתה שלכם, ולצד החיסכון תקבלו גם ערוגת תבלינים או לכל הפחות עציץ ריחני, גם אם אין לכם גינה.

 

14 – לייזר להסרת שיער

אחת ההוצאות הקבועות היא הוצאה הקשורה בהסרת השיער, וזה באמת לא משנה אם הפעולה הזו מתבצעת במכון היופי או בבית. קוסמטיקאיות ומכוני יופי יגבו לרוב בין 40 ל-80 שקלים על הסרת שיער בשעווה לחצי רגל, וכדי לבצע את הפעולה לבד בבית יש צורך ברכישת שעווה לחימום (כ-30 שקלים ל-500 גרם) וניירות להסרת שיער (כ-30 שקלים ל-50 יחידות). סכיני גילוח חד פעמיים יעלו כ-23 שקלים, בעוד רב-פעמיים יעלו כ-50 שקלים ל-4 יחידות.

 

על פי הנתונים האלה, הסרת שיער בשעווה תעלה בשנה אחת כ-1,500 שקלים. הסרת שיער עם סכין תעלה קצת פחות (וגם תדרוש יותר עבודה). מצד שני, הסרת שיער בלייזר לחצי רגל תעלה כ-2,400 שקלים, אבל היא תחסוך את ההוצאות הללו בטווח הארוך. במילים אחרות, את ההשקעה הזו תחזירו כבר בשנה השנייה.

 

15 – לנשים בלבד: גביעוניות

אחת ההוצאות הקבועות והבסיסיות ביותר עבור כל אישה היא ההוצאה הקשורה להגנה בזמן המחזור החודשי. יש לא מעט חלופות ואין ספק שהבחירה ביניהן קשורה בעיקר לנוחות האישית, אבל פערי המחירים בהחלט עשויים לעודד אותך לנסות משהו קצת אחר ופחות מוכר: הגביעונית. רק לצורך ההדגמה: שימוש בתחבושות היגייניות יעלה כ-25 שקלים מדי חודש, או 300 שקלים מדי שנה. טמפונים יעלו כ-30 שקלים מדי חודש, או 360 שקלים מדי שנה. אז יכול להיות שחבילה אחת תחזיק מעמד חודשיים, מה שיחסוך לך כמה עשרות שקלים בשנה, אבל דרך הרבה יותר פשוטה ויעילה לקצץ בעלויות היא לעבור לגביעוניות. גביעונית אחת תעלה כ-165 שקלים והיא מחזיקה מעמד שנים. במילים אחרות זו דרך נהדרת לחסוך 135 שקלים כבר בשנה הראשונה, וכמה מאות שקלים בשנים הבאות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme