7 דרכים פשוטות להתחיל לחסוך כסף כבר עכשיו

מערכת3 דקות קריאה
דרכים לחסוך כסף
שתף:

לפני שנתחיל, נבהיר: לחסוך כסף זו לא משימה פשוטה. בכלל. מצד שני, זו בהחלט משימה אפשרית, ואתם לא צריכים לוותר על כל הנאות החיים כדי לצמצם את המינוס וליצור לעצמכם תוכנית חיסכון נאה. הנה כמה דרכים די פשוטות להתחיל לחסוך, ויפה שעה אחת קודם.

 

1 – רשמו את ההוצאות שלכם

נדמה לכם שהקפה בדרך למשרד עולה רק כמה שקלים מדי יום, והמגזין ההוא שנרשמתם אליו עולה שלושה דולר בחודש בלבד, אבל אם תחשבו כמה אתם באמת מוציאים – תגלו שהסכומים הקטנים מצטברים להוצאות גדולות. יש לא מעט דרכים לעשות זאת, מאיסוף קבלות ועד לשליחת הודעות לעצמכם בווטסאפ או לניהול ההוצאות באפליקציות ייעודיות. מצאו את הדרך הנכונה לכם, התחילו לעקוב אחר ההוצאות ותגלו אילו הפתעות קטנות יכולות לחסוך לכם הרבה כסף בטווח הארוך.

 

עקבו אחר ההוצאות שלכם
עקבו אחר ההוצאות שלכם

 

2 – בדקו את ההלוואות שלכם

יש לכם הלוואת סטודנטים ישנה שהלכה ותפחה, בדרך הגדלתם אותה כדי לקנות רכב חדש והיום אתם מחזירים אלפי שקלים מדי חודש על הלוואות שאין לכם באמת מושג איפה הן מנוהלות, או כמה הן עולות לכם. לא רק שהמצב הזה מכביד על תזרים המזומנים שלכם, סביר להניח שאתם משלמים הרבה מאוד כסף על עמלות שאפשר לחסוך. אם כן, אספו את כל דפי המידע הדרושים והכירו היטב את ההלוואות שלכם. אם יש הלוואה קטנה שתוכלו לכסות הרי זה משובח, וגם אם לא, לכל הפחות בחנו אפשרות לאחד את כולן יחד ולקבל תנאים טובים יותר.

 

 

3 – שימו לב להרגלי הצפייה שלכם

אנחנו לגמרי בעד צפייה בסדרות ובסרטים, אבל יכול להיות שאתם משלמים הרבה יותר ממה שאתם צריכים? יכול להיות שקיבלתם חבילת ערוצים במתנה כשהצטרפתם לספק תוכן מסוים ושכחתם לבטל אותה, כך שאתם ממשיכים לשלם גם אם אתם בכלל לא צופים בערוצים הללו. אם יש לכם בנוסף גם נטפליקס, אפל TV או כל שירות סטרימינג אחר, האם אתם זקוקים לכולם? ואולי בכלל אפשר לאתר ספק תוכן חלופי שיציע לכם מחירים יותר טובים על אותם תכנים? תתפלאו, אבל במקרים רבים ניתן לחסוך בפעולה פשוטה מאות שקלים מדי שנה.

 

כמה אתם משלמים על הרגלי הצפייה שלכם?
כמה אתם משלמים על הרגלי הצפייה שלכם?

 

4 – בטלו את המנויים המיותרים שלכם

נרשמתם לחדר הכושר אבל לא חזרתם אליו מהיום שבו קיבלתם את כרטיס החבר, יש לכם מנוי לעיתון מקוון שלא הספקתם לקרוא מעולם, ואולי בכלל נרשמתם לתקופת ניסיון לאפליקציה ושכחתם לבטל – או להיכנס אליה שוב. לאורך זמן מדובר בהוצאות גדולות מאוד, ואפילו לא בהוצאות על דברים שבאמת עושים לכם טוב על הלב. זה הזמן לבדוק את כרטיס האשראי, לגלות על מה אתם משלמים כסף כל חודש ולבטל את כל מה שכבר לא רלוונטי אליכם.

 

5 – החליפו חברת סלולר ו/או אינטרנט

בתחום הסלולר התחרות היום גדולה למדי, ומבחינתנו זו הזדמנות נהדרות לחסוך, ולא מעט. אם תשוו תגלו שאתם משלמים כנראה קצת יותר מאחרים, וגם חיסכון של 10 או 20 שקלים בחודש הוא חיסכון של 120-240 שקלים מדי שנה.

 

 

6 – הזמינו אוכל מרשימה מסודרת

בטח לא נחדש לכם שום דבר אם נציע לכם להכין רשימת קניות מסודרת, אבל אולי הטיפ הבא בכל זאת יצליח להפתיע אתכם: נסו לבצע את קניות המזון באופן מקוון. נכון, תצטרכו לשלם את דמי המשלוח, אבל הקנייה המקוונת שונה לחלוטין מהקנייה בסופר. במקום לעבור בין המדפים, להתפתות לשלטים הגדולים שקוראים לכם לקנות עוד ועוד פריטים שאתם לא צריכים באמת, תהיו הרבה יותר ממוקדים ותקנו רק את מה שאתם באמת צריכים. חוץ מזה, תחסכו לעצמכם גם את סחיבת בקבוקי המים, וזה בונוס נחמד.

 

קניות אונליין אולי דווקא יחסכו לכם כסף
קניות אונליין אולי דווקא יחסכו לכם כסף

 

7 – קוראים ספרים? יש חלופות

אין דבר נפלא יותר מחוויית הקריאה, בטח כשיש לכם ספר כיפי ביד שאפשר לדפדף בו בזמן שלכם. את החוויה הזו תוכלו לקבל גם כשתשאילו ספר מהספריה העירונית, ואפילו בחינם. אם אתם אוהבים לקנות ספרים (ולתמוך בסופרים) תוכלו לעשות זאת דרך אפליקציות ייעודיות, כמו אפליקציית עברית, ואם בכל זאת חשוב לכם להרגיש את הספר אפשר ואף מומלץ לקנות ישירות מהסופר או מההוצאה. כך תשלמו פחות, ועדיין תחזקו את הסופרים בישראל. כולם מרוויחים, לא?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme