אלה הצעדים שיחסכו לכם יותר מ-5,000 שנה עוד השנה

אביה פרי2 דקות קריאה
צעדים פשוטים שיעזרו לכם לחסוך הרבה
שתף:

מה שמרתיע רבים מאפשרויות התייעלות כלכליות רבות, הוא הפחד מבירוקרטיה. שהרי אנחנו עשויים למצוא עצמינו נמנעים במשך חודשים מפעולה שתיקח חצי שעה מקצה לקצה. מדוע? אנחנו לא אוהבים לבקש הנחות, אנחנו לא אוהבים לעשות דברים שאינם דחופים ("אם אני מנוי להוט כבר שנתיים, אין דחיפות להתקשר להוזיל את המנוי דווקא עכשיו") ובוודאי שאנו נוטים לזלזל בסכומים קטנים שההתחשבנות עליהם עשויה להחשיב אותנו בעיני עצמינו ל"קמצנים". אז מה אם היינו פותרים לכם את כל הבעית האלה? תפנו 30 דקות בכל ראשון לחודש, וצאו איתנו לחסכון מובטח. רק חצי שעה בחודש ל-12 החודשים הבאים.

 

 

1 – אתגר הפנסיה

פנסיה היא ההשקעה הגדולה ביותר בחיי רוב האנשים ויחד עם זאת היא הנושא שאנחנו הכי נרתעים מלברר ולהגיע לבקיאות. הקדישו זמן קריאה ל"אתגר הפנסיה" שנכתב על ידי נתי אהרונוביץ' "הנינג'ה הפיננסית" שהתראיין אצלינו עם פתיחת האתגר: “כל דבר שבדקתי עד היום לגבי פנסיה היה מסובך רק כי למישהו היה אינטרס שהוא יהיה מסובך. לכן החלטתי לעשות מעשה והעלתי לפני שבועיים את אתגר הפנסיה. האתגר מורכב מכמה פוסטים פשוטים, חינמיים ונגישים שמסבירים צעד אחרי צעד מה לעשות ממש מהשלבים הראשונים של איך להזמין את דוח המסלקה שלך. אנשים נמנעים מזה אבל האמת היא שכל אחד יכול לעשות את זה, כל פוסט דורש כעשר דקות – רבע שעה קריאה ועיסוק ובסוף כל קטע אתה כבר מקבל ערך. כל מי שפעיל כלכלית וכבר צבר כמה שנים לפנסיה בוודאות יחסוך כסף." הקדישו קריאה ובדקו שלב אחר שלב את קרן הפנסיה שלכם. 

 

2 – השוואת מחירים בין חברות כבלים

בשוק הטלוויזיה פעילות היום לא פחות משמונה שחקניות, המציעות 11 מסלולים שונים. מצד אחד אפשרויות הבחירה שעומדות בפני הצרכן מגוונות הרבה יותר בהשוואה לעבר. מצד שני, אפשר בקלות ללכת לאיבוד בין כל המסלולים, התוכניות והחברות החדשות. פנו את הזמן כדי להשוות בין החבילה שיש לכם היום לבין החלופות ותגלו שאתם יכולים לחסוך מאות שקלים מדי חודש. כך אפשר להחליף חבילות תוכן שעולות לכם 150 שקלים ואף יותר בחברות הגדולות – ולהסתפק למשל בנטפליקס, שיעלה לכם 40 שקלים בחודש. בשנה תחסכו יותר מ-1,200 שקלים.

 

לחסוך כסף על הטלוויזיה
על שירותי הטלוויזיה תוכלו לחסוך יותר מ-1,000 שקלים בשנה

 

3 – השוואת מחירים בין חברות טלפונים

לא במקרה משקיעות חברות התקשורת מאמצים רבים בפרסום מבצעים. הלקוחות, שחותמים על עסקאות אטרקטיביות לזמן קצר, נרדמים בשמירה ושוכחים לעשות "שופינג" בתום המבצע. לרוב, מרגע שלקוח מצטרף לחברת תקשורת כזאת או אחרת, הוא פשוט מתעצל לבדוק את התנאים שמציעות חברות אחרות. העזרו באתר כמהזה המשווה בין מחירים של שירותים ובניהם חבילות סלולר, ובדקו כמה אתם באמת משלמים. האם ייתכן שהחבילה שלכם התייקרה בלי ששמתם לב, ובפועל תוכלו להוזיל אותה ב-20 עד 30 שקלים מדי חודש? גם אם זה נשמע לכם מעט, בשנה מדובר על חיסכון מצטבר של 360 שקלים.

 

 

4 – בדיקת כפל ביטוחים של כל בני הבית

על ידי הקלדת פרטים מזהים, יפרוס בפניכם הממשק "הר הביטוח" את כל הביטוחים התקפים הרשומים על שמכם מכל חברות הביטוח – ביטוחי רכב, דירה, ביטוח לעסק, ביטוחי בריאות וביטוחי חיים. המטרה היא למנוע מצב של כפל ביטוח – בו אתם מבוטחים פעמיים על אותו כיסוי. מציאות כזו יכולה לקרות למשל כאשר רכשתם ביטוח בריאות באופן פרטי ובמקביל הצטרפתם לביטוח בריאות קבוצתי במסגרת מקום העבודה. הממשק מאפשר לכם לבחון גם את מחירי הפוליסה ולהשוות אותם במחשבונים שונים להצעות אחרות של חברות הביטוח. במקרים רבים, אם תבטלו ביטוחים כפולים או סעיפים שאינם רלוונטיים אליכם באמת, תוכלו לחסוך עוד כמה מאות שקלים בחודש.

 

כפל ביטוחים - חיובים מיותרים
בדקו את הביטוחים שלכם – יש מצב שאתם משלמים כפול?

 

5 – התמקחו על הריביות בבנק

עמלות רבות הנגבות מאיתנו בבנק ניתנות למיקוח, ורצוי לבחור את העמלות המשמעותיות ביותר עבורנו והקדיש להן את מרבית תשומת הלב. ראשית, לפני ביצוע המיקוח, יש לבחון את מסלולי הבנק השונים ולבחור במסלול המציע הנחות או פטור מעמלות, עבור שירותים שאנו משתמשים בהם לעיתים מזדמנות יותר. הבנקים משיקים מסלולים רבים הכוללים קבוצות אוכלוסיה שונות, כגון הטבות לחיילים, לסטודנטים, פנסיונרים ואף לזוגות צעירים. יש לדרוש לקבל את ההטבות המגיעות לכם, ואם תעשו את זה אתם יכולים לחסוך עוד כמה מאות שקלים בשנה.

 

6 – הזמינו מתנות לקרובים באינטרנט

הקדישו זמן קצר לרישום האירועים המשמעותיים הצפויים בחודשים הקרובים, חגים וימי הולדת חשובים. שוטטו כמה דקות ברשתות אמזון, איביי ודומיו והזמינו מתנה יפה ומתחשבת. כוח האדם ושעות העבודה הזולות במזרח הרחוק מייצרות הפרשי מחירים של מאות אחוזים על מוצרים זהים. הבעיה היחידה היא משך הזמן של החבילה בדרך לישראל, על כן השקיעו זמן לכך מבעוד מועד ותפתיעו את כולם במתנות נהדרות במחירים נוחים. מדובר בחסכון של מאות ואף אלפי שקלים לטווח הרחוק.

 

7 – בדקו את מאזן ההשקעות שלכם

לפעמים כיף "לשכוח" מההשקעות שלנו ואפילו "להתאהב" בהן, פנו זמן לבצע רישום על אחוזי התשואה הנקיה שביצעו ההשקעות השנה ותבחנו אפיקי השקעה חדשים. השקיעו בלמידה על השקעות חדשות שמעניינות אתכם.

 

8 – מעבר על החיובים בכרטיס האשראי

כאשר אתם מוציאים את פירוט החיובים מאתר האינטרנט, או מקבלים בדואר או במייל את דף פירוט הפעולות, אל תתייקו מיד (אבל תתייקו אחרי). קחו כמה דקות להבין את החיובים. חלק משמות בתי העסק המופיעים בתדפיס אינם זהים לשם בית העסק שבו ביצענו את הרכישה, לכן כדאי מאוד לבדוק ולרשום ליד אותו חיוב במה מדובר כדי לראות שגובה התשלום נכון ולא נוצרו טעויות בתשלום. טיפ קטן: חיפוש קצר בגוגל של שם העסק המופיע בפירוט כמעט תמיד מעלה את התשובה. עוקבים נלהבים יספרו לכם שהטעויות בלתי נמנעות והסכומים נערמים לכדי עשרות שקלים מדי שנה, במקרה הטוב.

 

לחסוך גם בכרטיס האשראי
אל תקחו כמובן מאיליו את חיוב האשראי שלכם – בדקו אותו היטב

 

9 – החליטו על יום הוצאת מוצרים מיותרים מהבית

מוצרים כמו בגדים או צעצועים ישנים פשוט כדאי להעיף. רתמו לכך את בני הבית וביחרו איזה מוצרים להעמיד למכירה ואיזה לתרום. יצירת מקום נוסף בבית יהפוך אותו למרווח יותר לצד ההרגשה הטובה שבנתינה. נוסף על כך אתרי יד שניה הפכו לטרנד פופולארי וכנראה לא יהפכו להכנסה שתקרב אתכם לפרישה לפנסיה, אך יוכלו להכניס סכום קטן לפינוקים אחרים.

 

10 – בדקו אפשרות למחזור משכנתא

מחזור משכנתא עשוי לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אפילו מאות אלפי שקלים. כאשר הריבית יורדת, הכדאיות של פירעון משכנתא ולקיחת משכנתא חדשה (מחזור) הולכת וגדלה, אך צריך לזכור שבמקרים מסוימים (כשמדובר במשכנתא בריבית קבועה) יש עמלת פרעון מוקדם, ולכן השאלה המרכזית היא בכמה מסתכמת עמלת הפרעון המוקדם והאם העלות הזאת קטנה מהתועלת שבמשכנתא החדשה, ואז כדאי למחזר. במידה ויש לך משכנתא על הבית, כדאי לבדוק האם תחסוך כסף באמצעות מחזור המשכנתא שלך? בין אם אתה מחפש תשלום חודשי נמוך יותר או מעונין לקצר את תקופת ההלוואה, המחזור יעיל כמובן רק אם הוא חוסך כסף. תוכל להיעזר במחשבון הבא לצורך קבלת ההחלטה הפיננסית. המחשבון משמש לחישוב יתרת המשכנתא ולבדיקת כדאיות מיחזור, והנה הקישור למחשבון מחזור משכנתא.

 

11 – החזרי מס

בדוק מדי שנה אם מגיעים לך החזרי מס. עשרות אלפי בקשות להחזרי מס מדי שנה מגיעות לרשות המסים ומיליונים רבים מוחזרים לאזרחים. ניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים אחורה וההטבות ממס עשויות להגיע ממגוון חוקים ותקנות שנחקקו ואינך מכיר, כמו למשל למי שחלילה יש לו בן משפחה מדרגה ראשונה החולה במחלה קשה או ילד הסובל מהפרעות קשב או מי שעבד פחות משנה ושילם מס באותה תקופה. הקלות דומות ניתן לקבל במידה ואתה תושב עיירת פיתוח או בשל היותך משלם מזונות בגין גירושין וכדומה. אלה הם רק קצה הקרחון, ייתכן שמחכה לך מעטפה במס הכנסה. הקדישו זמן לבדיקה באמצעות המחשבון של מס הכנסהוהזמן הזה בהחלט יכול להשתלם. ישראלים רבים מעידים על החזרי מס של כמה אלפי שקלים, ואנחנו בטוחים שיש לכם דברים טובים לעשות עם הכסף הזה.

 

לחסוך ולקבל כסף בחזרה
המון ישראלים כבר קיבלו אלפי שקלים בחזרה ממס הכנסה – בדקו אם גם לכם מגיע

 

12 – הקפד לבדוק את תלוש המשכורת שלך

תלוש המשכורת שלך מכיל פרטים שעליך להבין על מנת שתוכל לדעת אם אתה מקבל את כל מה שמגיע לך:

דרגה – בדוק אם הדרגה המופיעה בתלוש השכר שלך היא באמת הדרגה שלך בעבודה. לדרגה יש השפעה על השכר ועל מרכיבי השכר והפיצויים. תאריך תחילת העבודה – בדוק אם אכן התאריך בו התחלת לעבוד זהה לתאריך המופיע בתלוש.

נקודות זיכוי – נקודות אלו פירושן הנחה בתשלום מס. יש מצבים רבים בהם מגיעות לך נקודות זיכוי ויש לבדוק שאכן הן רשומות כולן בתלוש. עליך לעדכן את הנהלת החשבונות על מנת שיוכלו לעדכן בהמשך פרטים מלאים כגון: נישואין, גירושין ותשלום מזונות, ילד נוסף, בן משפחה חולה חלילה במחלה קשה וכדומה. מומלץ בנקודה זו להתייעץ עם הנהלת החשבונות או עם איש מקצוע.

וותק בעבודה – מספר השנים בהן אתה עובד במקום עבודתך חשוב מאוד לשכר ועוד יותר לחישובים לצורך פרישה.

הפרשות לקרנות נאמנות וקופות גמל – יש לוודא שהמעסיק אכן מעביר את הסכומים הקבועים כל חודש לקרנות יחד עם הניכויים שלך. כבר היו מקרים שמעסיקים לא העבירו בגלל קשיים כלכליים ואחרים והעובדים לא ידעו… ו'אכלו' אותה.

חופשות – על פי חוק, מגיעה לכל עובד חופשה שנתית ועליך לוודא כי הימים שנצברו לטובתך אכן רשומים בתלוש ובמקביל לבדוק שימים שניצלת אכן הורדו מסך הימים הללו ולא יותר.

בנוסף יש לעבור ולבדוק את כל הפרטים האישיים ולוודא שהם נכונים ולשבת פעם אחת עם תלוש המשכורת שלך אצל מנהל החשבונות על מנת להבין כיצד בנויים השכר והתלוש. הכנסות של שכיר מתבטאות בתלוש השכר ויש לוודא שאתה מקבל הכל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme