הר הביטוח – השירות החינמי שיגלה אילו מוצרי ביטוח יש לכם

איריס קליין5 דקות קריאה
למה חשוב להכיר את הר הביטוח
שתף:

הידעתם? מעל מחצית מהמבוטחים בביטוחים פרטיים בישראל – מחזיקים ביטוחים כפולים שעולים להם כסף בכל חודש. אנחנו עושים ביטוח אחד, ולאחר מכן עושים ביטוח נוסף, כאשר יש חפיפה בין חלק מסעיפי הביטוח בין שני מוצרי הביטוח שרכשנו – ובשום שלב, לאורך עשרות שנים לעיתים, אנחנו לא בודקים כפילויות בביטוחים שלנו. התוצאה – אלפי שקלים מתבזבזים ללא צורך, או במילים אחרות – בכל שנתיים שלוש, הייתם יכולים לצאת לסוף שבוע מפנק בחו"ל במקום לשלם על ביטוחים כפולים. אלא שבאפריל 2017 הושק אתר "הר הביטוח" על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. הר הביטוח הוא אתר המספק שירות חינמי – שמאפשר לכם בקליק, לקבל רשימה מפורטת (ומאובטחת) של כלל מוצרי הביטוח על שמכם. איך זה עובד? מה צריך לדעת? ומה עושים עם כל הפרטים האלה? המדריך המלא שיעזור לכם לחסוך כסף ולוודא שאתם מכוסים – לפניכם.

 

מה הוא הר הביטוח?
הר הביטוח, אתר אינטרנט חינמי ומאובטח של משרד האוצר, יסייע לכם לעשות סדר בכלל מוצרי הביטוח שלכם, בקליק אחד

 

הר הביטוח – כל מה שצריך לדעת

אתר הר הביטוח של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, הושק בשנת 2017 לאחר שהושק בהצלחה אתר "הר הכסף" – אתר שאפשר לציבור בישראל לקבל מידע אודות חסכונות פנסיוניים אבודים או כפולים. האתר מספק מידע אודות ביטוחי בריאות, ביטוח חיים, ביטוח סיעודי וביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח רכב, ביטוח דירה וביטוח עסק על שמכם.

 

הר הביטוח "נולד" כתוצאה מבעיה שתפחה והפכה משמעותית בתחום הביטוח בישראל – סוכני הביטוח, המרוויחים עמלות ממכירת ביטוחים ללקוחות, מכרו ביטוחים כפולים ללקוחות מבוטחים – כאשר מבוטחים רבים, שלא באמת זוכרים אילו ביטוחים כבר ברשותם ומה היקפי הכיסוי שכבר יש להם – רכשו ביטוחים כפולים ומשולשים, אשר אינם מספקים הגנה נוספת בפני סיכונים – אבל בהחלט מהווים נטל נוסף על כלל התשלומים החודשיים שלנו.

 

בישראל, אין מניעה שאדם אחד ירכוש מספר ביטוחים – גם אם הם כפולים. אדם יכול להחזיק בביטוחי בריאות מטעם כל חברת ביטוח – גם אם הם מציעים שיפוי בגין אותם סעיפים. הלכה למעשה, כאשר חלילה יזדקק מבוטח כזה לתבוע את הביטוחים שלו בגין נזקים המכוסים בפוליסת הביטוח – הוא לא יוכל לקבל פיצוי כפול, שהרי חברת הביטוח השנייה אליה הוא יפנה, תהיה זו בה המבוטח כבר שופה בגין הנזק ולכן – הנזק כבר לא קיים. על כן – למרות ש"רכש" את הזכות לקבל שיפוי ביטוחי פעמיים – יוכל להפעיל רק חברת ביטוח אחת.

 

בינואר השנה (2018) פורסמה הוראה חדשה מטעם הממונה על שוק ההון, אשר ביקשה למנוע מצב של רכישת ביטוחים כפולים על ידי אזרחים בישראל – זאת, לאחר שבדיקת שוק ההון העלתה נתון מטריד – למעלה מ – 50% מהמבוטחים, מחזיקים בביטוחים כפולים בישראל. מדובר במאות שקלים בכל חודש, שמחצית מאוכלוסיית המבוטחים פשוט מבזבזת לריק. אתר הר הביטוח – נותן מענה שלם בדיוק לקושי זה, כל זמן שאתם בוחרים לעשות בו שימוש.

 

 

יוצאים לדרך – כך תשתמשו בשירות אתר הר הביטוח

אתר הר הביטוח מציע, כאמור, רשימת ביטוחים על שם כל מבוטח – בחינם, בתהליך פשוט, ובאופן מיידי. אין שום סיבה שלא להשתמש בשירות הר הביטוח, בטרם רוכשים ביטוח חדש וגם על מנת לוודא כי כלל הביטוחים שאתם והמשפחה מחזיקים – אינם כפולים או בזבזניים. הנה כך תעשו זאת:

  1. הכינו מבעוד מועד את תעודת הזהות שלכם – תצטרכו לא רק את מספר הזהות אלא גם את תאריך ההנפקה של תעודת הזהות שלכם
  2. היכנסו לאתר הר הביטוח ובחרו ב"חיפוש ביטוחים על שמי"
  3. בשלב הבא תתבקשו למלא טופס בנתונים הבאים: מספר הזהות שלכם, תאריך ההנפקה של תעודת הזהות שלכם, מספר המשמש לצרכי אבטחה, ומענה על שתי שאלות "כן/לא" פשוטות: האם הונפק לכם דרכון חדש בשלוש השנים האחרונות, והאם יצאתם מהארץ בשלוש השנים האחרונות. שאלות אלה משמשות לצרכי זיהוי בלבד, וכל תשובה היא תשובה טובה – כל זמן שהיא נכונה
  4. תתבקשו לאשר את תנאי השימוש וכי כל הפרטים שהקשתם הם שלכם ונכונים בתיבת סימון פשוטה
  5. בשלב הבא, תקבלו רשימה גרפית של כלל סוגי הביטוחים המופיעים במערכת על שמכם – ביטוחי בריאות, ביטוחים כלליים, ביטוחי דירה, ביטוחי חיים, וכדומה. תוכלו לבחור קטגוריה ספציפית ולבחון את כלל הביטוחים המופיעים בה, או לבחור בקישור להצגת כלל הביטוחים במרכז העמוד
  6. חשוב לדעת, שבחלקו העליון של המסך יופיעו לכם האפשרויות הבאות: שליחת הדו"ח האישי שלכם לכתובת דואר אלקטרוני, ייצוא הדו"ח לאקסל, או הדפסת הדו"ח. אם אתם מתכננים להתעמק בפרטים בשלב מאוחר יותר – תוכלו לשמור את הדו"ח ולטפל בו שלא במסגרת אתר הר הביטוח בכל זמן אחר

 

שירות הר הביטוח
כך תשתמשו בשירות אתר הר הביטוח

 

מה אפשר לעשות עם כל המידע המופיע באתר הר הכסף?

הדו"ח שתקבלו באתר הר הכסף בנוגע לכלל המוצרים הביטוחיים שלכם, יציג את כל הביטוחים שלכם בתצוגה ידידותית ונוחה לתפעול. הנה כמה מהדברים, שתוכלו לבצע באמצעות תוצאות איתור הביטוחים שלכם באתר הר הביטוח:

  1. בחלק הימני של הטבלה מופיעים שמות הביטוחים שעל שמכם. שימו לב – בכל מקום בו מופיע "תמרור אזהרה" בצורת משולש אדום ובו סימן קריאה – המערכת חושדת כי מדובר בביטוחים כפולים
  2. המערכת תציג לכם את תקופת הביטוח עבור כל מוצר ביטוחי, כך שתוכלו לדעת מתי מסתיים תוקף הביטוח בכל מוצר ביטוחי על שמכם
  3. פרמיה שנתית תוצג עבור כל מוצר ביטוחי – זהו סך התשלומים השנתיים עבור כל מוצר ביטוחי. כאן, תוכלו לזהות בקלות את גובה התשלומים, בלי אותיות קטנות, בלי עטיפות שיווקיות, שאתם משלמים עבור כל מוצר ביטוחי.
    חשוב לשים לב, כי המערכת מחלקת מוצרי ביטוח שרכשתם "בעטיפה אחת" – למוצרים ביטוחיים שונים. כך, למשל, אם רכשתם ביטוח בריאות באופן פרטי – תוכלו לראות את רשימת הכיסויים שרכשתם באופן מופרד בתוצאות הר הביטוח – כמו ביטוח תרופות, ביטוח השתלות, ביטוח ניתוחים בחו"ל, וכדומה. לכל סעיף ביטוחי – פרמיה שנתית משלו.
  4. בגין כל ביטוח המופיע בתוצאות הר הביטוח שלכם, תוכלו לבחון את מדד השירות ולגשת לאזור האישי שלכם באתרי חברות הביטוח. מדד השירות הינו מדד מטעם רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, הנובע מנתונים הנאספים בכל שנה ומבטא את מדד ההיענות של חברות הביטוח לתביעות לקוחות. ככל שמדד השירות הוא גבוה יותר – כך תוכלו להניח שתקבלו מענה הולם מחברת הביטוח במקרה שתזדקקו, חלילה, לשירותיה
  5. בנוסף, בכל קטגוריית ביטוח תוכלו להגיע בקליק אחד לאזור השוואת מחירי ביטוח מאותו סוג, על מנת לשקול הוזלת הביטוח על ידי החלפת החברה המבטחת

 

 

הר הביטוח מאפשר גם איתור ביטוחים של קרובים שנפטרו

על ידי הקשת פרטי הזהות שלכם ושל קרוב משפחה שנפטר, תוכלו לקבל מידע אודות ביטוחים על שמו, כולל ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, וכדומה. רשימה כזו תסייע לממש פוליסות ביטוח חיים ולטפל בפוליסות ביטוח שכבר אין בהן צורך.

 

הר הביטוח וקרובים שנפטרו
ניתן לאתר גם נתונים של קרוב משפחה שנפטר

 

הר הביטוח הוא רק מחשבון אחד מרשימה לא קצרה של שירותים פיננסיים נוחים ויעילים

רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון השיקה בשנים האחרונות מספר שירותים פיננסיים שנועדו למטב את המוצרים המוצעים לצרכנים, פרט לשירות המצויין של אתר "הר הביטוח", נציין עוד את:

 

כלל השירותים מאפשרים נגישות למידע רב ערך, שיעזור לכם לעשות סדר לא רק בביטוחים שלכם אלא ברשימה ארוכה של מוצרים פיננסיים שעולים לנו כסף. כל האתרים מציעים שירות חינמי ונגיש – כל שנותר לכם לעשות הוא להפיק רשימות, לאתר מוצרים כפולים ומיותרים – ולהתחיל לחסוך כסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme