חברות הביטוח מצטרפות למגמה – ביטוח בריאות מוזל לטבעונים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ביטוח בריאות מוזל לטבעונים
שתף:

התזונה הטבעונית מעוררת מחלוקת בכל רחבי העולם. יש מי שטוען שהיא מספקת הבטחה לבריאות ולאריכות חיים ויש מי שטוען שהיא גורמת למחסור בחלבונים, שומנים מן החי ורכיבים נוספים שחיוניים, לפי מחקרים רבים, לבריאותנו. המחקרים נוטים לכאן ולכאן, אך מסתבר שבכל הקשור לפוליסות ביטוח בריאות ייתכן והכיוון הוא דווקא בעד טבעונות. חברות ביטוח רבות בעולם, ולאחרונה גם בישראל, מציעות בשנים האחרונות – בשיתוף פעולה עם עמותות טבעוניות שונות – ביטוח בריאות מוזל המיועד לטבעונים.

 

ביטוח בריאות לטבעונים - טרנד?
על אף שניתן למצוא מחקרים לכאן ולכאן בנוגע לבחירה בתזונה טבעונית והיתרונות הבריאותיים שלה – בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד מוצרי ביטוח בריאות לטבעונים – במחיר מוזל

 

חברות הביטוח הולכות עם הטרנד

ייתכן שהמוטיבציה העיקרית של חברות הביטוח בכל הקשור לביטוח הבריאות המיועד לטבעונים היא בעיקר שיווקית: התזונה הטבעונית הופכת עניין פופולארי בישראל כמו גם במדינות אחרות בעולם המערבי, עוד ועוד אנשים מצטרפים לקהילה הטבעונית הגדלה ובוחרים לוותר על אכילת בשר ושאר מוצרים מן החי, מטעמים מוסריים או מתוך מחשבה שהתזונה הטבעונית בריאה יותר – כך על פי מחקרים מסוימים. גם טרנדים כמו "יום שני בלי בשר" (Meatless Monday), שהחל בארה"ב עוד בשנת 2003 ו"יובא" לארץ בעיקר על ידי מיקי חיימוביץ', השפיעו על המצב והפכו לא מעט אנשים שהיו אוכלי בשר מושבעים לטבעונים או צמחונים. מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות מחזקים את העובדה שטבעונות היא תזונה בריאה יותר.

 

ואכן, על פי המחקרים המצדדים בטבעונות ניראה כי יש בסיס להוזלה של ביטוח הבריאות עבור טבעונים – לפי המחקרים לטבעונים יש פחות סיכוי לחלות במחלות כמו סוכרת ויתר לחץ דם. מחקרים נוספים קושרים בין טבעונות למניעת סרטן – בחלק מן המחקרים מדובר על עד כדי 60% פחות סיכוי לחלות במחלות סרטניות במידה ומאמצים תזונה טבעונית. גם בארץ טבעונות תופסת תאוצה. לפי מחקרים שנעשו בארץ בשנים האחרונות מדובר במגמה שהולכת וגוברת. 5% מהאוכלוסיה בישראל כבר אימצה את הטבעונות והיד עוד נטויה.

 

ביטוח בריאות למי שנוקט בגישה בריאה יותר

 

ביטוח בריאות נישתי – האם זה יתפוס תאוצה?

מוצרי ביטוח רבים כבר זיהו את הערך השיווקי שבהיצע מוצרים מותאמים אישית לקבוצות אוכלוסיה שונות, כמו למשל ביטוח רכב לנשים הכולל גם שירותי דרך זמינים ובעלויות מופחתות (מפני שנשים באופן סטטיסטי מעורבות פחות בתאונות). בתחום ביטוח הבריאות, ניראה כי זוהי הפעם הראשונה שחברה ישראלית מציעה מוצר ביטוחי המיועד לקבוצה מסוימת באוכלוסיה. השאלה המתבקשת היא האם ביטוח בריאות נישתי שמכוון לחלק קטן באוכלוסייה יהפוך להיות מוצר מוביל של חברות נוספות בישראל או יישאר בגדר גימיק. אחרי הכל, בניגוד לפיצול בין גברים לנשים בכביש (בהקשר לדוגמה שלעיל), לפי הסטטיסטיקה הפשוטה, מרבית האנשים בארץ עדיין מעדיפים שניצל על פני המבורגר פטריות.

 

ביטוח בריאות ייחודי לטבעונים מוצע בישראל כיום אך ורק על ידי חברת ביטוח אחת בישראל, חברת לביא. זו, החליטה להצטרף לטרנד העולמי ולהציע ביטוח בריאות מוזל לטבעונים – מוצר ייחודי שעשוי לספק לחברה יתרון תחרותי בנישה הספציפית על פני חברות ביטוח אחרות. עד כה הצטרפו לביטוח שהוצע כאן בישראל מספר קטן יחסית של אנשים, שמגיעים בעיקר משיווק של עמותות המעודדות טבעונות. עם זאת, ייתכן והטרנד יהפוך להיות מוצר ממשי ובולט, כאשר חברות ביטוח נוספות – בעיקר אלו בעלות תקציבי הפרסום הגדולים – יתחילו לשווק את הפוליסות הייחודיות לטבעונים או יעניקו הטבה למי שמאמץ את התזונה הזו.

 

חלק מהמחקרים לא תומכים בהנחה של חברות הביטוח

לצד המחקרים שתומכים בטבעונות ומעניקים לה אינספור יתרונות בריאותיים, פורסמו בשנים האחרונות גם מחקרים שסותרים את יתרונותיה לגמרי. מסיבה זו ייתכן וחברות רבות יעדיפו שלא להציע ביטוח בריאות נישתי שתומך בטבעונות וימשיכו להיאבק בתחרות בין החברות תוך כדי חיפוש אחר נקודות אחרות שמייחדות את הפוליסות שלהן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme