השכרת ספרים דיגיטליים באמצעות אפליקציית פלאפון: כמה זה יעלה לכם?

יובל פוגל5 דקות קריאה
בלי לצאת מהבית - כך שוכרים ספרים דיגיטליים
שתף:

ספקית שירותי התקשורת הסלולרית פלאפון הודיעה באופן רשמי על כניסתה לשוק הספרים הדיגיטליים. החברה עתידה להיות הראשונה הנכנסת לשוק זה הנמצא בצמיחה, בדיוק כמו שהייתה הראשונה להיכנס לשוק תקשורת הסלולר בישראל. בחברת הסלולר מאמינים כי בשוק הספרים הדיגיטליים בישראל קיים פוטנציאל רב לייצור רווחיות, וזאת לנוכח העובדה שהקוראים הפוטנציאליים כבר אוחזים בזירת הקריאה – הסמארטפון או הטאבלט – במשך רוב שעות היום. בחברה מתכוונים "לקפוץ על המציאה" ולמצות את פוטנציאל השוק באמצעות השקת אפליקציית Pelephone Books, אשר תאפשר השכרת ספרים דיגיטליים ללא הגבלת זמן ורכישה של מגוון ספרים תחת מבצעים והנחות כדאיים.

 

נתח שוק הספרים הדיגיטליים מתוך כלל שוק הספרים בישראל

בישראל יוצאים לאור מדי שנה כ-7,000 ספרים חדשים ובסך הכל נמכרים כשלושים וחמישה מיליון ספרים, המניבים הכנסות המוערכות בכ-700 מיליון שקלים בשנה. בתוך שוק זה ישנו שוק הספרים הדיגיטליים, אשר הכנסותיו באות לידי ביטוי באמצעות פלטפורמות רכישה וקריאה של ספרים דיגיטליים כדוגמת "אינדיבוק" ו-"GetBooks" של סטימצקי. יחד עם זאת, ובהקשר ישיר לשירות החדש אותו מציעה חברת פלאפון – אין כלל שירות המציע השכרת ספרים דיגיטליים. לפי נתוני חברת פלאפון, שוק הספרים הדיגיטליים בישראל מוערך בכ-15 מיליון שקלים, כאשר רק 2% עד 3% מבין קוראי הספרים עושים זאת באמצעות קריאה בספרים הדיגיטליים. בפלאפון מאמינים כי שירות השכרת ספרים יוכל להגדיל את נתחו הכולל של שוק הספרים הדיגיטליים מתוך כלל שוק הספרים בישראל, ולייצר לחברה יתרון בר קיימא בשוק הספרים הדיגיטליים.

 

 

השכרת ספרים דיגיטליים: האם זה מתאים להעדפותיו של הקורא הישראלי?

מחקר שנערך לאחרונה עבור חברת פלאפון מצא כי כ-50% מהישראלים קוראים ספר לפחות אחת לשבוע, והקורא הישראלי הממוצע מעיד על סך קריאה של כעשרה ספרים במהלך שנה נתונה. כ-80% מהקוראים ציינו כי הם מעדיפים לקרוא ללא הגבלת זמן, ורובם המכריע ציין כי הוא נוהג לעשות זאת במהלך חופשות. יחד עם זאת, אלו אשר בכל זאת נוהגים לעשות זאת במהלך שגרת חייהם העמוסה – עושים זאת בזמן שהותם בדרכים עת מתניידים בתחבורה הציבורית. האם פלאפון מצאה קרקע פוריה לצמיחה ולרווחיות? את זה רק הזמן יאמר, אך מה שבטוח הוא, כי בפניה עומדת הזדמנות מצוינת כיוון שמדובר בשוק העתיד לצמוח ובשירות השכרת ספרים ראשון מסוגו בישראל.

 

על אפליקציית השכרת הספרים של פלאפון ומה היא כוללת

האפליקציה של פלאפון פותחה יחד עם אפליקציית GetBooks של סטימצקי, כאשר פלאפון החליטה לבדל עצמה באמצעות מסלול מנויים ייחודי להשכרת ספרים. בניגוד לאפליקציות אחרות בשוק הספרים הדיגיטליים, את הספרים שתרכשו או תשכירו באמצעות האפליקציה הייעודית של פלאפון לא תוכלו להעביר למכשיר ה"קינדל" שלכם, אלא תחוייבו לגלוש באפליקציה לשם קריאת הספר. אפליקציית השכרת הספרים כוללת מבחר רחב של ספרים ממיטב ההוצאות לאור הקיימות בישראל ביניהן כנרת, זמורה ביתן, עם עובד, הקיבוץ המאוחד ועוד. בסך הכל מדובר בכמות של כ-5,000 ספרים שונים בעברית ובאנגלית ממגוון ז'אנרים – מספרות מבוגרים ועד לספרות ילדים ונוער. כמובן, שניתן למצוא גם רבי מכר כדוגמת הרומן "סיפורה של שפחה" מאת מרגרט אטווד ועוד.

 

יתרונות שירות השכרת הספרים של פלאפון ופיצ'רים מעניינים  

השירות מציע השכרה של עד שני ספרים לחודש בכל פעם – לא ניתן להחזיק ביותר משני ספרים בו זמנית ויש "להחזיר" ספר – ובסך הכל מדובר ב-24 ספרים אותם תוכלו להשכיר בשנה ללא הגבלת זמן. כמו כן, באמצעות האפליקציה תוכלו לרכוש ספרים במחיר מלא וגם תחת מבצעים והנחות. מדובר בפתרון אידיאלי עבור אלו מכם החסרים זמן בשביל להגיע לספרייה או לחנות הספרים, או לאלו מכם הממהרים לטיסה בשעות בהן עם ישראל ישן: פשוט תוכלו בכל רגע נתון לפתוח את האפליקציה (זמינות שירות 24/7), לרכוש או להשכיר את הספר שתרצו – ופלאפון תאחל לכם טיסה וקריאה נעימים, ולפני שנשכח – גם אין לכם כלל צורך לדאוג ל-Overweight (הרי מדובר בספר דיגיטלי). יתרונות ופיצ'רים נוספים הם אפשרות הגדלה והקטנה של הכתב, מצב "קריאה בחושך", ושלעצם הקריאה אין כלל השפעה על חבילת הגלישה שלכם – מרגע הורדת הספר למכשיר תוכלו לקרוא אותו גם ללא חיבור רשת, גם כשאין לכם קליטה ואפילו כשהמכשיר שלכם נמצא ב"מצב טיסה"!

 

 

מודל תמחור שירות השכרת הספרים של פלאפון, וכמה זה יעלה לכם?

שירות השכרת הספרים של חברת פלאפון יוצע במודל של מנוי חודשי הנחלק לשניים: מסלול המיועד ללקוחות החברה ומסלול המיועד לאלו שאינם לקוחות החברה. לקוחות פלאפון יידרשו לשלם 14.90 ₪ לחודש, ואילו לקוחות שאר החברות ייאלצו לשלם 19.90 ₪ לשלושת החודשים הראשונים, ולאחר מכן מחיר קבוע של 34.8 ₪ בחודש. זאת ועוד, לרגל ההשקה יש מבצע חד פעמי להשכרת ספרים: 3 חודשים ראשונים חינם ואפילו רכישה מוזלת באופן חד פעמי.

 

בפלאפון מאמינים כי האפליקציה תסייע להגדלת שוק הקוראים בישראל

בני הנוער והילדים בישראל, דור הגדל לתוך ובתוך עולם הטכנולוגיה, יוכל גם הוא להיחשף ולהתאהב בעולם ומלואו של סיפורים, מידע, ידע וחוכמה – באמצעות שירות השכרת הספרים החדש של פלאפון. כפי שאמרנו, כיום שוק הספרים בישראל מצומצם מאוד ולמרות שישנן מספר חברות העוסקות בתחום – הוא עדיין לא צמח משמעותית. בפלאפון מאמינים כי השירות החדש יקרב את בני הנוער אל עולם הספר, ושבאמצעות הנגשת עולם ומלואו של ספרים במחירים כדאיים וזולים, יוכלו בחברה להיות ספינת הדגל של שוק הספרים הדיגיטליים בישראל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme