חוסם פרסומות – לגלוש באינטרנט ללא הפרעות

מערכת5 דקות קריאה
חוסם פרסומות - האמנם הוא עובד?
שתף:

כולנו מכירים את השגרה המטרידה של גלישה באינטרנט, כשפתאום אנחנו מסתכלים על הסרגל התחתון במחשב ומגלים עוד ועוד חלונות פתוחים. פרסומות, דפי נחיתה, הצעות מפתות ושלל חלונות שמוגדרים כולם כ"פופאפים" – חלונות PopUp. ולא רק הם, גם בתוך האתרים אנחנו מגלים חלונות קופצים שמפריעים לנו בגלישה השוטפת ומטרתם בעיקר למכור לנו עוד מוצרים ושירותים דרך האתר. חשוב לדעת שאתרים רבים שהתחזוקה, ההפעלה, ועדכונים התכנים התכופים שלהם כרוכים בעלויות גבוהות, ממנים חלק ניכר מפעילותם באמצעות פרסומות המשולבות בתכני האיכות אותם מוזמנים הגולשים לקרוא ללא עלות. אותן פרסומות, מוצגות לעיתים בדרך אשר מפריעה לגלישה – ובמקרים הללו, חסימת ההופעה של הפרסומת באמצעות חוסם פרסומות שמתאים לדפדפן בו אתם משתמשים – תקל, כאמור, על הגלישה.

 

חוסם פרסומות הוא "תוסף" להתקנה, מעין תכנה קטנה שניתן להתקין ישירות על הדפדפן או באופן עצמאי על המחשב, והיא מזהה פרסומות וחלונות קופצים עוד טרם שנפתחו – ומונעת את פתיחתם (מכאן שמה – חוסם פרסומות). על ידי שימוש בחוסם פרסומות – אנחנו מונעים בקלות את חווית הגלישה הלא נעימה הכוללת חשיפה לתכנים שיווקיים שבכלל לא ביקשנו לצפות בהם, ויכולים לגלוש בלי הפרעה ובלי סכנות. היום מספקים לנו הדפדפנים הפשוטים השונים, של גוגל כרום למשל, את האפשרות לחסום פרסומות מבלי להתקין חוסמים מסחריים של חברות העוסקות בתחום. הכל על חוסם פרסומות, המלצות על חוסם פרסומות איכותי ועוד – במאמר שלפניכם.

 

חוסם פרסומות יעזור לגלישה להפוך לנעימה יותר
חוסם פרסומות נועד על מנת למנוע "קפיצה" של חלונות המכילים תכנים שיווקיים בזמן הגלישה. כיום, אתרים רבים מממנים את פעילותם בדרך של פרסומות בחלונות קופצים. חוסם פרסומות ימנע את הופעת הפרסומות ויאפשר גלישה חלקה ונעימה יותר

 

חוסם פרסומות – כדאי או לא כדאי להתקין?

כאמור, אתרים רבים משתמשים בפרסומות קופצות על מנת לממן את פעילותם. אבל ביחד עם זאת, לא פעם אותם "חלונות קופצים" המוגדרים להופעה דרך אתרים פחות "רשמיים" (כמו למשל אתרי תכנים לצפייה ישירה) מציגים בפני הגולשים תכנים המעיבים על איכות הגלישה. תכנים בוטים, לעיתים אף תכנים שאינם מותאמים לכל גיל, ואפילו נוזקות ווירוסים – עשויים לקפוץ בצורה של חלונות PopUp ולהוות תוכן פוגעני או אף להזיק ממש למחשב שלכם באמצעות חשיפה לוירוסים. בנוסף, לא פעם כניסה לאתרים שונים מולידה פרסומות קופצות שמבשרות לנו על וירוסים והתקפות במחשב, ואלו יכולות להיות פתח לוירוסים אמיתיים, למרות שלרוב הן פיקטיביות לגמרי ותפקידן לעודד אותנו לבצע פעולה שתוביל להשתלטות מרחוק על המחשב.

 

התקנת חוסם פרסומות, אם כן, חשובה לא רק בגלל חוויית הגלישה שלנו, אלא גם בגלל הצורך בהגנות שונות. חוסם הפרסומות ימנע קפיצה של חלונות בעלי תוכן מזיק או בלתי ראוי ולמידע שהוא שיווקי אולם בעל תכנים פוגעניים או זדוניים. בעידן שבו הסכנות באינטרנט יכולות לגבור לפעמים על הסכנות ברחוב, במיוחד בעת גלישה של ילדים קטנים, אנחנו חייבים להתקין חוסם פרסומות ולאפשר לכל בני המשפחה, בכל גיל, לגלוש ללא חשש. באמצעות חוסם פרסומות אנחנו שומרים למעשה על ניקיון הגלישה – גם מבחינת חשיפה לפרסומות אבל גם מבחינת חשיפה לתכנים לא רצויים ולפריצות מיותרות למחשב.

 

התקנה של חוסם פרסומות – מחנות התוספים של כל דפדפן

כיום, שלושה דפדפנים זמינים לגלישה באינטרנט – דרך המחשב, הסמארטפון או הטאבלט. הדפדפנים הם פיירפוקס (FireFox), כרום (Chrome) מבית גוגל, ואינטרנט אקספלורר (Explorer). כל אחד מהדפדפנים מאפשרים התקנה של תוספים, ביניהם גם חוסמי פרסומות. ההתקנה היא פשוטה – לאחר שמזהים את הקישור של חוסם הפרסומות שבחרתם, המתאים לגרסת הדפדפן בה אתם משתמשים, פשוט לחצו על קישור ההורדה, והפעילו את התקנת התוסף לאחר תום הורדת קבצי התוסף.

 

חוסם פרסומות קיים בכל הדפדפנים
התקנת תוסף חוסם פרסומות אפשרית בכל אחד משלושת הדפדפנים הפופולאריים היום – כרום, שהוא הדפדפן הפופולארי ביותר, וגם פיירפוקס והרחק מאחור, אינטרנט אקספלורר. הורדת תוסף חוסם הפרסומות היא ידידותית ופשוטה – ללחוץ ולהתקין

 

הפרדוקס של גוגל – למה גוגל מכניסה חוסם פרסומות לדפדפן שלה?

גוגל כרום הוא הדפדפן הפופולארי ביותר כיום, עם מעל 75% מהגולשים המשתמשים בו. הדפדפן הפופולארי משלב חסימת פרסומות כחלק מהגדרות הדפדפן. אפשר להגדיר מראש אתרים שבהם חוסם הפרסומות יתפקד ואחרים שבהם חוסם הפרסומות יהיה מנוטרל, לפי הצורך והשיקול שלנו. ההחלטה של גוגל להתקין חוסם פרסומות אוטומטי בתוך הדפדפן העלתה כמה שאלות לגבי הניגוד בין האינטרס המסחרי ובין שיפור הגלישה אצל הלקוחות. בעצם, כשגוגל חוסמת פרסומות היא לא מאפשרת למפרסמים להגיע אלינו בעת הגלישה דרכה. מצד שני גוגל היא גוף מסחרי שרוצה להרוויח. ההשערות בנושא מביאות גישה לפיה גוגל חוסמת פרסומות עצמאיות של אתרים שונים, כדי לחשוף יותר את הפרסומות שלה, שאינן תלויות בחוסם פרסומות אלא מופיעות בתוך אתרים באופן אורגני או דרך פרסום מכוון במנוע החיפוש שלה.

 

איך יודעים איזה חוסם פרסומות לבחור?

אם אתם לא גולשים באינטרנט דרך גוגל כרום או שאתם מעוניינים להתקין תוסף "אובייקטיבי" שחוסם פרסומות, תוכלו לעשות כן בקלות. בבואכם לבחור את חוסם הפרסומות שתתקינו, כדאי להעדיף חוסם פרסומות ששייך לחברה מוכרת המתמחה בתחום ולוותר על אותם חוסמי פרסומות אנונימיים מטעם חברות קטנות ולא מוכרות, אשר עלולות להתגלות כמסיבות יותר נזק מתועלת.בנוסף, צריך לבדוק את ההגדרות מאחורי חוסמי הפרסומות כדי לוודא שמקרה הצורך נוכל לבטל את החסימה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme