9 מוצרים מדהימים שלא היו קיימים לפני עשור

מערכת5 דקות קריאה
9 מוצרים מדהימים שלא היו קיימים לפני עשור
שתף:

רק לפני עשור החיים שלנו נראים אחרת לחלוטין. בימים ההם לא ידענו מה זה Uber, לא הכרנו את חוויית הגלישה בגוגל כרום וגם לא שכרנו חדר או דירת נופש דרך Airbnb. אולי זה יפתיע אתכם ואולי לא, אבל יש כמה מוצרים ושירותים שהם היום ברורים מאיליהם, אבל בפועל הם הומצאו רק במהלך עשר השנים האחרונות. חלקם הומצאו בחמש השנים האחרונות בלבד. אז מה השתנה בין 2007 ל-2017?

 

אייפד

סטיב ג'ובס הוא זה שהציג בפנינו את מכשיר האייפד לפני שבע שנים, והוא תיאר אותו כחוויית הגלישה הטובה ביותר שקיימת. בינואר 2010 הוא קבע שמדובר בטכנולוגיה חדשנית שתהיה "טובה יותר מהמחשב הנייד וטובה הרבה יותר מהטלפון החכם". המכשירים המקוריים הוצעו למכירה במחיר שלא ירד מ-499 דולר ולדגמים מסוימים הגיע אף ל-829 דולר. בעשר השנים האחרונות ראינו לא מעט חידושים ופיתוחים בתחום, וגם המחירים היום קצת יותר אטרקטיביים. אם תתאמצו תוכלו למצוא מכשירים שמחירם 329 דולר בלבד, ומחשבי לוח של יצרניות מתחרות במחירים נמוכים אף יותר.

 

אייפד - אחד הפיתוחים המשמעותיים
סטיב ג'ובס תיאר את אייפד כטכנולוגיה שתהיה "טובה יותר מהמחשב הנייד וטובה הרבה יותר מהטלפון החכם"

 

גוגל כרום

לא חלף עשור מאז חשפה גוגל את הדפדפן המתקדם שלה – גוגל כרום. בכיר בגוגל תיאר את הדפדפן החדש כפשוט ומתקדם, והוא בהחלט צדק. היום זהו הדפדפן המרכזי בקרב מרבית המשתמשים, והוא עונה בדיוק על ההגדרה שייחסו לו בזמנו: נקי ומהיר.

 

סנאפצ'ט

אפליקציית סנאפצ'ט עלתה לאוויר בקיץ 2011 והיא הוצגה כאפליקציה לשליחת הודעות שמאפשר להפיץ תמונות נעלמות. היא שינתה את שמה כמה פעמים מאז השקתה תחת השם Pictaboo, והיא אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר כיום. למעשה, ערך השוק שלה מוערך היום כ-18 מיליארד דולר.

 

Airbnb

הרעיון לפיתוח Airbnb עלה לראשונה ב-2007 כשאחד השותפים המייסדים, ג'ו גביה, שלח לשותפיו לדירה אימייל ובו הצעה מפתה. הוא הציע להם להשכיר את הדירה שלהם כדי להרוויח כמה דולרים, ולאחר כמה נסיונות לפתח את הרעיון הושק אתר Airbnb באופן רשמי ב-2008. הפלטפורמה המקוונת מאפשרת היום לכל אחד ואחת להשכיר חדר בדירה (או את הדירה כולה) לאנשים שמחפשים מקום זול ללון בו לטווח קצר. ערך השוק שלה לאחר 9 שנים עומד על 31 מיליארד דולר.

 

היום לא יוצאים לחופשה בלי airbnb
רק בעשור האחרון הכרנו את Airbnb וגילינו שאפשר להוזיל משמעותית את עלויות החופשה

 

אינסטגרם

היום אנחנו לא יכולים לדמיין את החיים בלי הפילטר של אינסטגרם, אבל האפליקציה הזו קיימת בסך הכל שבע שנים. ביומה הראשון הצטרפו אליה 25,000 משתמשים בלבד, ובתוך שנה בלבד היא הוכתרה כאפליקציה הפופולארית ביותר בחנות האפליקציות של אייפון. ב-2012 היא נרכשה על ידי פייסבוק, במהלך שעלה למארק צוקרברג לא פחות ממיליארד דולר. רק לצורך השוואה, היום פעילים באינסטגרם 200 מיליון גולשים שמעלים תמונות וסרטונים מדי יום.

 

קיקסטארטר (Kickstarter)

הפלטפורמה המובילה היום בתחום היזמות היא קיקסטארטר, ולא מעט מוצרים וחברות יצאו לדרך בזכות שיטת גיוס ההון המהפכנית. אלא שהיא קיימת רק מאז 2009, והמוצר הראשון שניסה להשיג באמצעותה מימון היה חולצת טי שירט של גרייס ג'ונס. מאז נסגרו כמה וכמה עסקאות בעזרתה האדיבה, ו-13 מיליון בני אדם קיבלו תמיכה למימון פרויקטים בסך מצטבר של 3.2 מיליארד דולר.

 

אנדרואיד

ב-2007 נפוצו השמועות שחברת גוגל מתכננת להשיק את G Phone, התשובה שלה לאייפון של אפל. זה לא קרה, למרות שנדרשו לה תשע שנים נוספות להשקת מכשיר ה-Pixel). מערכת ההפעלה של אנדרואיד פועלת היום ב-2 מיליארד מכשירים פעילים.

 

אנדרואיד - עוד פיתוח שלא היה קיים לפני עשור
אנדרואיד הוא התשובה של גוגל למערכת ההפעלה של אייפון, והוא פועל ב-2 מיליון מכשירים בכל העולם.

 

פינטרסט

במרץ 2010 הושקה אפליקציית פינטרסט (Pinterest), לוח מודעות וירטואלי לחיפוש ולנעיצת פריטים. היום היא מונה 175 מיליון משתמשים פעילים וערך השוק שלה מוערך ב-12 מיליארד דולר. בזכות הפופולאריות האדירה שלה היא גם כלי פרסום משמעותי מבחינתם של עסקים רבים בעולם בכלל, ובישראל בפרט.

 

ווטסאפ

לפני שאפליקציית המסרים של ווטסאפ נכנסה לחיינו התרגלנו לשלוח הודעות טקסט פשוטות וקצרות, לרוב בתשלום. השקת האפליקציה ב-2009 שינתה את כללי המשחק, והפכה את התקשורת הכתובה למהירה ופשוטה יותר. היום היא מציעה הרבה יותר מאשר הודעות כתובות, ורובנו משתמשים בה להעברת תמונות וקבצים, לניהול שיחות ועידה וקבוצות, ואף לקיום שיחות חינם לחו"ל. ב-2014 היא אף נמכרה לפייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme