כך יזם מרוויח 4000 ש”ח בחודש מהשכרת דירות באתר אייר בי אנד בי (Airbnb) – המדריך למשכיר המתחיל

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

לכאורה, כולנו היינו רוצים שיהיה לנו יותר. גם יהונתן לביא מאזור השפלה הרגיש בנוח כאשר קיבל בירושה שתי דירות בשכונת הדר, בחיפה. אבל אז התברר לו התמונה העגומה. שתי הדירות היו במצב רעוע, מוזנחות ולאחר שהצליח להוציא מהן את הדיירים שפלשו אליהן, ולא היו מוכנים לשלם שכר דירה. ניצב מול הסיטואציה בה היה צריך לשפץ את הנכס. יהונתן הבין שגם אם ישקיע באופן מינימלי עדיין הסיכוי שלו להחזיר את ההשקעה בזמן סביר יהיה נמוך. אבל אז הוא החליט לקחת יוזמה ולהשכיר את הדירות באייר בי אנד בי. נפגשנו איתנו ושמענו איך בתוך זמן קצר יחסית החזיר את ההשקעה, וגם קיבלנו עוד כמה תובנות על הדרך למי שמעוניין בסוג כזה של יזמות.

 

איך הגעת לרעיון של אייר בי אנד בי?

“נסעתי באוטו יום אחד ושמעתי תוכנית שבה דיברו על אייר בי אנד בי. החלטתי לבדוק את העניין והתחלתי לקרוא על זה באינטרנט. הבנתי שאני יכול להגיע לתשואה גדולה יותר ממה שתניב לי דירה עם שכירות רגילה”, אומר לנו יהונתן.

 

מה כוללת ההשקעה לדירה שמושכרת באייר בי אנד בי?

“מדובר בהשקעה לא קטנה. צריך להבין שבעת שיפוץ הדירה הייתי צריך להשקיע בסטנדרט מעט יותר גבוה. גם הציוד והריהוט בדירה צריך להיות בסטנדרט של איקאה פלוס, בוא נאמר, ההשקעה שלי בציוד הגיעה לסדר גודל של 25,000 ש”ח”, הוא מסביר. בציוד דירה הוא מתכוון למכונת כביסה, תנור, כיריים, מיקרוגל וטלוויזיה, בנוסף לריהוט. “וזה מעבר למה שהשקעתי בשיפוץ הדירות”. בנוסף, הוא מסביר לנו כי הוא דאג לצייד את הדירות בחיבור לאינטרנט, ולכבלים. וכמובן שרוב השוכרים גם מבקשים שיהיו מגבות וסדינים נקיים לפני בואם לדירה. מה שמחייב את בעל הדירה או מי מטעמו לדאוג לכך.

 

Airbnb Haifa

 

תחזוקה במיידי

שאלנו אותו האם יש השקעות נוספות על הדירה שנעשות באופן שוטף?  “בוודאי”, הוא אומר, “באייר בי אנד בי אתה למעשה משלם את הארנונה, החשמל, המים. בנוסף אתה מחוייב להיות שם, לדאוג לאסוף את הכסף. תיקון תקלות הוא במיידי. אתה לא יכול להגיד לשוכר שלך תתקן ואני אשלם לך, אם יש בעיה כזאת או אחרת אתה חייב להיות במקום, והתחזוקה מחוייבת להעשות במיידי”.

 

המיקום חשוב לא פחות

מיקום הדירה לדבריו חשוב לא פחות. “אם מישהו רואה מקבץ של דירות באיזור מסויים, אז זה עדיף. הרי גם כשאתה מזמין מלון בחו”ל אתה לא רוצה להיתקע באיזור שכוח אל”. יתרון נוסף לדבריו הוא שיש לו יותר מדירה אחת. “קרה לי כבר שהיתה לי תקלה בדירה אחת בשל אי תיאום עם העוזרת. לקוחות הגיעו ומצאו דירה לא נקייה אז העברתי אותם במיידי לדירה השנייה”.

 

אייר בי אנד בי

 

לא דירה לאוהבים

יהונתן לביא מעדיף להשכיר לתושבי חו”ל בעיקר, אם כי מפעם לפעם מגיעים לדירה גם ישראלים. הוא נמנע מלפרסם את הדירה ביד 2, מאחר והגיעו אליו ישראלים שביקשו לשכור את הדירה למפגשים שעתיים. זוהי הסיבה לדבריו שהוא גם לא מוכן להשכיר את הדירות שלו לשהייה הפחותה משלושה ימים.

 

עסק לכל דבר

“צריך להבין שמדובר בעסק לכל דבר ולכן צריך לנהל אותו בצורה רצינית במיוחד”. לדבריו, יש אתרים שקונסים את המפרסם בהם במידה ונעשה אובר בוקינג על הנכס. כך לדוגמא האתר booking.com עלול לדרוש מבעל הדירה שאיכזב את לקוחותיו, את ההפרש שנדרשו לשלם עבור שהייה במקום לינה אחר. לכן על המשכיר לדאוג לנהל את ההזמנות שלו באופן מסודר. עצה נוספת היא לדאוג לכך שהדירה תהיה מרווחת ולא להעמיס אותה במיטות. בנוסף, לא מומלץ להשאר עם מצב בו חייבים למסור מפתח לשוכר, לדבריו עדיף להתקין קודן בדלת ולמסור ללקוח את הקוד. “יש מקרים שמישהו מגיע באמצע הלילה אז אם הוא לא מוצא את הנכס, לך תנווט אותו, במיוחד שלא תמיד הוא יודע אנגלית”, הוא מסביר.

 

 

וכן יש גם את העניין של המיסים. בתקופה האחרונה החל מס הכנסה לבדוק את כל היזמים של אייר בי אנד בי. אלו מחוייבים לשלם מס הכנסה ומס עסקים כחוק, ובמידה והם משכירים לתושבי הארץ עליהם לגבות גם מע”מ. כמובן שאם הרווח הוא גבוה אז מדרגות המס אמורות להתעדכן בהתאם

 

בכל זאת רצינו לדעת מהי השורה התחתונה האם באמת ההשקעה והעבודה מחזירים את התשואה המקווה. לדבריו של יהונתן: “הגעתי לתשואה של לפחות 50% יותר ממה שהייתי עושה בהשכרה רגילה. שוב הכל תלוי כמה באמת אתה יכול לקבל על הדירה. על הדירות שלי במקום שלהן יכולתי לקבל בהשכרה רגילה 2500 ש”ח לחודש במקרה הטוב. היום אני עושה עליהן לפחות 4000 ש”ח בחודש, בניכוי ההוצאות אני מרוויח יותר מ-1000 ש”ח לחודש ממה שיכולתי להרוויח עליהן.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme