בעלי הדירות בלחץ – AirBNB תחשוף את הנתונים הפיננסיים שלהם

מערכת5 דקות קריאה
מה משמעות החוק החדש עבור airbnb?
שתף:

כפי שהדברים נראים עכשיו, סיפור ההצלחה של AirBnb בסכנה. הסיבה? חוק חדש שצפוי להיכנס לתוקף בפברואר 2019 ולשנות את כללי המשחק, כרגע רק בניו יורק, אבל יכול מאוד להיות שהוא יגיע גם ליעדים אחרים זמן קצר לאחר מכן.

 

 

חברת AirBnb תעביר מידע פיננסי

החוק החדש, שהוצע על ידי ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, קובע כי מחלקת האכיפה של העירייה תקבל גישה לשמות ולכתובות המגורים של בעלי דירות המציעים דירות להשכרה באמצעות AirBnb ושירותים דומים. בין היתר תוכל מחלקת האכיפה לדעת באילו מועדים הושכר הנכס, באיזו תדירות ומה היה גובה השכירות בכל אחד מהמקרים. נציגי המחלקה יוכלו גם לדעת לאיזה חשבון בנק מועבר התשלום, ומה פרטי החשבון. על פי החוק החדש, שיתוף דירות באופן שאיננו הולם את החוק עשוי להוביל לקנס בגובה של 1,500 דולר.

 

התקדים: סן פרנסיסקו

אפשר להודות שהרעיון של ראש עיריית ניו יורק לא היה מקורי במיוחד, ומוקדם יותר השנה כבר נרשם מהלך זהה גם בסן פרנסיסקו. שם לחוק היו גם השלכות משמעותיות על משכירי הדירות דרך AirBnb – מספר הדירות ירד מ-10,000 ל-5,500 דירות בלבד. הסיבות לקביעת החוקים הללו ברורות, הן בסן פרנסיסקו והן בניו יורק: מחירי השכירות בערים זינקו, בעיקר בשל היצע נמוך יותר בשכירות לטווח ארוך, ובעירייה חיפשו דרכים להתמודד עם המציאות החדשה.

 

 

המכשול: התנגדות התושבים

גורמים הפעילים למען זכויות התושבים והפרט בניו יורק כבר הביעו מחאה, ולטענתם החוק החדש מפר כמה זכויות יסוד משמעותיות. בעיקר, הם אומרים, החוק מפר את התקנה שמגנה על אתרי אינטרנט מפני קנסות בשל תכנים שהועלו על ידי הגולשים. לא בטוח איך המאבק הזה יסתיים, אבל החוק במדינת ניו יורק ברור: חל איסור על השכרת נכסים לתקופה הקצרה מ-30 ימים, אלא אם המארח נוכח בדירה. החוק העירוני קובע מגבלות זהות לבתים חד או דו משפחתיים.

 

בכירים ב-AirBnb הספיקו גם הם להגיב, וטענו כי מדובר במתנה לתעשיית המלונאות בעיר, שכן מבחינתה שוק שיתוף הדירות הוא בגדר איום מתמשך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme