ג'ף בזוס – האם הוא עומד להיות הטריליונר הראשון בעולם?

מערכת5 דקות קריאה
ג'ף בזוס, מי שייסד את אמזון - הטריליונר הראשון?
שתף:

נכון לקיץ 2017 ג'ף בזוס רחוק מהתואר הזה. ליתר דיוק, חסרים לו כ-910 מיליארד דולר בחשבון הבנק כדי שיוכל להיחשב לטריליונר הראשון בעולם. מצד שני, יש לא מעט חוקרים שטוענים שהרגע הזה קרוב הרבה יותר ממה שאולי נדמה לנו. על פי דו"ח אוקספם – An Economy for the 99% – אנשים עשירים במיוחד כמו מייסד אמזון ג'ף בזוס, וגם בייל גייטס או וורן באפט, ראו את ההון שלהם הולך וגדל בעשור האחרון. על פי ההערכות, בתוך 25 שנים ההון של בזוס יזנק עוד יותר.

 

על פי הדו"ח של אוקספם היו בשנת 2009 לא פחות מ-793 מיליארדרים בעולם. ההון שלהם יחד הסתכם ב-2.4 טריליון דולר. בשנת 2016 הקבוצה הזו הכפילה את הסכום הזה, והוא עומד כיום על 5 טריליון דולר שמצביעים על גידול שנתי של 11%. אם הקצב הזה יישמר, אפשר בהחלט להניח שבתוך 25 שנים נראה את הטריליונר הראשון בהיסטוריה, ומי שמוביל במרוץ הוא ג'ף בזוס, שההון שלו מוערך היום ב-92.3 מיליארד דולר. דרך אגב, אם תהיתם, המקום הראשון היה שייך קודם לביל גייטס.

 

ג'ף בזוס עקף את ביל גייטס
ג'ף בזוס עקף את ביל גייטס והוא מוביל בראש המרוץ

 

האם המגמה תימשך?

השאלה הגדולה שנשאלת היום היא האם מישהו משני הגברים הללו ינסה להגדיל את ההון שלו עוד יותר, או לחלופין, האם מישהו מהם יתרום חלק גדול מהסכום הזה למטרות צדקה. אם בוחנים את המעשים של ביל גייטס כנראה שהתואר "הטריליונר הראשון", לא מעניין אותו באמת, ומאז שפרש ממיקרוסופט ב-2006 הוא עסוק בקידום נושאים כמו חינוך ובריאות באמצעות קרן הצדקה שלו. בנוסף, גייטס גם שיתף פעולה עם וורן באפט ויחד הם מעודדים מיליארדרים אחרים לסייע לקהילה ולתרום חלק מההון שלהם. מצדו של ג'ף בזוס לא נשמעות הכרזות מהסוג הזה. הוא לא הכריז על מתן תרומה ולא ידועה מעורבות שלו בקרן המשפחתית שמנוהלת על ידי הוריו. גם לאחר שניהל דיון פתוח בטוויטר בנושאי פילנתרופיה עדיין לא נשמעה הצהרה על כוונות לפעול לקידום מטרות שונות.

 

הפעילויות של ג'ף בזוס

המאמצים הכבירים שבזוס כן משקיע ביצירת שינוי חברתי ניכרים במהלכים העסקיים שלו. ב-2013 הוא קנה את הוושינגטון פוסט והפך אותו לשחקן עיתונאי דיגיטלי בגרסה צרה יותר. בנוסף חתמה אמזון על הסכם לרכישת Whole Foods, רשת מזון בארה"ב, מה שאולי מרמז על הכוונות שלו להשקיע בתחום באופן משמעותי יותר. כך או כך, על פי דו"ח אוקספם, בזוס עשוי לעקוף את ביל גייטס במרוץ להון בן 13 ספרות. במצב הנוכחי נדמה שהיכולת שלו להפסיד כסף אינה קיימת, ואילו קל הרבה יותר לראות את ההון הגדול ממשיך לתפוח.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme