רוצה להיות בעל עסק? זכיינות קופיקס במספרים

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מה צריך לדעת על זכיינות קופיקס?
שתף:

רשת בתי הקפה "קופיקס" פרצה לתודעה הישראלית בשנת 2013, עם ארבעה סניפים שנפתחו באותה השנה, ומאז, בשלוש וחצי השנים שעברו – נפתחו 148 סניפים בישראל, מתוכם 127 בתי קפה ועוד 21 חנויות "סופר קופיקס" שהם חנויות מרכול. הרעיון מאחורי בתי הקפה של קופיקס הוא תפריטים במחיר אחיד. עם פתיחת סניפי קופיקס בישראל מחיר כל מוצר בתפריט היה חמישה ש"ח, ובפברואר 2017 עלה המחיר האחיד לשישה ש"ח. אפשר להבין למה זכיינות קופיקס נשמעת מפתה, השאלה היא האם אכן כך הדבר.

 

האם זכיינות קופיקס משתלמת?
זכיינות קופיקס מאפשרת פתיחת סניף המשתמש בשם ובמיתוג של קופיקס, בתמורה לתשלומים חד פעמיים וגם חודשיים קבועים לרשת. האם זה משתלם?

 

זכיינות של קופיקס – מה בעצם מציעים לי?

רשת קופיקס מציעה תהליך מובנה של זכיינות קופיקס לפתיחת סניפים חדשים או לניהול של סניפים קיימים בתנאים ידועים מראש. זכיינות קופיקס אפשרית:

 

  • עבור סניפי קופיקס המצויים בבעלות הרשת

 

  • עבור מיקומים בהם כבר נחתמו חוזי שכירות עם השטח והסניף נמצא בשלבים שונים של הקמה

 

  • עבור מיקומים שבבעלות הזכיין המעוניין בזכיינות קופיקס ובפתיחת סניף של הרשת

 

זכיינות קופיקס מחייבת את הזכיין להיצמד לחוקי הזכיינות – התפריט, המיתוג, עיצוב הרשת ושיטות המכירה – כולן נקבעות מראש והן אחידות בין כל סניפי רשת קופיקס. כך, גם הספקים המייצרים את מוצרי קופיקס והמחירים לצרכן, כמובן. עם זאת, יש לציין כי כל עלויות ההקמה מוטלות על המעוניין בזכיינות קופיקס. תשלום זה כולל דמי שכירות על המבנה, מיסי עירייה ומיסים אחרים – גם במקרים בהם הרשת חתומה על חוזה השכירות והזכיין נדרש להחזיר את הכספים ששולמו לקופיקס בגין ניהול הסניף.

 

זכיינות קופיקס – כמה זה באמת עולה?

הנה התשלומים שתידרשו לשלם לרשת, באם אתם שוקלים זכיינות קופיקס:

 

65,000 ש"ח – עלות רכישת הזיכיון לקופיקס

35,000 ש"ח – דמי ליווי חד פעמיים לשנה הראשונה

5,000 ש"ח דמי ניהול חודשיים קבועים

1,000 ש"ח דמי שיווק חודשיים קבועים

2,000 ש"ח תוספת חודשים עם הסניף עבר סף מכירות שנקבע בחוזה

 

סה"כ, מדובר על 172,000 ש"ח הוצאה בשנה הראשונה, לא כולל העלויות לפתיחת העסק החלות על זכיין קופיקס בעצמו, ולא כולל עוד 2,000 ש"ח בחודש שתשלמו לרשת אם תמכרו מעבר לרף מסויים.

 

זכיינות קופיקס - מחירים
זכיינות קופיקס תעלה לכם 172,000 ש"ח בשנה הראשונה בלבד

 

זכיינות קופיקס – זה משתלם?

היתרונות שמציעים מסלולי זכיינות קופיקס הם חיסכון במיתוג ובשיווק, כאשר השם "עושה את שלו" ופופולאריות הרשת מדברת בעד עצמה. עם זאת, חשוב לומר כי בשנת 2016 נפתחו 21 סניפים חדשים של קופיקס אולם 13 מוחזקים על ידי הרשת עצמה, ייתכן שחלק מהזכיינים נמלכו בדעתם או לא הצליחו ליצור את הרווחים להם קיוו. קופיקס עצמם טוענים, כי בסניפים המעסיקים עובד אחד בלבד, ומוכרים 40,000 פריטים בחודש, מייצרים כ – 30,000 ש"ח רווח לזכיין קופיקס. מחישוב כללי שערכנו, על מנת להרוויח 25,000 ש"ח בחודש מזכיינות קופיקס, העסק שלכם יידרש למכור כ – 1,800 פריטים ביום. זאת – לפני שלקחנו בחשבון עלות ריביות, אם אתם נוטלים הלוואה לצורך פתיחת סניף הזכיינות קופיקס שלכם. כמות המכירות בסניף קופיקס שתפתחו תלויה בעיקר בכמות האנשים שייחשפו לסניף, וכמובן – בפעילות יעילה של הסניף.

 

לסיכום – זכיינות קופיקס או בית קפה פרטי?

המוניטין של קופיקס מדבר בעד עצמו, ולקוחות רבים אשר רואים את השלט "קופיקס" מעדיפים לגשת לבית הקפה המוכר על פני בילוי בבתי קפה עלומי שם. יחד עם זאת, העלות לזכיינות קופיקס עבור הזכיינים הינה גבוהה – כאמור, מעל 170,000 ש"ח לשנה הראשונה (לא כולל עלויות ההקמה עצמן המוטלות על הזכיין) ולאחר מכן בין 6,000 ל – 8,000 ש"ח בחודש. מומלץ לערוך תחשיב ריאלי המבוסס על מכירות בבתי עסק דומים באזור ולבדוק – האם כדאי לכם לבחור בזכיינות קופיקס, או לפתוח בית קפה משלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme