מחיר הזהב ממשיך לעלות – והמשקיעים מרוויחים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מחיר הזהב - משתלם להשקיע?
שתף:

אם פעם היינו "מחביאים את הכסף מתחת לבלטות" – היום, המשקיעים משקיעים בזהב. כשהשוק אינו יציב, אינו צפוי או נמצא בירידות – אנחנו רואים יותר ויותר משקיעים שבוחרים להשקיע בזהב. מאז יולי 2017, מחיר הזהב בעיקר עולה. מחיר הזהב חצה את רף 1,300 דולרים לאונקיה בפעם הראשונה מזה כמעט שנה באמצע אוגוסט, והוא המשיך ועלה מאז. למה להשקיע בזהב? ומה קורה עם מחירו בתקופה האחרונה? כל מה שצריך לדעת על מחירו ועל השקעה בזהב – במאמר שלפניכם.

 

מחיר הזהב עולה בתלות באמונת המשקיעים
מחיר הזהב משקף את אמונת המשקיעים שהזהב יעלה כשהשווקים אינם יציבים, ולכן לא פעם הוא מתנהג באופן הפוך למחירי מניות, מדדים, או לשער הדולר. המחיר עולה באופן משמעותי בתקופה האחרונה, ואולי עוד לא מאוחר להצטרף להצלחה, ולהשקיע במוצרי שיהנו כשהמחיר ימשיך ויעלה

 

מחיר הזהב, מה בעצם קורה כאן?

ההשקעה בזהב נתפשת כהשקעה אלטרנטיבית להשקעה במניות, ובעוד השקעה במניות מספרת לנו על ביטחון בשוק, השקעה בזהב מתארת מצב הפוך, בו המשקיעים מעדיפים את מחיר הזהב, מוצר שנתפש ככזה שאינו מאבד מערכו – על פני השקעה בחברות שלא ברור מה יקרה איתן בעתיד הנראה לעין. המחיר שלו למעשה מגלם את חוסר היציבות בשווקים בחודשים האחרונים, וחוסר היציבות העולמי, הנגרם, לדוגמה, כתוצאה מחוסר היציבות הפוליטי בארה"ב, הפיגועים התכופים באירופה, המלחמה המאיימת בקוריאה, וממאורעות נוספים ברחבי העולם – ומאמיר. לצד ההיחלשות בדולר, נפילות המדדים בארה"ב ובורסות לא יציבות ברחבי העולם – הזהב ניראה כאלטרנטיבה רווחית מאוד, והוא אכן גורף רווחים נאים עבור משקיעים שבחרו להשקיע בזהב בחודשים האחרונים.

 

מחיר הזהב, במהלך 2017

ב – 2 לינואר 2017, היה מחיר הזהב 1,151.5 דולרים לאונקייה. בסוף ינואר, כבר היה מחירו 1,210.7 דולרים, בסוף פברואר 1,313 דולרים, ובסוף אוגוסט השנה – מחירו הוא 1,318 דולרים לאונקייה. מי שהשקיע בזהב בתחילת שנת 2017, הרוויח 200 דולרים על כל אונקיה של זהב בה השקיע.

 

מחיר הזהב עלה מתחילת השנה
מחיר הזהב עלה מתחילת השנה בכ – 15%, או במאתיים דולרים לאונקיה

 

השקעה בחוזים עתידיים על זהב – השקעה במחיר הזהב

המשקיעים המאמנים כי מחיר הזהב ימשיך לעלות, למשל בשל חוסר יציבות מתמשך בעולם, מוזמן להשקיע בחוזים עתידיים על הזהב – כלומר, להבטיח לעצמו רכישה על פי מחירו כיום, בתאריך נבחר בעתיד, אז יוכל למכור אותם – כאשר אם אכן יעלה המחיר – הוא יימכר ברווח. עוד דרכים לנצל את העלייה הצפויה במחיר היא לרכוש מניות של חברות העוסקות בזהב, כמו חברות של כריית זהב, למשל Newmont Mining. חשוב לזכור כי מחירו של הזהב  אינו עומד ביחס ישר לעלייה במניות החברות העוסקות בזהב, שערכן מושפע בעיקר מבחירות כלכליות ותפעוליות שהן מקבלות. עוד, ניתן ליהנות מהעלייה במחיר דרך השקעה בקרנות נאמנות, תעודות סל וקרנות סל המשקיעות בזהב. קרנות נאמנות לדוגמה המשקיעות בזהב בארץ הן: תכלית זהב, קסם סחורה זהב לונדון, הראל סל זהב, ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme