10 מעצבי האופנה העשירים ביותר בעולם – הכירו אותם

מערכת5 דקות קריאה
רשימת מעצבי האופנה העשירים בעולם
שתף:

עולם האופנה מוכר היטב כעולם נוצץ וזוהר במיוחד, ובמקרה הזה נדמה שאפשר להכריז שהנוצץ אכן זהב הוא. בתעשייה הזו מסתובבים לא מעט מעצבים עשירים במיוחד שמגלגלים יחד 3 טריליון דולר לפחות. כדי שתוכלו לשפשף את העיניים (וגם לדעת לכיסו של מי אתם תורמים) לפניכם רשימה של עשרת מעצבי האופנה העשירים ביותר, וגם המותגים שמאחוריהם הם עומדים.

 

במקום העשירי: ראלף לורן

השם שלו מוכר לנו היטב, והוא אמנם לא נמצא בראש הרשימה – אבל ראלף לורן בהחלט אחד מעשרת מעצבי האופנה העשירים ביותר, עם הון של כ-5.9 מיליארד דולר. הוא מייסד המותג המפורסם על שמו, והוא גם היה המנכ"ל הראשון של החברה. היום הוא יושב הראש וגם מי שמחזיק ב-82% מהשליטה בחברה ומזכויות ההצבעה בה. הוא גם זה שהחל את ייצורן של חולצות הפולו, שנמכרו בתחילת הדרך בבוטיקים של ניו יורק והיום הן הדגם הנמכר בעולם, עם מחזור מכירות של למעלה מ-7 מיליון דולר מדי שנה.

 

ראלף לורן - אחד מ-10 מעצבי האופנה העשירים
הפופולאריות האדירה של חולצות הפולו והאופנה של ראלף לורן מסבירה מדוע הוא אחד מעשרת מעצבי האופנה העשירים בעולם

 

במקום התשיעי: אנדרס הולץ פובלסן

מנכ"ל המותג Bestseller נמצא במקום התשיעי ברשימת מעצבי האופנה העשירים ביותר, עם הון מוערך של 7.2 מיליארד דולר. הוא היה רק בן 28 כשהחברה הוקמה על ידי אביו, ומאז 1990 הוא הבעלים הבלעדיים של המותג. היום החברה מוכרת כמה מהמותגים המובילים ביותר בעולם האופנה, בהם Only וגם Vera Moda.

 

במקום השמיני: ג'ורג'יו ארמני

עוד מעצב שלא באמת צריך להציג הוא ג'ורג'יו ארמני, עם הון של כ-8.6 מיליארד דולר המותג שלו הוא אחד המותגים החזקים והמובילים בכל קטגוריה אפשרית, מבגדי ספורט ועד מוצרי טיפוח, מבשמים ועד בגדים. המעצב הקים את החברה ב-1975 ומאז המותג נחשב לאחד היוקרתיים והמובילים. לאות הוכחה, כמה מהכוכבים הגדולים ביותר היו הפרזנטורים של המותג לאורך השנים, מהטניסאי רפאל נדאל ועד שחקן הקולנוע כריס פיין.

 

ג'ורג'יו ארמני - בין מעצבי האופנה העשירים
ג'ורג'יו ארמני הוא אחד מעשרת מעצבי האופנה העשירים בעולם, והמותג שלו הוא אחד השמות החזקים והבולטים בתחומי האופנה, היופי והטיפוח

 

במקום השביעי: היינריך דיכמן

במקום טוב ברשימת מעצבי האופנה העשירים ניצב דיכמן עם הון של 10.6 מיליארד דולר, ועם מותג נעליים הולנדי וחזק. מקורו של המותג אמנם אי שם ב-1913, עוד לפני מלחמת העולם הראשונה, אבל החברה העבירה ידיים ועברה מהסבא לסבתא (לאחר מותו בזמן מלחמת העולם השנייה) ומשם לאבא ולבנו – היינריך. באופן כללי מדובר במותג נגיש למדי, עם נעליים במחירים הגיוניים יחסית, מה שאולי מסביר את קיומן של 3,700 החנויות של הרשת ב-34 מדינות באירופה.

 

במקום השישי: אלן וג'רארד ורטהיימר

עם הון של כ-12.7 מיליארד דולר, האחים ורטהיימר נמצאים כמעט בטופ 5. הם חולקים את הבעלות על בית האופנה שאנל בצרפת, ולפי ההערכות המספר המכובד (12.7 מיליארד) הוא ההון המוערך של כל אחד מהאחים בנפרד. את האימפריה הזו הם ירשו מהסבא, פייר ורטהיימר, שהקים את המותג יחד עם גבריאל "קוקו" שאנל בתחילת המאה ה-20. שמו של שאנל נשאר גם לאחר מותו ב-1971, והעסק רק ממשיך לשגשג.

 

במקום החמישי: טדאשי ינאי

אחד המותגים החזקים ביותר כיום הוא ללא ספק Uniqlo, שבין הפנים המוכרות ביותר שלו ניתן למנות את נובאק דג'וקוביץ', אחד הטניסאים הגדולים בשנים האחרונות. מאחורי המותג הזה עומד טדאשי ינאי, מייסד האימפריה היפנית שהונו מוערך ב-14.9 מיליארד דולר.

 

טדאשי ינאי - בין מעצבי האופנה העשירים בעולם
טדאשי ינאי הוא אחד מחמשת מעצבי האופנה העשירים בעולם עם המותג Uniqlo המוכר היטב בעיקר בזכות הפרנזטור המוביל: נובאק דג'וקוביץ'

 

במקום הרביעי: סטפן פרסון

יושב הראש של רשת H&M שנכנסה גם לישראל בשנים האחרונות הוא סטפן פרסון, מי שניהל את החברה במשך 16 שנים עד מותר, אז עבר הניהול לידי בנו – קרל יוהן, ב-1998. החברה השוודית נחשבה לרשת השנייה בגודלה בעולם, עם 4,500 סניפים ב-62 מדינות וגם עם 130,000 עובדים. רק למען הסר ספק, ההון המכובד הבטיח חיי שפע גם לאחותו של קרל-יוהן ולילדיו.

 

במקום השלישי: פרנסואה פינו

ברשימת שלושת מעצבי האופנה העשירים נמצא פרנסואה פינו עם הון של כ-23.7 מיליארד דולר, ובבעלותו הרשת היוקרתית Kering שתחתה נמצאים כמו מותגים מובילים כמו גוצ'י ואיב סאן לורן. אפשר להבין איך פינו מוצא את הזמן לעסוק גם בעסקים וגם באיסוף יצירת אמנות, וגם איך הפך לבעלים של ייקבים, חברות הוצאה לאור ועסקים רבים אחרים.

 

במקום השני: ברנרד ארנו

ארנו הוא אחד משני מעצבי האופנה העשירים ביותר, עם הון מרשים של 58.8 מיליארד דולר ועם תפקיד יו"ר ומנכ"ל LVMH – חברה בינלאומית עם מוניטין יוקרתי במיוחד. בין המותגים המרכזיים והמוכרים יותר שנמצאים תחתיו ניתן למנות את לואי ויטון, ספורה ורבים אחרים. גם הרמס וכריסטיאן דיור נמצאים ברשימת המותגים של החברה, ואין זה מפתיע לדעת שהוא לא רק אחד משני מעצבי האופנה העשירים – אלא השמיני ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם לפי פורבס.

 

במקום הראשון ברשימת מעצבי האופנה העשירים
במקום הראשון ברשימת מעצבי האופנה העשירים בעולם נמצא בעליה של קבוצת המותגים הכוללת גם את זארה, בין היתר

 

בראש רשימת מעצבי האופנה העשירים: אמאנסיו אורטגה

האיש העשיר ביותר באירופה ואחד העשירים ביותר בעולם הוא גם זה שנמצא בראש רשימת מעצבי האופנה העשירים בעולם. אורטגה זכה במקום הראשון בזכות הון של 82.5 מיליארד דולר, הון מרשים שאפשר להסביר די בקלות. קבוצת המותגים המכובדת (שייסד עם גרושתו עוד ב-1975) כוללת את זארה, ברשקה ופול-אנד-בר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme