השקעה במניות – אילו מניות כדאי לבחור, ומה חשוב לדעת?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
השקעה במניות - מה צריך לדעת?
שתף:

תיק השקעות "בריא" הוא תיק השקעות המכיל השקעה במניות ובמכשירי השקעה ספקולטיביים אחרים על פי העדפות הסיכון של המשקיע, תוך גידור סיכונים, כלומר, פרופורציית השקעות שתאפשר הגנה מפני הפסדים. אם אתם שוקלים להתחיל השקעה במניות, ולא בטוחים איך לבחור את המניות שתשקיעו בהם – ריכזנו עבורכם את כל השאלות שכדאי לתת עליהן את הדעת, על מנת לבחור את המניות המתאימות עבורכם להשקעה. המדריך המלא לבחירת מניות להשקעה – לגזור ולשמור.

 

השקעה במניות מחייבת ידע
השקעה במניות ובניית תיק השקעות מאוזן היא מלאכה מורכבת ודורשת ידע. איך תדע, באילו מניות כדאי להשקיע?

 

השקעה במניות – השיטה היסודית

בשורה התחתונה, השקעה במניות היא תמיכה כלכלית והבעת אמון בחברה בעלת המניות שאתם רוכשים. על מנת להגדיל את הסיכוי שתבחרו מניות רווחיות להשקעה, כדאי לבחון גם את פעילות החברה וגם את התנהגות המניות, זאת, כמובן, בהנחה שאתם משקיעים בחברה יציבה ומבוססת. הנה כמה שאלות שכדאי לתת עליהן את הדעת:

 

  • מהו תחום העיסוק של החברה שאתם מעוניינים להשקיע במניות שלה? לדוגמה – כרגע, ניראה כי השקעה במניות של חברות נדל"ן היא בטוחה יותר מהשקעה במניות של חברות הפארמה
  • מהי ההיסטוריה של החברה? האם רווחיה עולים לאורך השנים? האם הניהול שלה יציב? האם הדוחות הרבעוניים שלה צפויים ומצביעים על התפתחותה?
  • האם החברה היא ישראלים או בינלאומית? אם החברה היא בינלאומית – באיזה שוק היא פועלת, ומה צפוי באותו שוק מבחינת יציבות כלכלית בעתיד הנראה לעין?

 

בנוסף להיכרות מעמיקה עם החברה שאתם מבקשים להשקיע במניות שלה, מומלץ גם לבדוק את מצב המניות עצמן, ולבחון כיצד התנהגה המניה לאחרונה (מומלץ לבחון גרפים שונים, כמו חודש, שנה, וגם זמן מירבי אחורה), וגם מדוע – מה שיעזור לבסס תחזית שלכם, בנוגע למה שצפוי למניה זו בעתיד.

 

האם תיק ההשקעות שלכם מאוזן?

השקעה במניות עשויה להיות בעלת רמות סיכון שונות. אם אתם משקיעים במניה של חברת סטארטאפ לא יציבה – אתם עשויים לחוש בתנודתיות רבה בשווי המניות של החברה. לעומת זאת, אם תרכשו מניות של חברת קוקה קולה – תוכלו ליהנות מהשקעה יציבה לאורך עשרות שנים. חשוב לציין, כי נהוג לקשור בין גובה הספקולטיביות של המניה לבין הפוטנציאל שלה לרווח, זאת אומרת – ככל שאתם בוחרים השקעה במניות יציבות יותר, כך הרווחים שלכם צפויים להיות נמוכים יותר. השקעה במניות ספקולטיביות דורשת יותר זמן עבור ניהול התיק.

 

תיק השקעות מאוזן הוא תיק השקעות שבו הנתח של המניות הספקולטיביות מתאים לתפישת העולם שלכם כמשקיעים וליכולת הניהול שלכם את התיק. מומלץ, לבחור מניות יציבות בסך של 80% – 90% מסך שווי התיק שלכם, ועוד 10% – 20%, לפי העדפותיכם, במניות ספקולטיביות שאתם מאמינים שיעלו. אפשר גם לבנות תיק השקעות סולידי לחלוטין עם השקעה במניות יציבות, וככל שהתיק שלכם ספקולטיבי יותר – כך חשוב יותר לנהל אותו ברמה היומית, לעיתים אפילו מדי כמה שעות.

 

השקעה במניות - במה היא תלויה?
תיק השקעות מאוזן הוא תיק שבו ההשקעה במניות מחולקת בהתאם לקווי האופי וההעדפות שלכם, בין השקעות יציבות לטווח ארוך, לבין מניות תנודתיות, שהן בדרך כלל השקעה לטווח קצר

 

השקעה במניות – השיטה המהירה

משקיעים רבים מעדיפים לבנות תיק השקעות אבל אין להם את הזמן לבחור מניות בקפידה או לנהל אותן. במקרים כאלה, אם אתם לא מעדיפים להשקיע באמצעות קרן השקעות או מנהל השקעות (או לפחות יועץ השקעות, שייעץ לכם בנוגע לפרופורציות ומוצרי ההשקעה בתיק שלכם), מומלץ לעקוב אחר משקיעים שונים שחושפים את הנתונים שלהם על בסיס יומי, לבסס דעה בנוגע לאיכות הבחירות שלהם ולהשקיע במניות על פי המלצות אנשי מקצוע או משקיעים מנוסים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme