סוף סוף אפשר לשלם פחות על אגרת רישוי הרכב ולקבל זיכוי בסך 1,500 ש"ח

מורן בלסר5 דקות קריאה
אגרת רישוי
שתף:

כבר בשנת 2015 הודיע משרד הרישוי על כוונתו לעודד בעלי רכבים משומשים להתקין במכוניתם מערכות בטיחות, אשר הוכח כי הן מפחיתות את הסיכונים לתאונות קשות. על מנת לעודד רכישה והתקנה של אותן מערכות. ב – 25 לספטמבר 2017, התקנה נכנסה לתוקף והחל מתאריך זה, רשאים נהגים להתקין מערכות אלה ברכבים שלהם – ולקבל זיכוי בסך 1,500 ש"ח באגרת הרישוי על פני שלוש שנים.

 

מי רשאי לקבל את ההנחה?

כל מי שבבעלותו רכב (בבעלות פרטית או בליסינג), משנות הייצור 2000 והלאה, ושמשקלו לא עולה על 3.5 טונות, זכאי להתקין ברכבו שתי מערכות הגנה לפחות, ולזכות בהטבה באגרת הרישוי. שתי המערכות שיש להתקין, הן מערכת שמירת מרחק מלפנים, ומערכת בקרת סטייה מנתיב. שתי המערכות מגיעות או מבוססות מצלמה בלבד או מבוססות שילוב של מצלמה ורדאר.

 

כיום, קיימים בארץ שלושה מתקינים מוסמכים, אשר מתקינים מערכות אלה במחירים מפוקחים, ומספקים מסמכים אותם ניתן לשלוח אל משרד התחבורה, ולהזדכות באופן אוטומטי בהטבה עם קבלת טפסי התשלום של אגרת הרישוי – זאת, בתנאי שהתקנתם את מערכות הבטיחות לכל הפחות 60 ימים טרם יום מן המועד הנדרש לחידוש הרישיון. מחיר המערכות: מערכת בטיחות המבוססת על מצלמה בלבד תעלה אצל מתקין מוסמך 2,100 ש"ח; ומערכת משולבת של רדאר ומצלמה תעלה אצל אותו מתקין 3,650 ש"ח.

 

מה גובה ההטבה, ואיך בדיוק מקבלים אותה?

לאחר התקנת מערכות הבטיחות, תהיו זכאים להנחה בגובה 1,500 ש"ח בתשלום אגרות הרישוי:

 

הנחה בגובה 700 ש"ח תינתן בתשלום הראשון ובתשלום השני לאחר התקנת המערכות (כאמור – התשלום הראשון של אגרת הרישוי בו תזכו להנחה הוא זה המרוחק לפחות 60 ימים מיום התקנת המערכות – אם התקנתם את מערכות האבטחה פחות משישים ימים לפני מועד פקיעת הרישיון של הרכב – תזכו להנחה רק בשנה הבאה) ועוד הנחה בגובה 100 ש"ח תינתן בשנה השלישית לאחר התקנת המערכות. חשוב לדעת, כי מכירת הרכב במהלך שלוש השנים הללו תבטל את הזכאות להטבה.

 

מערכות בטיחות מצילות חיים, בעלות התחלתית של 600 ש"ח!

מערכות הבטיחות המדוברות הינן מערכות שהן לא פחות מאשר מצילות חיים – הן מערכת הבקרה לסטייה מנתיב, והן מערכת לשמירה מרחק מלפנים, הן מערכות חכמות, המפחיתות באופן משמעותי את הסיכונים לתאונה, הן בשל אי שמירה על מרחק מן הרכב שמלפנים, והן בשל סטייה מן הנתיב בשל חוסר ערנות או הסחת דעת של נהג. בהינתן התקנה החדשה, מדובר תשלום של כמה מאות שקלים בלבד, בתמורה להתקנת מערכות מצילות חיים. ניראה, כי התקנה החדשה היא תקנה שכדאי לממש, לטובת בטיחות הנהג, המשפחה, וכל הנוסעים ברכב.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme