אובר השתלטה על ניו יורק – וניצחה את נהגי המונית

מערכת5 דקות קריאה
כך אובר משתלטת על ניו יורק
שתף:

אם יש סמל אחד מרכזי לניו יורק, זה כנראה הרכב הצהוב עם הכובע. נכון, יש לעיר הזו לא מעט סמלים אחרים אבל המוניות הצהובות בכל זאת נמצאות במקום טוב בראש הרשימה הזו. אלא שנכון לכתיבת שורות אלו יש בניו יורק שחקנית חדשה שהצליחה להחליף את הסמל הקלאסי הזה: אובר. רק בחודש יולי האחרון, למשל, בוצעו ברחבי מנהטן לא פחות מ-289,000 נסיעות באמצעות אובר, בהשוואה ל-277,000 נסיעות במוניות העירוניות.

 

הסבר אפשרי להשתלטות של אובר

אפשר להסביר את היתרון של אובר ואיך בדיוק הפכה לשחקנית מרכזית בכל הקשור לתחבורה בעיר הגדולה. הסבר אחד מרכזי הוא שהחברה שלחה אלפי מכוניות גם לאזורים אחרים מחוץ למנהטן, כדוגמת קווינס או הברונקס. המהלך הזה מעניק לאובר יתרון תחרותי על פני המוניות הקלאסיות, משום שהזמינות שלהן באזורים אלה נמוכה יותר. בנוסף, בקווינס ובברונקס, כמו גם באזורים אחרים מחוץ למנהטן, התחבורה הציבורית היא באופן כללי מאתגרת יותר, ולרבים אין גישה לתחנות הרכבת העילית או התחתית.

 

המונית הצהובה או אובר?
המוניות הצהובות של ניו יורק אולי לא ייעלמו בקרוב, אבל אובר נוגסת בנתח השוק שלהן באופן משמעותי.

 

המוניות לא ייעלמו – אבל יש להן מתחרה

כשבוחנים את ביצועי המוניות ב-2016 מגלים שהירידה החלה כבר אז. נכון לאותה השנה נרשמה ירידה של 11% במספר הנסיעות שבוצעו באמצעות המוניות הצהובות, ל-123.7 מיליון נסיעות. בהתאם גם ההכנסות בתחום ירדו ב-9 אחוזים ל-1.8 מיליארד דולר. הנתונים האלה פורסמו על ידי הניו יורק טיימס, והם מגיעים לאחר דיווח של מורגן סטנלי לפיו ב-2015 הייתה ירידה דרמטית לא פחות: בין אפריל 2015 לאפריל 2016 חלה ירידה גדולה במיוחד. אם באפריל 15' 84% מהנסיעות התבצעו דרך המונית הצהובה, שנה לאחר מכן עמד הנתון הזה על 65% בלבד. הסיבה היא הופעתן של מתחרות מעולם האפליקציות, בהן גם אובר. המתחרות צברו נתח שוק שהגיע, כמובן, על חשבונן של המוניות הקלאסיות.

 

החשיבות של ניו יורק לחברת אובר

אולי מיותר לציין, אבל ניו יורק היא אחד השווקים המרכזיים והחשובים ביותר מבחינת אובר. עם נתח שוק אדיר וביקוש רב לתחבורה ציבורית זמינה, אפשר להבין מה הופך את מנהטן ליעד אטרקטיבי כל כך. עם זאת, כאמור, המוניות הצהובות כאן כדי להישאר, והסיכוי שהן ייעלמו מהנוף המוכר של ניו יורק שואף לאפס. מצד שני, יש להן כעת תחרות קשה, וכשהן פועלות תחת הצל של אובר הן יצטרכו למצוא דרך טובה לספק תחרות אמיתית למתחרה הגדול ביותר שלהן, שמאיים במידה רבה על הישרדותן.

 

פורסם במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme