ירושה גדולה? ארבעה טיפים שיעזרו לכם לנהל אותה נכון

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כך תתמודדו עם ירושה גדולה
שתף:

ראשית חשוב לציין – מי ש"זכה" בירושה גדולה לאחרונה, כנראה גם מתמודד עם פרידה, עם אבל ועם געגוע. במובן הזה – תנחומינו. זה לא פשוט לאבד אדם קרוב או בן משפחה, ואנחנו בטוחים שאין סכום של כסף שיכול להשיב את האבידה. ביחד עם זאת, יכול להיות שירשתם סכומי כסף גדולים, אולי נכסי נדל"ן ואולי רכוש רב. אם "נפל לידכם" סכום כסף משמעותי, או נכסים בשווי רב, חשוב שתדעו איך להשתמש בהם על מנת לאפשר לעצמכם העלאה באיכות החיים לאורך זמן, ולמנוע את האפשרות (שהיא יותר נפוצה ממה שאנחנו נהנים לחשוב) לאבדן כל הכסף ללא יצירת תועלות תטווח ארוך. איך גורמים לכספי ירושה לעבוד בשבילכם, ומשיגים עלייה משמעותית באיכות החיים וברווחה הכלכלית לאורך זמן? כל הטיפים שחשוב לזכור – לפניכם.

 

ירושה גדולה בדרך?
ירושה גדולה בדרך אליכם? צר לנו על האובדן שלכם – וביחד עם זאת, חשוב לנהל את כספי הירושה בתבונה, על מנת ליהנות מהכספים לטווח ארוך ובתבונה

 

#1 – קחו חודש לעצמכם

ייתכן שאתם מושפעים מהאובדן של אדם קרוב, או שאולי אתם מסוחררים מהסכומים שקיבלתם זה עתה. בכל מקרה – הבחירה הנבונה היא "לישון על זה", למשך חודש לפחות. זה אומר, שאתם לא מבזבזים, לא מוכרים, לא קונים ולא בוחרים כיצד להשקיע או לטפל בכספים או בנכסים – עד חלוף חודש אחד מיום קבלתם. זה הזמן, לבחון את הרצונות שלכם, להתנקות מבחירות קפריזיות (כמו למשל, רכישת היאכטה של שרי אריסון, הקפת העולם בכדור פורח, וכיוצא באלה), ולבחור באופן מושכל. קחו את הזמן, ואז עוד קצת זמן, כדי להיות בטוחים שאתם לא מעלימים את כל כספי הירושה שלכם באורח פלא – וחשבו היטב כיצד אתם מתכננים לטפל, להשקיע, ולנהל את אותם כספים.

 

#2 – מוטב שתשמרו על סודיות

אנחנו יודעים שהחברים שלכם, בניגוד לחבריהם של זוכים ויורשים אחרים, הם חברי אמת, ושאתם מרישים שאתם יכולים לסמוך עליהם. קחו טיפ שנובע מסטטיסטיקות של זוכים ויורשים לפניכם – ברגע שתפיצו את דבר הירושה שלכם, תמצאו את עצמכם מוקפים ב"חברים" חדשים, ולא בלתי אפשרי שגם החברים הישנים שלכם יתגלו כבעלי אינטרסים. מוטב לשמור את דבר הירושה לעצמכם, או לחלוק את הבשורה רק עם חבר קרוב במיוחד – תוך שאתם משביעים אותו לא לגלות.

 

ירושה כדאי לשמור לעצמכם
ההמלצה היא לשמור את דבר הירושה בסוד ולא לרוץ לספר עליה לאיש

 

#3 – שימוש בכספי ירושה על פי סדרי עדיפויות

הנה עוד נתון שמפתיע לא פעם את הזוכים בסכומים גדולים של כסף – כסף נגמר, הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו לעיתים. זוכים רבים בכספים ובירושות, מתארים את ההפתעה שלכם, עת גילו שחשבון הבנק שלהם "התרוקן". יתרה מכך – זוכים רבים הופתעו לגלות שלא רק שהשתמשו בכל כספי הירושה שלהם – אלא שהם במצב כלכלי הרבה יותר גרוע מזה שהיו בו טרם זכו בכספי הירושה – כלומר, השפעת הזכייה לטווח ארוך היתה הר של חובות.

 

על כן, אנחנו ממליצים לנהל רישום של כלל כספי הזכייה ולהחליט מהו אחוז כספי הירושה שאתם מתכוונים לבזבז בהנאה, ומה אחוז הכספים שאתם מתכוונים להשקיע, על מנת ליהנות ממנו לטווח ארוך. הבחירה באחוז כספי הירושה שאותו תשקיעו, תלויה במספר גורמים, כמו למשל:

 

  • בני כמה אתם?
  • מהי רמת ההכנסה שלכם, ומהו המצב הכלכלי שלכם כיום?
  • מהן ההוצאות המשמעותיות הצפויות לכם בעתיד הקרוב?
  • האם יש לכם חובות?

 

ככלל, אצל אנשים שהרווחה הכלכלית שלהם אינה מספקת מבחינתם, היינו ממליצים לבחור פרופורציות שימוש בכספי הירושה שלכם של 30% – 70%, לטובת השקעות. כלומר – תיהנו בלב שלם מ –  30% מכספי הירושה, ואת השאר תשקיעו בחוכמה.

 

ירושה כדאי להשקיע בחוכמה
פרופורציות מומלצות באופן כללי של השקעה – שימוש בטווח הקצר בכספי ירושה, הן 30% – 70% לטובת ההשקעה

 

#4 – היוועצו באיש כספים אובייקטיבי

אם זכיתם בירושה של מעל 100,000 ש"ח, חשוב שתיוועצו באיש מקצוע, יועץ השקעות או איש כספים שהוא אובייקטיבי, וייעץ לכם בנוגע לנתח הירושה בו אתם מתכוונים להשתמש לטובת השקעה. בסכומים להשקעה של 100,000 ש"ח ומעלה – האפשרויות שלכם להשקעה הן מרובות, החל מניהול תיק השקעות בחברת השקעות בארץ, וכלה בהשקעות בנדל"ן, בארץ או בחו"ל. בחינה מקצועית ומדוקדקת של האפשרויות שלכם תעלה את הדרך הבטוחה, המגודרת, וגם הרווחית ביותר להשקיע את הכספים שלכם, לניצול מרבי של יכולות הרווח.

 

לסיכום, אם זכיתם בכספי ירושה בסכומים משמעותיים, אנחנו ממליצים לכם לנהל אותם בתבונה. חלוקה שתיבחר מראש בין הכספים שתבזבזו להנאתכם לבין אחוז כספי הירושה אותו תשקיעו לטובת העתיד הכלכלי שלכם, תאפשר שימוש מהנה אבל גם אחראי בכספי הירושה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme