8 טיפים לשמירה על בריאות הנפש גם כשאתם עובדים קשה

מערכת5 דקות קריאה
לשמור על בריאות הנפש גם תחת עומס
שתף:

אנחנו עובדים קשה, חלקנו עובדים קשה מאוד, וביננו מסתובבים לא מעט אנשים שעובדים 60 שעות מדי שבוע ואף למעלה מכך. גם אם אתם מאוד נהנים מהעבודה שלכם אפשר רק להניח שהעומס הזה שוחק ומתיש, והוא עשוי להשפיע על בריאות הנפש ועל הבריאות הפיזית שלכם. הטיפים שלפניכם יעזרו לכם להתמודד עם העומס הזה קצת יותר טוב.

 

1 – קחו הפסקה מדי פעם

נכון, חשוב לכם להישאר ממוקדים ולסיים משימות, בטח כשלוח הזמנים שלכם עמוס לעייפה. מצד שני, הפסקות הן חשובות לגוף ולנפש. באופן שאולי יפתיע אתכם, אם תעצרו מפעם לפעם כדי לשתות קפה או פשוט כדי להישען לאחור ולשוחח עם הקולגות שלכם על נושאים שאינם קשורים לעבודה, תגלו שיש לכם קצת יותר אנרגיות כשתחזרו לנקודה שבה עצרתם, וזו גם דרך טובה לדאוג לבריאות הנפש שלכם.

 

2 – נסו לשמור על כושר

העומס בעבודה רב ואתם משקיעים המון שעות מאחורי שולחן הכתיבה, אבל זה לא תירוץ לוותר על הכושר. נכון, להתחיל שגרת אימונים אחרי שנים שבהן לא זזתם מהכיסא תהיה מאתגרת, אבל אם אתם דווקא כן בכושר (בדרך כלל) נסו לשמור עליו עכשיו יותר מתמיד. אתם יכולים לקצר את מסלול הריצה מ-10 קילומטרים ל-5 אם אין לכם זמן לרוץ יותר מזה, אבל גם האימון הקצר חשוב מאוד. ספורט מפחית מתחים, ויש לנו לא מעט מהם עם 60 שעות עבודה שבועיות. בקיצור, לטובת בריאות הנפש שלכם (וממש לא רק לטובת הגזרה) צאו לריצה או למגרש הטניס.

 

כושר עוזר לשמור על בריאות הנפש
נסו לשמור על שגרת אימונים, גם אם מצומצמת יחסית, למען בריאות הנפש והגוף שלכם

 

3 – תיהנו קצת מהחיים

עם 60 שעות עבודה בשבוע אתם אולי לא מצליחים לדמיין איך זה נראה לצאת לבלות. השגרה שלכם מורכבת מנסיעות בין שני יעדים מרכזיים – הבית והמשרד – ואתם כנראה לא זוכרים איפה בכלל נמצא הבר השכונתי או בית הקולנוע. אם תכניסו למסלול הזה נקודת עצירה אחת, פעם בשבוע, תגלו שאתם נהנים מהחיים הרבה יותר. היפגשו עם חברים, צאו לפיקניק, לכו לראות סרט או עצרו לכוס בירה עם כמה חבר'ה. מגיע לכם.

 

 4 – תשתו מספיק מים

כשאתם עובדים בלי סוף אתם נוטים לשכוח לשתות מים, וזו דרך טובה להתייבש וגם לייבש את המוח באותה הזדמנות. המים חיוניים לא רק לתפקוד הגוף אלא הם תורמים גם לתפקוד המוח שלכם. הציבו על שולחן העבודה שלכם בקבוק מים ועצרו מדי פעם כדי לרוקן אותו (ולמלא מחדש). כך תשמרו על בריאות הנפש והגוף בעת ובעונה אחת.

 

5 – הקשר בין קפה לבין בריאות הנפש

הכותרת אולי רומזת לכם מה עומד לקרות, ואתם כבר לחוצים ומבוהלים מעצם המחשבה שתצטרכו לוותר על הקפה האהוב, אבל אתם לא חייבים באמת לוותר עליו. נסו לקצץ מעט בכמויות ובעיקר כדאי שתזכרו שהוא אמנם תורם לתחושת הערנות – אבל לזמן קצר בלבד. גמילה באופן כללי לא מאוד מומלצת, בטח כשאתם ממילא לחוצים ועמוסים מאוד, אבל אם רק תפחיתו את הכמות ולו בכוס או שתיים ביום, תגלו שאתם גם מרגישים הרבה יותר טוב לאורך זמן.

 

בריאות הנפש והקפה שלכם
למען בריאות הנפש ובעיקר למען הגוף שלכם, נסו לשתות קצת פחות קפה, ואתם ממש לא חייבים להיגמל ממנו לחלוטין

 

6 – אל תעבדו שבעה ימים בשבוע

כשיש לכם המון משימות על הפרק אתם בטוחים ששבעה ימי עבודה הם דווקא לא רעיון כל כך נורא. אלא שזה כן. מעבר לעובדה שגם אלוהים נח ביום השביעי אחרי שסיים לברוא את העולם (וזו חתיכת משימה, חייבים להודות), אם לא יישאר לכם יום חופש אחד לעצמכם מתי תרעננו את הגוף ואת הנפש, מתי תבלו עם חברים ומתי תנוחו באמת?

 

6 – צמצמו קצת את צריכת הג'אנק פוד

אנחנו מבינים. אתם עובדים מאוד קשה ואין לכם זמן לבשל לעצמכם או אפילו להכין כריך בבוקר. כך אתם מוצאים את עצמכם מדי יום מסתערים על המבורגר וצ'יפס, על מגש פיצה או על ערימת החטיפים שנערמה במגירת ההפתעות במשרד. נניח בצד את הצריכה הקלורית כרגע ונתמקד דווקא בנושא אחר – האוכל הזה לא בדיוק מזין והוא דווקא עשוי להזיק לכם מאוד. השמן והסוכרים יפגעו ביכולת הריכוז שלכם ויקשו עליכם בעבודה. אז גם כאן אין צורך בגמילה כמובן. נסו להחליף לפחות חצי ממנות הג'אנק בסלט, מנת בשר טובה, דג או בכל שילוב אחר שיספק לכם ויטמינים ואנרגיות טובות באמת.

 

ג'אנק פוד משפיע על בריאות הנפש
ג'אנק פוד משפיע על בריאות הנפש, ולמרות שנדמה לכם שמדובר בקומפורט פוד – בפועל התוצאה הפוכה לחלוטין

 

7 – לכו לישון מדי פעם

יכול להיות ששמונה שעות שינה בלילה הן יעד מוגזם, לפחות למי שעובד שעות ארוכות כל כך, אבל אם תבדקו את עצמכם תגלו שאתם לא קרובים לממוצע המומלץ הזה. בריאות הנפש שלכם תלויה בשינה מספקת, המוח שלכם יתקשה לתפקד בלעדיה ולא רק שתהיו עייפים, אפשר להניח שתהיו גם חסרי סבלנות והרבה פחות מרוכזים. בקיצור, נסו להקפיד על שנת לילה ארוכה יותר, ואם אתם עצמאיים שעובדים מהבית נסו לפנות חצי שעה במהלך היום לתנומה קצרה. זה רק ישפר את התפוקה שלכם.

 

8 – התאימו את עצמכם לשעות הנוחות שלכם

באופן כללי אנחנו נחלקים לשתי קבוצות: מצד אחד אנשי הבוקר, שמתפקדים הרבה יותר בתחילת היום ובשעות מוקדמות למדי. מצד שני אנשי הלילה שעדיין מתהפכים במיטה כשאנשי הבוקר כבר השלימו משימה או שתיים אבל עובדים גם אחרי שאנשי הבוקר כבר הגיעו הביתה. שתי הקבוצות יעילות באותה המידה אבל רצוי שתדעו לאיזו מהן אתם שייכים כדי שתוכלו להגיע לתפוקה טובה יותר. אם אתם אנשי בוקר נסו לטפל קודם במשימות הגדולות וסיימו את היום שלכם קצת יותר מוקדם – שהרי ממילא אתם לא ממש יעילים בלילה. אם אתם אנשי לילה עדיף שתישנו עוד קצת בבוקר ותעבדו בשעות שבהן אתם יעילים הרבה יותר. זה המתכון הבטוח לשמור על בריאות הנפש מצד אחד אבל גם לעבוד נכון הרבה יותר מצד שני.

 

בריאות הנפש בשעות הנכונות
אם אתם יעילים יותר בבוקר נסו לטפל במשימות הגדולות מוקדם יותר – ולהיפך אם אתם ינשופי לילה, כמובן

 

פורסם במקור באתר The Balance

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme