חוסכים "בקטן"? איפה הכי כדאי לשמור סכומים פנויים לא גבוהים?

מורן בלסר5 דקות קריאה
חוסכים בקטן? איפה כדאי לכם?
שתף:

אם יש לכם סכומים פנויים להשקעה – כדאי שתחשבו כיצד להשתמש בהם על מנת ליצור הכנסה נוספת. גם אם יש ברשותכם רק 10,000 ש"ח – חבל לתת להם "לאבד גובה" ולערכם לפחות, למשל כתוצאה מהעלייה במדד, המספרת לנו כי באותם הסכומים ניתן לרכוש פחות ופחות ככל שהזמן עובר. אנחנו יודעים, כי משקיעים בסכומים קטנים (עד 100,000 ש"ח) אינם רואים מולם שוק השקעות שהוא דומה לזה של המשקיעים הגדולים, ואפיקי השקעה רבים אינם זמינים להם – אבל זו לא סיבה לתת לכסף שלכם להישחק. הנה כמה רעיונות לחסכונות, גם בסכומי כסף קטנים

 

אפיקי השקעה לחיסכון קטן
מי שיש לו סכומי כסף צבורים, ראוי שיחשוב כיצד ניתן להשקיע אותם על מנת לשמור על ערכם ואפילו לגרוף רווחים. תחילת ההשקעה בסכומים נמוכים – עשויה להוביל בהמשך אל השקעות גדולות יותר, בסכומים נכבדים

 

תכניות חיסכון סולידיות בבנק

כל בנק מציע ללקוחותיו וגם לקהל הרחב תכניות חיסכון באפיקים שונים, לטווחי זמן שונים ובריביות שונות. הבחירה לחסוך את הכספים הפנויים שלכם בבנק היא בדרך כלל זו הפשוטה ביותר (טלפון אחד והעניין סגור), והיא יעילה על מנת לשמור את הכספים הנחסכים מחוץ לתזרים המזומנים החודשי. אולם, אפיקי החיסכון הסולידיים בבנק, ככלל, אינם מציעים ריביות אטרקטיביות, והרווחים – אם יש כאלה – הם זניחים. על כן, תכניות חיסכון בבנק מתאימות לטווח קצר, כשמה שחשוב לכם הוא השקעה נוחה ומהירה, או למקרה שבאמת כל מה שאתם מחפשים הוא אפיק חיסכון שישמור את הכסף, נגד "בזבוזים".

 

ניירות ערך ומוצרי השקעה

ניתן לנהל תיק השקעות פרטי, תיאורטית, מכל סכום (אם כי מעשית, ישנו סכום מתחתיו זה לא כדאי). בניהול תיק השקעות בסכומים קטנים, אחד המחסומים הוא חוסר הכדאיות בביצוע פיזור של התיק. מחד, פיזור ההשקעות מבטיח גידור והגנה מפני הפסדים – אבל מאידך, מפאת שכל השקעה עולה עמלות, בתיק קטן סכום העמלות להשקעות הופך משמעותי, כשהפיזור הוא גדול (וגם – הסכום להשקעה בכל מוצר השקעה הופך זניח). על כן, אם אתם בוחרים להשקיע בניירות ערך בסכומים קטנים, מומלץ לבחור באפיקים סולידיים, כמו בניירות ערך צמודי מדד, אגרות חוב ממשלתיות וכדומה, ולהשקיע את כל הסכום בנייר ערך אחד או בכמות קטנה של מוצרים להשקעה.

 

איפה כדאי להשקיע סכומים קטנים?
סכומים קטנים אפשר להשקיע באפיק סולידי יחסית

 

השקעות קבוצתיות

ישנם בתי השקעות שיאפשרו רכישה קבוצתית של יחידות השקעה, המודל נפוץ בעיקר בהשקעות בנדל"ן, ובמקרים כאלה תוכלו להשקיע גם סכומים קטנים (אבל לא כל סכום – מומלץ לברר עם בתי השקעה מומלצים שונים). המודל הזה מאפשר גם לבעלי סכומים קטנים להשקעה אפיקי השקעה השמורים בדרך כלל למשקיעים בסכומים גדולים יותר – אולם, בסכומים קטנים חשוב לשי לב כי נזילות החיסכון שלכם נפגעת.

 

מה כדאי?

חשוב לשים לב לעובדה, כי בסכומים קטנים גם כשהתשואה באחוזים היא מדהימה – עדיין מדובר ברווחים לא גבוהים. על כן, אולי דווקא בהשקעה או חיסכון של סכומי כסף נמוכים, כדאי להתחשב בנוחות המשקיע, לבחור באפיק השקעה סולידי שלא ידרוש מכם ניהול או תשלום גבוה מדי של עמלות. בסופו של  יום, בחרו אפיק השקעה שיאפשר לכם לצרף לסכום הקטן שאתם מתחילים איתו סכומים קטנים נוספים, וככל שסכומי ההשקעה שלכם גדלים – תגלו כי אתם יכולים לבחור בעוד אפיקי השקעה רווחיים, לגוון את תיק ההשקעות שלכם וליהנות מתשואות שהולכות וגובהות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme