קידום רוחבי – לא חייבים להחליף מקום עבודה כדי להחליף עבודה

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
קידום רוחבי במקום החלפת עבודה
שתף:

בעבר היה מקובל מאוד שעובדים יאיישו קבועה אחת במשך תקופה ארוכה מאוד, פנסיונרים רבים יכולים לספר כי נשארו בתפקיד אחד כמעט לאורך כל הקריירה. בעידן המודרני התפתחה ציפייה להתקדם ולהתפתח, בתחום ההיי-טק עובדים מחליפים מקום עבודה בממוצע כל ארבע שנים, מגמה זו מחלחלת לתחומים אחרים במשק עד שרבים המאיישים תפקיד מסוים זמן רב חשים חוסר שביעות רצון ומעוניינים לבצע מהלך שיביא לשינוי. חשוב לדעת שלעיתים קרובות אין צורך לעזוב את החברה המעסיקה כדי לזכות במשרה חדשה, השגת קידום רוחבי בתוך הארגון עשויה בהחלט להיות דרך עדיפה להחליף תפקיד, להתקדם ולהתפתח מבחינה מקצועית ואישית כאחד.

 

קידום רוחבי לתפקיד מאתגר יותר
בעידן המודרני עובדים רבים אינם ששים לאייש משרה אחת לאורך שנים רבות. קידום רוחבי עשוי להיות דרך מצוינת להשיג תפקיד מאתגר מבלי לעזוב את החברה המעסיקה

 

בחנו את האפשרויות הקיימות בתוך הארגון

בארגונים גדולים ישנם שלל תפקידים, לעיתים קרובות שונים בתכלית זה מזה. יוצא איפה שמשרת חלומותיכם עשויה להיות קרובה הרבה יותר מכפי שאתם סבורים. אם אתם חשים שהגיע הזמן לשינוי, לביצוע מהלך אשר יקדם את הקריירה שלכם או לפחות יוסיף לכם עניין לחיים, אל תמהרו להחליט שהצעד המתבקש הוא עזיבת מקום העבודה ומציאת משרה אחרת אצל מעסיק חדש.  למעשה, אם אתם בסך הכול מרוצים מן הארגון שאתם מהווים חלק ממנו, אם מדובר במעסיק אטרקטיבי, בחברה גדולה שמעסיקה עובדים במגוון גדול של משרות, קידום רוחבי בתוך הארגון הוא עדיף לאין שיעור מעזיבתו והשקעת מאמץ בקבלה לעבודה אצל מעסיק חדש.

 

יתרונות אופייניים לקידום רוחבי

קידום רוחבי טומן בחובו יתרונות רבים לעובד ולמעסיק גם יחד. כך למשל עובד שעובר תפקיד בתוך הארגון מביא עימו ידע רלוונטי על אופן התנהלות החברה ורוב הסיכויים שהוא יכנס לעניינים מהר יותר מעובד חדש. תפקיד חדש בתוך הארגון עשוי בהחלט להרגיש כמו עבודה חדשה, כולל רענון סביבת העבודה והשתלבות בצוות חדש (על הפן החברתי הכרוך בכך). רבים שזכו בקידום רוחבי מגלים שלמרות שהם מחנים את רכבם בדיוק באותו מקום בבוקר הם מוצאים עצמם בעולם חדש לגמרי במהלך היום. יתרון חשוב נוסף לקידום רוחבי הוא העשרת קורות החיים תוך שאתם ממשיכים להצטייר כעובדים לויאליים ויציבים עליהם ניתן לסמוך. יש לקחת בחשבון גם דברים כגון המשך צבירת וותק בעבודה (עניין לו עשויות להיות השלכות כלכליות נכבדות), רקורד שכבר צברתם המזכה אתכם ביחס ראוי מצד קולגות ובוסים כאחד, העובדה שאתם כבר מכירים את הארגון ויודעים למה לצפות כך שלא תיתכנה הפתעות לא נעימות ועוד.

 

קידום רוחבי במקום החלפת עבודה
למרות שתמשיכו להחנות את רכבכם באותו מקום בבוקר קידום רוחבי עשוי בהחלט להביא לשינוי שאינו נופל בהיקפו ממציאת עבודה אצל מעסיק חדש

 

למי כדאי לפעול כדי להשיג קידום רוחבי

חשוב לציין כי אם אתם חשים חוסר שביעות רצון בעבודה בהחלט ייתכן שהגיע הזמן לעזוב ולתור אחר משרה אצל מעסיק חדש, אולי בכלל לפנות לדרך חדשה כעצמאיים, פרילנסרים, בעלי עסק משלכם וכד'. ישנם סימנים שבכוחם להעיד שבמקרה שלכם אין זה המצב ושיש סיכוי גבוה שדווקא קידום רוחבי הוא הדרך המוצלחת ביותר ליצור את השינוי בו אתם מעוניינים. אם אתם מועסקים בחברה גדולה הידועה בתנאים הטובים שהיא מעניקה לעובדיה, אם אתם זוכים להערכה מצד הממונים עליכם ויודעים שיעשו מאמץ אמיתי למצוא לכם משרה חדשה מתאימה בתוך הארגון, אם אתם בסך הכול מעדיפים יציבות ויודעים שכל עוד תזכו לרענון לו אתם מצפים תהיו מרוצים אצל המעסיק הנוכחי, כדאי לכם לבדוק אפשרות להשיג לעצמכם קידום רוחבי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme