קופת גמל להשקעה – האם זהו האפיק האטרקטיבי ביותר לחיסכון לילדים?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
קופת גמל להשקעה - אפיק אידאלי
שתף:

במציאות הישראלית כיום, ההתנהלות הכלכלית אינה פשוטה לרבים מבתי האב, גם כאלה בהם שני בני הזוג עובדים. כהורים, אנחנו דואגים להבטיח את העתיד הכלכלי של ילדינו, ומשתדלים להשיג תשתית כלכלית שתאפשר גם להם התחלה נוחה יותר של חייהם הבוגרים, פעמים רבות באמצעות קופת גמל להשקעה. בתחילת השנה (ינואר 2017) יצאה לפועל תכנית משרד האוצר בשם "חיסכון לכל ילד", במהלכה כל ילד בן פחות מ- 18 שנים בישראל, קיבל תכנית חיסכון על שמו, אליה מפקידה המדינה 50 ש"ח בכל חודש. מעל 70% מההורים שפתחו תכניות חיסכון לילדיהם, בחרו להכפיל את הסכום ולהוסיף 50 ש"ח לחיסכון בכל חודש, עבור כל ילד. תכנית חיסכון לכל ילד, תאפשר צבירה מרבית (לפני חישובי ריביות ותשואות על פי אפיק החיסכון שבחרתם) של כ- 12,000 ש"ח.

 

אבל…. 12,000 ש"ח לא יספיקו להם למימון לימודים אקדמיים, אפילו לא באוניברסיטה בה דמי הלימוד מסובסדים וזולים יחסית. הם לא יספיקו לטיול של אחרי צבא ובוודאי לא לשכירות של יותר משלושה חודשים, אלא אם באופן מפתיע מחירי השכירות יצללו. כיצד ניתן לחסוך סכום משמעותי לילדים שלנו, בתוספת לתכנית "חיסכון לכל ילד", שיעזור גם להם להתחיל את החיים ברגל ימין, וגם לנו, ההורים שלהם, להתמודד באופן נוח יותר עם ההוצאות והצרכים שלהם עם תחילת החיים?

 

קופת גמל להשקעה - אפיק עם הרבה יתרונות
קופת גמל להשקעה היא אפיק השקעה רב יתרונות, וגם כאפיק חיסכון לילדים, קופת גמל להשקעה מוכיחה עצמה רלוונטית

 

קופת גמל להשקעה – לחסוך, להרוויח, ולשמור על נזילות הכספים

קופת גמל להשקעה היא אפיק חיסכון חדש בנוף הישראלי – מדובר ב"המצאה" שהוכרה לשוק החוסכים הישראלי (מאז סוף שנת 2016) – אולם מדובר במוצר שצבר פופולאריות במהירות עצומה, וכיום מנוהלים מעל 2.5 מיליוני שקלים בקופות גמל להשקעה ב – 15 בתי השקעה בישראל (44% מקופות הגמל להשקעה באלטשולר שחם; 6% באקסלנס נשואה; 5% בהראל) וב – 80 מסלולי השקעה שונים בעלי פרופורציות השקעה ורמות סיכון משתנים. בניגוד לקופות הגמל "מהדור הישן", אשר היוו אפיק השקעה לטווח ארוך, ואת הכספים שנחסכו בהן יכולנו לשחרר רק עם הגיענו לגיל הפרישה – החידוש בקופות גמל להשקעה הוא השמירה על נזילות החיסכון – ניתן לשחרר את כספי הקופה בכל עת – את חלקם או את סך הסכום שנצבר. בנוסף ליתרון העצום של שמירה על נזילות הכספים בקופות גמל להשקעה, דמי הניהול הם נמוכים יחסית (עד 0.8% מהצבירה) ללא דמי ניהול על ההפקדות.

 

למה דווקא קופת גמל להשקעה כאפיק חיסכון לילדים?

קופות הגמל להשקעה מתאימות לחיסכון לטווח ארוך – גם בהפקדות חודשיות קבועות וגם בהפקדות חד פעמיות כשאפשר. קופות גמל להשקעה שומרות, כאמור, על נזילות הנכס – כך שאם אתם פותחים קופת גמל להשקעה המיועדת לחיסכון עבור הילדים על שמכם – תוכלו תמיד למשוך ממנה כספים במידת הצורך; ואם לעומת זאת אתם פותחים את קופת הגמל להשקעה כחיסכון על שם הילדים – תאפשרו להם שימוש גמיש בכספי החיסכון, בכל אימת שיזדקקו להם.

 

כמה תחסכו עם קופת גמל להשקעה?

אם תחסכו 200 ש"ח בחודש בקופת גמל להשקעה לתינוק שנולד זה עתה, תוכלו לאפשר לאותו תינוק חיסכון של כ – 80,000 ש"ח נוספים בהגיעו לגיל 20 ועם שחרורו מצה"ל, וזה לפי חישוב חיסכון בריבית דה ריבית של 4% ולפני חישוב תשואות באפיקים מנייתיים או ספקולטיביים (המומלצים בעיקר בחסכונות לטווח ארוך – כל זמן שהניהול בבית השקעות איכותי ומקצועי) – שעשויות להכפיל ואף לשלש את הקרן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme