קופת גמל להשקעה עד 150,000 ש"ח בשנה במקום 70,000 – המוצר החם!

מורן בלסר5 דקות קריאה
קופת גמל להשקעה עד 100,000 ש"ח
שתף:

לפני שנה, ולאור הדשדוש של קופות הגמל ככלי להשקעה והצורך שהיה קיים בשוק למוצר שמספק מצד אחד פתרון להשקעה לטווח ארוך אבל מאידך שומר על נזילות הכספים שלנו, הושקו קופות הגמל להשקעה – ומיד הפכו להיט. נכון לספטמבר השנה (2017), מנוהלים בקופות הגמל להשקעה מעל שני מיליארדי שקלים, של יותר מ – 40,000 חוסכים. לפני כשבוע (2.11.2017), הודיע סגן שר האוצר כי לאור הפופולריות של מוצר השקעה זה – יזנק סכום ההשקעה השנתי המעניק פטור ממסים בהפקדה לקופות גמל להשקעה מ- 70,000 ש"ח, ל- 150,000 ש"ח. על היתרונות הגדולים של קופת גמל להשקעה, ועל הסכומים המומלצים להפקדה – במאמר שלפניכם.

 

קופת גמל להשקעה זוכה לפופולריות
קופות גמל להשקעה, מוצר חדש בשוק מוצרי החיסכון בישראל, זוכה לפופולאריות עצומה, ובתוך רק שנת פעילות אחת, כבר מנוהלים מעל שני מיליארדי שקלים בקופות גמל להשקעה ב – 15 בתי השקעה בישראל

 

קופת גמל להשקעה – מוצר השקעה ייחודי המספק מגוון יתרונות לחוסכים

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון / השקעה ממשפחת מוצרי ההשקעה לטווח הבינוני או ארוך, המקנים הטבות בתשלומי המס על ידי הפחתת סכום ההפקדה מההכנסה ברוטו (גם אצל שכירים וגם אצל עצמאיים) או במילים אחרות, ניכוי סכום זה מן הסכום לתשלום מסים. ההבדל המשמעותי בין קופת גמל להשקעה לבין שאר מוצרי החיסכון בקטגוריה, הוא שבכל שאר המוצרים הכספים אינם שומרים על נזילותם. רק בקרן השתלמות ניתן למשוך את כספי החיסכון בתוך שש שנים (או שלוש בתנאים מיוחדים) – בכל שאר מוצרי החיסכון, כולל קופת גמל, מדובר בחיסכון לתקופת הפנסיה, ש"שבירתו" טרם ההגעה לגיל הפרישה דורשת מן העמית המבקש לשחרר את הכספים תשלום קנס כבד. בקופת גמל להשקעה, ההפקדות מזכות את החוסך בפטור מתשלום מסים, המוצר מתוכנן לעודד חוסכים לחסוך לטווח ארוך (על ידי מתן הטבות משמעותיות בתשלום המס על רווחים אצל החוסכים עד גיל הפרישה), אולם את כספי החיסכון ניתן לפדות בכל עת, ולמעשה מדובר בצורת חיסכון אשר שומרת על נזילות הכספים. קופת גמל להשקעה נהנית גם מדמי ניהול נמוכים יחסית – בממוצע 0.6% מהצבירה.

 

קופת גמל להשקעה בנזילות גבוהה
קופת גמל להשקעה מאפשרת גם חיסכון פטור ממס המתאים לטווח ארוך – אבל גם שמירה על נזילות הכספים עם אפשרות לפדות את כל הקרן או את חלקה בכל עת

 

סכום ההפקדה השנתי המותר בקופת גמל להשקעה יוכפל

כיום, הסכום הממוצע לאדם הנחסך בקופות גמל להשקעה עומד על כ – 24,000 ש"ח. את כספי ההפקדה לקופת גמל להשקעה ניתן להפקיד באופן חודשי קבוע (באמצעות הוראת קבע), או בהפקדות חד פעמיות בכל סכום. על מנת לעודד חיסכון, במיוחד חיסכון ארוך טווח או חיסכון לתקופת הפרישה, הודיע סגן שר האוצר על הטבה משמעותית בסכומי ההפקדה לקופת גמל להשקעה – סכום ההפקדה שיקנה פטור מתשלום מיסים יגדל ל – 150,000 ש"ח.  העלאת הסכום המרבי המותר לחיסכון מעניקה עוד יתרון גדול לקופות הגמל להשקעה – כיום, על פי הנתונים, מופקדים ב 82 מסלולי ההשקעה השונים של המוצר, ברמות סיכון שונות על פי בחירת העמית, כ – 180 מיליוני ש"ח בכל חודש.

 

כמה להפקיד בקופת גמל להשקעה?

מפאת היתרון הגדול של קופת גמל להשקעה – השמירה על נזילות כספי החיסכון לצד דמי הניהול הנמוכים, ניראה כי קופת גמל להשקעה מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לחיסכון, העשוי לשמש חיסכון לעת הפרישה. הפטור ממס המוענק לחוסכים באפיק זה הופך את החיסכון אף יותר משתלם, ועל כן, מומלץ להשתמש במוצר רב יתרונות זה, ולחסוך בהפקדות חודשיות קבועות או בהפקדות שנתיות חד פעמיות על פי היכולת הכלכלית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme