כך תצליחו בעבודה גם אם אתם המבוגרים ביותר במשרד

מערכת5 דקות קריאה
כך תצליחו גם אם אתם הקשישים במשרד
שתף:

עובדים ותיקים, כאלה שיכולים להגיד משפטים כמו "התחלתי לעבוד כאן לפני שנולדת", ידעו כמה אתגרים לאורך הקריירה שלהם. הטכנולוגיה השתנתה, כללי המשחק אחרים, וחלק מהעובדים הללו מוצאים עצמם כפופים למנהלים צעירים מהם, אולי אפילו צעירים מאוד. זה קורה בכל תחום ובכל תעשייה, וזה חלק מהעבודה, אבל איך אפשר בכל זאת להשאיר את האגו בצד ולהתמקד בעבודה במקום בפער הגילאים?

 

אל תבלבלו בין גיל לבין ניסיון

אם הבוס שלכם צעיר מכם או אפילו בגיל הילדים שלכם, זה לא אומר שאין להם את הכישורים המתאימים כדי לנהל אתכם. יכול להיות שלמדתם כמה דברים בשלב מאוחר יחסית, אולי אפילו לבד, אבל המנהל הצעיר שלכם ככל הנראה למד את זה מוקדם יותר ומהר יותר, פשוט משום שזה הקצב הקיים היום. למשל, תוכנה שהכרתם בדרך הקשה עם כמה טעויות בדרך, היא ככל הנראה תוכנה שנלמדת היום עוד במהלך לימודי התואר הראשון ואולי אפילו בשלב מוקדם יותר. המשמעות היא שיש להם ניסיון לא פחות מכם, גם אם הם צעירים יותר. למעשה, אם תהיו קשובים קצת יותר אולי תגלו שאתם יכולים ללמד אותם דבר או שניים – אבל הם יכולים ללמד אתכם לא פחות, ואולי אפילו קצת יותר.

 

אתם יכולים ללמוד מהבוס הצעיר
אתם בטח יכולים ללמד את הצעירים דבר או שניים – אבל גם הם יכולים ללמד אתכם כמה דברים חדשים

 

עשו את העבודה שלכם

בסופו של יום אתם עובדים בארגון שהגדיר לכם יעדים, מטרות ודדליין. העבודה לא תשתנה בגלל הגיל שלכם או בגלל הגיל של הבוס שלכם. עובד יעיל צריך לבנות קשר טוב ויציב עם הבוס, ללא כל קשר לגילאים של אף אחד מהם. לכל בוס יש הרגלים משלו, חוזקות וגם חולשות, והמטרה שלכם היא אחת ויחידה – לעשות את המוטל עליכם כדי שהצוות יתפקד, הבוס יהיה מרוצה והארגון יגיע ליעדים שלו. יחסים טובים בין מנהל לעובד הם צורך בסיסי מבחינת הארגון, וזה באמת נורא פשוט.

 

גילנות פועלת בשני הכיוונים

ברור שהתופעה הזו קיימת, ויש נטייה להתייחס לגילו של העובד. אם נהיה כנים, זה נכון בעיקר ביחס לגילן של נשים עובדות. יש תעשיות שבהן התופעה הזו בולטת יותר. מצד שני, אם אתם מניחים שהבוס שלכם לא מספיק טוב כי הוא צעיר יותר, אתם חוטאים בחטא הגילנות במידה זהה למדי. הניחו שיש לו את הכישורים המתאימים, שהוא נבחר לתפקיד בגלל ביצועים טובים ויכולת ניהול. גם אם קשה לכם לקבל הוראות ממישהו צעיר יותר, כבדו אותו כפי שאתם מצפים שיכבדו אתכם, בלי שום קשר לגיל.

 

השתמשו בניסיון שלכם בחוכמה

זו אולי לא הנאה גדולה להיות המבוגרים ביותר במשרד, אבל אם אתם עדיין שם כנראה שגם הבוס הצעיר מעריך את ניסיון החיים ואת היצירתיות שלכם. אל תדגישו בעיות שהם מודעים לקיומן ואל תישמעו כמו הורים שמטיפים מוסר לילדיהם. השתמשו בניסיון שלכם כדי לעזור להם, להציע רעיונות מועילים ולהפגין את החוכמה שלכם לטובת הצוות והמנהל – ולא לטובתכם האישית על חשבון פגיעה באגו של הבוס. אם יש צורך בפתרון ואתם יכולים לתת עצה טובה, הרי זה משובח, וגם אתם תרגישו סיפוק כשתדעו שמקשיבים לכם ומעריכים את דעתכם.

 

אל תתנו להנחות יסוד לנהל אתכם

זה הזמן לשאול את עצמכם למה אתם חוששים ממנהל צעיר ולמה אתם חושבים שהסמכות שלהם לא לגיטימית. האם הוא באמת פחות טוב בעבודה שלו, או שמא אתם כועסים כי אתם חושבים שהגיל שלכם חשוב יותר? נסו גם להשיב בכנות לשאלה הבאה – האם הייתם מקבלים הוראות ממדריך צעיר מכם אם הייתם לומדים תחביב חדש או עוברים קורס בתחום שאתם לא ממש מבינים בו?

 

הסמכות של מי לגיטימית?
מה באמת חשוב יותר – הגיל שלכם או הכישורים של המנהל הצעיר מעליכם?

 

האיזון בין העבודה לחיים נעשה מאתגר עם הגיל

רובנו מכירים את זה – אנחנו מתחילים עבודה חדשה, יוצרים כמה קשרים אישיים ומוצאים את עצמנו מבלים עם הקולגות גם מחוץ לשעות העבודה. טיולים, בילוי בבר או ארוחה טובה אחרי שעות העבודה, למשל. כך קורה שהחיים החברתיים שלנו מתערבבים עם העבודה. אלא שגם היום החברים מהמשרד הם עדיין חברים טובים שאיתם אנחנו מבלים לא מעט, גם עם הילדים (או הנכדים). בזמן שאנחנו מבלים איתם וגם בזמן שאנחנו מבלים עם אנשים שאנחנו לא בהכרח פוגשים כל יום בפינת הקפה של המשרד, אנחנו עסוקים בשיחות על עבודה, עסקים ומה שביניהם. קשה להתחמק מזה משום שגם בלעדינו השיחות יתקיימו, רעיונות יצופו ופרויקטים חדשים יצאו לפועל – איתנו או בלעדינו. המשמעות היא שגם אם אתם ממש רוצים להפריד בין החיים האישיים לעבודה, יש להפרדה הזו מחיר וגם אם נדמה לכם שאתם הקשישים במשרד מומלץ להמשיך ולהגיע למפגשים חברתיים עם הקולגות כדי שהבוס שלכם לא יעביר פרויקטים לאחרים רק משום שהם היו שם, ולא צריך לחזור ולהסביר להם את המשימה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme