האוניברסיטה של החיים – איזה מיומנות צריך בשביל להצליח בעבודה?

ענבל ויזל5 דקות קריאה
שתף:

כולנו למדנו שאם נלך לאוניברסיטה ונלמד לתואר אקדמי יהיה לנו קל יותר למצוא עבודה. למעשה שוק העבודה מצוף היום בבוגרי תואר ראשון ואם אנחנו רוצים לבלוט ולהתקבל למקום עבודה טוב אנחנו חייבים להיות בעלי מיומנות ותוכנות נוספות שירשימו את המעסיקים. כבר בזמן הלימודים שלנו אנחנו צריכים להתחיל לשפר את המיומנויות האישיות שלנו. חשוב להבדיל בין כישורים טכניים – אותם בדרך כלל נלמד בתואר (עבודה במחשב, עבודה עם מונחים מקצועיים ועוד…) ובין כישורים שקשורים לאישיות שלנו ולהתנהגות האישית שלנו.

 

בסופו של דבר כאשר תבוא להתראיין למקום עבודה חדש המעסיק יבחן אותך ועוד עשרות אנשים שיש להם בדיוק את אותו התואר שלך יש. הדרך היחידה בה תוכל לבלוט ולהתקבל לתפקיד היא באמצעות קסם אישי ויכולת אישית טובה.

 

אז מה הן המיומנויות או התכונות של כל בוגר אוניברסיטה צריך שיהיו לו בשביל להצליח בשוק העבודה? 7 התכונות שיאפשרו לך להיות ייחודי ומצליח במקום העבודה הן:

 

1 – חוש עסקי וכריזמה עסקית: תכונה זו היא היכולת להבין בעסקים ולהתמצא בהן. זוהי היכולת לסחוף אחרייך קולגות ולשכנע אותם שהרעיונות שלך הם רעיונות טובים ששווה להשקיע בהן.

 

2 – תקשורת בין אישית: פיתוח התקשורת הבין אישית שלך יאפשר לך להסתדר טוב יותר גם מול הלקוחות שלך וגם מול הקולגות והמנהלים שלך בעבודה. תקשורת זו כוללת יכולת ניסוח טובה וברורה בכתב ובעל פה וגם יכולת להאזין ולהקשיב לאנשים בסביבה שלך. עלייך להיות תמציתי וממוקד ועלייך להיות מסוגל להתאים את המסר שלך לסביבה שלך. עלייך לדעת גם להתפשר ולהתאים את המסרים שלך או הרצונות שלך לסביבה במערכת של היזון חוזר.

 

3 – שיתוף פעולה: כאשר אתה עובד בכל מקום עבודה אתה צריך להיות מסוגל לשתף פעולה עם העובדים האחרים. ללא היכולת לשתף פעולה לא תוכל לשרוד ולא יום אחד בעולם העסקים.

 

4 – יכולת לנהל משא ומתן: בשביל להצליח בעולם העסקים אתה צריך להיות מסוגל לנהל משא ומתן ולשכנע אנשים למה אתה צודק ולמה הדרך שלך היא הדרך הטובה ביותר. עלייך ללמוד לנהל משא ומתן חיובי שיגרום בסופו של דבר לכל הצדדים ולך להיות מרוצים מהתוצאה הסופית.

 

5 – חשיבה יצירתית: חשיבה יצירתית תאפשר לפתור בעיות באופן בלתי צפוי ויצירתי. חשיבה זו תוכל לקדם אותך מאוד ולאפשר לך להיות עובד מפתח וייחודי יותר בחברה בה אתה עובד.

 

6 – יכולת ארגון: היכולת לשמור על ארגון ועל סדר תאפשר לך להרשים את המעסיקים שלך והיא גם תסייע לך לבצע את העבודה שלך באופן טוב יותר. יכולת זו כוללת עבודה בתהליכים מסודרים וגם עמידה בלוחות זמנים.

 

7 – יכולת לעבוד תחת לחץ: יכולת זו יכולה לאפשר לשמור על רוגע פנימי בזמן משברים בעבודה כך שתהיה נכס למקום העבודה שלך ולא נטל.

 

נאמנות ואמון – איך אותנטיות תקדם אותך במקום העבודה?

לבסוף אחת התכונות הכי חשובות היא היכולת שלך לשמור על נאמנות למקום העבודה שלך ולעורר אמון בקולגות ובמעסיקים שלך. ככל שתהיה אותנטי יותר ונאמן יותר לעצמך כך אנשים אחרים במקום העבודה שלך יכבדו אותך יותר וירגישו בחברתך יותר בנוח. חשוב מאוד לשמור על אותנטיות במקום העבודה כי היא יכולה לאפשר לך להיות עובד רגוע, שלו ובטוח יותר בעצמו. ככל שאתה תהיה בעל ביטחון גבוה יותר מתוך מקום של חוזק ואמונה בעצמך כך תוכל להתקבל למשרה שתמיד רצית יתר קלות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme