מצוקת דיור בהונג קונג? "דירות צינור" הן הפתרון היצירתי

מערכת5 דקות קריאה
דירות צינור במקום מצוקת דיור
שתף:

לאורך השנים, ובוודאי בשבע השנים האחרונות, הונג קונג הפכה לאחת הערים היקרות ביותר בעולם. אם חשבתם שקשה לכם לקנות דירה בישראל זה כנראה לא המקום האידאלי עבורכם, אבל לאחרונה החלו להימצא כמה פתרונות יצירתיים למצוקה הזו. למעשה, אדריכל מקומי בשם ג'יימס לאו הגה יוזמה מעניינת שתעזור להתגבר על הבעיה. אם יש מצוקת דיור, פשוט בונים דירות צינור. הן נראות כפי שהן נשמעות – צינורות בטון שמצוידות בכל מה שהדירה המודרנית צריכה, והתמונות שלפניכם ממחישות את הרעיון. רק למקרה שאתם מתכננים להביא אותו לתל אביב.

 

דירות צינור בגודל 10 מ"ר

הדירות הללו, שכבר קיבלו את השם OPod לא גדולות יותר מ-10 מ"ר, חצי מהגודל הדרוש למוסך הביתי שבו חונה מכונית אחת בלבד. מצוקת דיור או פתרון שאפשר לחיות איתו?

 

מצוקת דיור? הצחקתם את ג'יימס לאו

 

קוטר הדירה – 2.5 מטרים

צינורות המים שבהם מעוצבות הדירות הקטנות הללו הם בקוטר של 2.5 מטרים בלבד, מה שלא משאיר המון מרחב תמרון.

 

אם יש מצוקת דיור – ישנים במיטה נפתחת

כדי לחסוך במקום הספה נפתחת למיטה, ויש בדירה גם את כל מה שאתם באמת צריכים, כמו מיני מקרר, מיקרוגל ואיך לא – שירותים ומקלחת. כרגע מדובר באבטיפוס בלבד, אבל התכנית היא להתחיל למכור את הדירות ממש בקרוב, אם רק יקבל אישור לפתרון היצירתי שלו לאותה מצוקת דיור מפורסמת.

 

מצוקת דיור? לא לאורך זמן

 

המחיר – 15,000 דולר בלבד

דירת צינור תעלה 15,000 דולר. זה אמנם לא מחיר ממש זול בשביל דירות קטנות כל כך, אבל רק לצורך השוואה – דירת 55 מ"ר חדשה בעיר תעלה 1.8 מיליון דולר, כך שהחלופה הזו קצת יותר נגישה.

 

פתרון זמני יצירתי

מבחינתו לאו, דירות צינור הן פתרון זמני שמאפשר להתמודד עם מצוקת דיור בלתי נסבלת בעיר. לטענתו אפשר להציב את הדירות הללו בכל מקום, למשל במעגן האניות.

 

יש מצוקת דיור במעגן?

 

או בין בניינים

 

מי אמר מצוקת דיור?

 

או מתחת לכבישים המהירים

 

אין מצוקת דיור מתחת לגשר

 

עלויות התקנה נמוכות

מאחר ומדובר בצינורות בטון כבדים למדי (22 טון ליתר דיוק), על פי לאו אין צורך לעבוד קשה כדי להתקין את הדירה במקומה. המשמעות – עלויות זולות הרבה יותר.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme