לא רק בתל אביב: דירות קטנות להחריד מכל העולם

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

הערים הגדולות נעשות גדולות עוד יותר, אבל השטח שלהן לא גדל באמת. מספר התושבים מזנק כלפי מעלה, הצפיפות רבה ובמצבים הללו אין זה מפתיע שנוצרות מגה ערים בכמות שלא הכרנו קודם. המשמעות בפועל, לפחות מבחינת בעלי ושוכרי השירות, היא שהדירות שלנו פשוט נעשות קטנות יותר. הצפיפות לא שמורה רק לרחוב עצמו – אלא גם למבנה שבו אנחנו חיים. בזמן שרבים מוצאים פתרון משתלם כלכלית שגם חוסך מקום, ושוכרים דירה עם שותפים, יש רבים שבוחרים לחיות לבד ומוצאים שבמצב הקיים הדירות הקטנות יותר הן קטנות באופן משמעותי. במקום לנסות ולתאר את המצב הזה, התמונות שלפניכם יעזרו לכם לשפוט לבד.

 

1 – גבר בן 90 בדירה קטנה

שנחאי נמצאת בראש רשימת מגה ערים בעולם, וזה בוודאי מסביר את גודלן של הדירות בעיר. הגבר הזה, וונג קונצ'ון, שגם חגיגות גיל 90 כבר מאחוריו, חי בדירה הקטנה הזו שכוללת את כל מה שאדם צריך אבל על פי 32 מ"ר בלבד. זה אולי נשמע לחלקנו כמו דירה שנוכל לחיות בה, אבל כשמצרפים למשוואה את בנו בן ה-60 המצב נעשה קצת יותר מאתגר.

 

גבר בן 90 בדירה קטנה
שנחאי: בני 90 ו-60 בדירת 32 מ"ר

2 – מיקרו דירה

בעידן שבו אנחנו מחפשים פתרונות דיור יצירתיים, בחור סיני אחד מצא פתרון יעיל במיוחד: מיקרו דירה. הלוקיישן למעוניינים: גוואנגז'ו בסין.

 

מיקרו דירה בגוואנגז'ו
גוואנגז'ו – מיקרו דירה

 

3 – פצפון הוא הגדול החדש

בזמן שסין ממשיכה לצמוח בקצב בלתי רגיל, הדירות מסתגלות למצב הקיים בעיר. בהתאם אפשר למצוא לא מעט דירות חמודות ויפות, אבל כפי שהתמונה שלפניכם מלמדת – פצפון הוא בהחלט הגדול החדש.

 

פצפון הוא הגדול החדש
פצפון הוא הגדול החדש

 

4 – פתרונות אחסון ראויים

דירה קטנה זקוקה לפתרונות אחסון יצירתיים, וזה בדיוק שהחבר'ה שלפניכם למדו. עוד דירה קטנטנה, והפעם זו דירה שבעליה מצאו דרך יצירתית לסדר אותה כדי להבטיח לעצמם אחסון הולם.

 

דירה קטנה - פתרון אחסון בהתאם
בדירות קטנות כל כך נדרשים פתרונות אחסון הולמים

 

5 – משפחה גדולה בדירה קטנה

בתל אביב אנחנו מכירים לא מעט סטודנטים וצעירים שחיים בדירות סטודיו קטנות, אבל משפחה זה כבר סיפור אחר לגמרי. עם זאת, משפחת בורגר מלוס אנג'לס עברה לגור במחסן של הורי האישה, לאחר שעבר הסבה למגורים. למשפחה לא הייתה ברירה אחרת, בוודאי לאחר שירדו מנכסיהם, אבל עדיין מדובר בפתרון דיור מאתגר למדי.

 

משפחה בדירה קטנה
המשפחה שעברה לגור במחסן

 

6 – צפיפות אוכלוסין או פיצוץ אוכלוסין?

הבניין הזה הוא מבנה אופייני לשכונת דהרבי בלב מומבאי (הודו). עם יותר ממיליון בני אדם שחיים באזור קטן יחסית, הצפיפות היא כנראה לא הפתעה מאוד גדולה.

 

צפיפות אוכלוסין בהודו
השפעותיה של צפיפות האוכלוסין בהודו

 

7 – שנינו יחד בדירה קטנה

אם תמצאו מקום לשבת (וזה יהיה מאתגר) כדאי שתעשו זאת לפני שתגלו מה גודל הדירה שלפניכם. 18 מ"ר בלבד, זה השטח שעומד לרשותם של אם ובנה שחיים יחד בהונג קונג. שכר הדירה הוא 487 דולר, אם זה נשמע לכם אטרקטיבי.

 

אם ובנה בדירת 18 מ"ר
487 דולר לחודש על דירת 18 מ"ר לאם ובנה

 

8 – ניו יורק, ניו יורק

כולם רוצים לגור בניו יורק וזו כנראה הסיבה לכך שהדירות בעיר נעשות קטנות יותר ויותר. תושבי העיר גילו את הקונספט של מיני דירות בשכונת קיפס ביי (Kips Bay) במנהטן. כשהדירה קטנה כל כך אין ברירה אלא לחשוב על דרכים יעילות לנצל את השטח.

 

לגור בניו יורק
כדי לגור בניו יורק תסתפקו בדירה קטנה?

 

9 – הונג קונג: 7 מ"ר לדירה

גם הונג קונג מתהדרת במספר תושבים שהולך וגדל, וגם בה הדירות קטנות להחריד. קחו לדוגמה את הקומפלקס הזה, שחולק ל-25 דירות שגודלן הממוצע הוא 7 מ"ר בלבד. הכינוי של הדירות הללו הוא "בתי קוביה", וזה לא מאוד מפתיע, אבל יש גם מי שמכנה אותן "ארונות קבורה". התיאור הזה נשמע אולי הגיוני יותר, וכשמוסיפים לתערובת גם שכר דירה של 150 דולר לחודש אפשר להחליט אם אלה תנאי מחייה שהיינו מסוגלים להתמודד איתם. הבשורה הטובה? המבנה נמצא בסמיכות למרכזי קניות ועסקים.

 

8 מ"ר בלבד
מבנה דירות ובו 25 דירות בנות 7 מ"ר בלבד

 

10 – מחירי הנדל"ן בהונג קונג

הסיבה המרכזית לכך שתושבים רבים בהונג קונג מוכנים לחיות בדירות קטנות כל כך היא ככל הנראה מחירי השכירות הגבוהים. המחיר למטר רבוע מרקיע שחקים בעיר הגדולה, ולכן אנשים רבים גרים בדירות שלא עולות על 10 מ"ר, רק כדי שיוכלו להמשיך לחיות בדירה משלהם.

 

מחירי הנדל"ן בהונג קונג
הונג קונג: המחירים עולים, גודל הדירה יורד

 

פורסם במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme