10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
שתף:

עיריית תל אביב מציעה דיור בשכירות מוזלת ומוכיחה ש"זול" הוא מושג יחסי, זוגות חד-מיניים יהנו מרפורמת ההורות בהנחה שזו לא עוד הבטחת בחירות, ולקראת האירוויזיון דרושים מתנדבים.

 

הקלות על קהילת הלהט"ב או הבטחת בחירות?

רפורמה חדשה אמורה להקל משמעותית על קהילת הלהט"ב בישראל, בהנחה שאכן תצא לפועל כמובן. בין השאר מציע שר העבודה והרווחה חיים כץ הליך מהיר יותר שיסדיר את מעמדם של זוגות חד מיניים שהפכו להורים בזכות תרומת זרע או אם פונדקאית. בתהליך הזה יוכלו זוגות להגיש בקשה להכרה בהורות ללא עורך דין ובעלות נמוכה הרבה יותר. הם גם יוכלו להתחיל בתהליך עוד לפני הלידה, וגם זה שינוי ניכר. השאלה היא האם השינוי אכן יורגש בשטח, או לחלופין – האם מדובר בהבטחת בחירות שלא תמומש.

 

השר כץ
הבטחת בחירות או בשורה אמיתית?

 

המצע של בנט ושקד: איסור שביתות והגברת תחרות

אחרי שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצטרף למפלגת "חוסן לישראל", מפלגה חדשה אחרת מציגה מצע שהוא לא ממש יאהב. לפי הדיווח של כלכליסט, מפלגת "הימין החדש" של איילת שקד ונפתלי בנט צפויה להציג מספר דרישות מרכזיות כדי להצטרף להסכם קואליציוני כזה או אחר, אם וכאשר יגיע הרגע. בין השאר תדרוש המפלגה לאסור על שביתה בשירותים חיוניים (כמו חשמל), לפתוח לתחרות מונופולים (כמו חברת החשמל וגם הדואר או הרכבת). חוץ מזה טוענים במפלגה שיש מקום להילחם גם על דמי אבטלה לעצמאיים, על הכרה בהוצאות הרכב ועל ימי מחלה ואבל לעצמאיים – זכויות שלא מוענקות כיום לבעלי עסקים, אבל כן מוענקות לשכירים.

 

חבלי הלידה של חוק המזומן

בינואר נכנס לתוקף חוק המזומן, אבל לפחות עד ספטמבר הקרוב לא צפויים קנסות. זו כנראה בשורה מעודדת למי שעדיין מנסה להתמודד עם האתגרים שהחוק הזה מייצר. אחד המרכזיים שבהם קשור בסכום העסקה, ובאופייה. עסקה בין גורמים פרטיים ניתנת לתשלום במזומן עד לסכום של 50,000 שקלים (ולא שקל אחד יותר), בעוד אדם פרטי המבצע עסקה מול עוסק יכול לשלם במזומן עד לסכום של 11,000 שקלים. ברשות המיסים מחשבון כדי לעזור למבולבלים להבין איזה סכום מותר להעביר במזומן במסגרת החוק החדש.

 

חוק המזומן
מי מבין את חוק המזומן?

 

 

עיריית תל אביב מציגה: דיור בשכירות מוזלת

הצעירים בישראל מדברים כבר שנים על דמי השכירות שרק עולים, ולמי שכבר הספיק לשכוח הייתה פה גם פעם מחאת אוהלים שהחלה בדיוק מהסיבה הזו. אלא שבקרוב תציע עיריית תל אביב כ-80 דירות להשכרה, והן אמורות להיות זולות יותר, וגם להבטיח את דמי השכירות למשך שלוש עד חמש שנים. האזורים שבהם יוצעו הדירות: יד אליהו, יסוד המעלה, גני שפירא ופרויקט מידטאון. אם אתם תוהים מה מוגדר "שכירות מוזלת" במקרה הזה, הרי שדירת שני חדרים תעלה 3,500 שקלים לחודש, בעוד דירת שלושה חדרים תעלה 5,000 שקלים לחודש. קצת קשה לקרוא לזה "מוזל" אבל כנראה שהכל יחסי.

 

 

לקראת האירוויזיון: דרושים מתנדבים

חוץ מטיפול בנושא הדיור בעיר, בעיריית תל אביב מתפנים גם להכנות לקראת אירוח האירוויזיון בעוד כשלושה חודשים. במסגרת הזו פרסמה העירייה "קול קורא" בבקשה לגייס מתנדבים שיפעלו בעיר לפני התחרות ובמהלכה. מתנדבים אלה יסתובבו ברחבי תל אביב ויקבלו את פני התיירים הרבים שצפויים להגיע. הם אמורים לספק מידע לתיירים ולעזור להם להתמודד עם התחבורה הציבורית בעיר, להגיע ממקום למקום גם לבחור מסעדות מתאימות – ופחות תיירותיות.

 

מעודדים תיירות
מי מתנדב לעזור לתיירים?

 

שוק הקנאביס מתאושש

אחרי ירידות חדות במניות הקנאביס בתל אביב, חלקן הובילו לירידת ערך של כ-30%, השוק מתחיל להתאושש. במקביל ממשיכות חברות הקנאביס לגייס הון, וחברת תפן כבר הודיעה על גיוס של 11 מיליון שקלים, ועל הרחבת פעילות הקנאביס הרפואי גם בישראל – וגם בשווקים הבינלאומיים.

 

אמזון מוותרת על ניו יורק

בנובמבר הכריזה אמזון על פתיחת המטה שלה בניו יורק, אבל בשבוע שעבר החליטה לוותר על המהלך הזה. למרות שהצעד הזה אמור היה לייצר כ-25,000 משרות, בחברה בחרו להתרחק מהפרויקט בעקבות התנגדות מבעלי עניין מקומיים. כך ויתרו בחברה על תמריצים בשווי כ-3 מיליארד דולר, ולאכזבת מושל מדינת ניו יורק דווקא חברת ענק כמו אמזון בחרה להיכנע למחאה מצד הקהילה.

 

הרייטינג באוסקר יורד – אבל מחירי הפרסום עולים

אין ספק שטקס פרסי האוסקר הוא כבר לא מה שהיה פעם, והרייטינג שלו יורד מדי שנה. יש מי שמנסה לאתר פתרונות יצירתיים כמו קיצור הטקס או הוספת קטגוריות משונות, ויש מי שמתעלם מהמצב ומחליט לגבות מחירים גבוהים במיוחד על פרסום. רשת ABC, זו שמשדרת את הטקס ונמצאת בבעלות וולט דיסני, קבעה תעריף של 2 מיליון דולר לפחות על חצי דקת פרסום במהלך הטקס. מצד שני, מי שצופה בטקס לרוב צופה בו בשידור חי, מה שהופך את האירוע לאטרקטיבי עבור המפרסמים, והוא בכל זאת קצת יותר זול מהסופרבול (כ-5 מיליון דולר לחצי דקת פרסום).

 

אוסקר
למי אכפת מהרייטינג?

 

נפגעי פיגועי התאומים מחכים לכסף

אם מישהו בהפקת טקס האוסקר מקשיב, אולי כדאי להפנות את הרווחים לקרן הפיצויים לקורבנות הפיגוע במגדלי התאומים. על פי הדיווחים, הקרן מתקשה לעמוד בתשלומי הפיצויים לנפגעים, ולאחר ששולמו כ-5 מיליארד דולר עולה הצורך ב-5 מיליארד נוספים כדי לעמוד בקצב. פיצויים אלה מיועדים למשפחותיהם של עוברי אורח ואנשי כוחות ההצלה שנחשפו לחומרים רעילים לאחר שהמגדלים קרסו, וחלו בעקבות החשיפה.

 

 

בזמן שאפל מאבדת גובה: גוגל מרחיבה פעילות

גוגל מתכננת לנצל את היטב את מצבה של אפל, לאחר הדיווחים על ירידה במכירות של ענקית הטכנולוגיה. אם הכול יעבוד לפי התכניות, עוד השנה יושק סמארטפון מוזל של גוגל (שיעלה פחות מ-750 דולר) וגם שעון חכם. אז אולי ב-2018 הפער בין אפל לגוגל בתחום הסמארטפונים היה משמעותי, בלשון המעטה, אבל לנוכח ירידה של כ-15% במכירות האייפון, נראה שיש לגוגל הזדמנות לצמצם פערים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme