לימודים לתואר בחינוך – גם משרה עם ייעוד, וגם שכר גבוה ב – 20%

עומר גלעדי5 דקות קריאה
תואר בחינוך
שתף:

העיסוק בתחום החינוך הוא עיסוק שיש בו הרבה מן האתגר, האהבה – ותחושת השליחות. מורים רבים בישראל חשים שהם משפיעים באופן אקטיבי על איכותו של הדור החדש שקם כאן במדינה, על הפטריוטיות ודרך הארץ שלו, על הסובלנות כלפי השונה, ועל יכולות הניהול ושיתוף הפעולה של בני הנוער היום, שיהיו המבוגרים של המחר. בדצמבר (2017) נחתם הסכם בין משרד האוצר לארגון המורים העל יסודיים, המעלה את שכר הבסיס של המורה בכיתות התיכון ל – 8,000 ש"ח – עלייה של כ – 20% בגובה השכר של המורים. אין ספק, שהעלאה זו בשכר מאפשרת אחידות, בין הבחירה בלימודים לתואר ראשון בחינוך מסיבות אישיות ותחושת שליחות וייעוד, לבין האפשרות לבחור בקריירה שתספק שכר הולם ואפשרויות להתפתח.

 

הלימודים לתואר ראשון בחינוך, אם כן, מציגים שפע של אפשרויות מרתקות להתפתחות אישית, לצד קריירה נוחה, יעילה ומרתקת. מעבר לשעות העבודה הנוחות ולשכר הגבוה – מדובר בבחירה בקריירה שתשפיע על עתיד החברה של כולנו, ועל העולם שנשאיר אחרינו, לילדינו. לפניכם – היתרונות, האפשרויות, ותכני הלימוד, בתואר ראשון בחינוך.

 

תואר ראשון בחינוך – מסגרת לימודים מרתקת

לימודים לתואר ראשון בחינוך נחשבים מהפופולאריים שבתארים בישראל, לא רק בשל אטרקטיביות הקריירה שניתן לטפח כאנשי חינוך, מורים ומנהלי מוסדות חינוך לאחר קבלת התואר, אלא גם בשל תכני הלימודים האקדמיים המרתקים – במיוחד עבור מי שיש לו נטייה לתחום. בין הנושאים הנלמדים בלימודי התואר האקדמיים בחינוך – פסיכולוגיה של היחיד והקבוצה, פסיכולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה התפתחותית, הערכת הישגי תלמידים, פיתוח תכניות לימודים, ניהול של מוסדות לימוד וחינוך, עיצוב סביבת לימודים, ועוד.

 

ככל שההתמחות היא בחינוך עבור שכבות גיל בוגרות יותר – כך הלימודים ממוקדים יותר וכוללים גם התמחות מקצועית בתחום הלימוד (כמו למשל חשבון, אנגלית, ספרות, מחשבים, חינוך גופני, וכן הלאה). בחינוך ולימוד בכיתות הגבוהות ובבתי ספר מקצועיים, נדרשת לרוב הסמכה אקדמית ולעיתים גם ניסיון מקצועי בתחומי הלימוד הנבחרים.

 

חשוב לציין, כי הלימודים לתואר ראשון בחינוך כוללים גם את התעודה האקדמית (BA) וגם תעודת הוראה, היא תעודה נדרשת על ידי משרד החינוך על מנת להשתלב במוסדות הלימוד כמורה מן המניין.

 

לאחר הלימודים – הזדמנות לקריירה שמציעה שגרת יום מרתקת

הבחירה בחינוך כקריירה היא בחירה שיש בה מן השליחות. מורים ומחנכים רבים בישראל בחרו לוותר על עיסוקים אחרים ומכניסים יותר, על מנת להפך חלק מעיצובו של דור העתיד על פי עקרונות וערכים – ליצירת עולם טוב יותר. כיום, בעולם בו רבים מאיתנו עובדים מעל תשע שעות ביום, ילדים ובני נוער רבים מחפשים דמות לחיקוי, דמות ערכית שתנחה אותם בעת שהם עושים את צעדיהם הראשונים כבוגרים בעולם מורכב ורב תהפוכות. על כן, הבחירה בתואר ראשון בחינוך היא קודם כל בחירה חשובה, שתאפשר לכם לגעת בנפשם ולעצב את מבנה הנפש, כמו גם להשפיע על היכולות והדימוי העצמי של מאות מבוגרים לעתיד.

 

חשוב לציין, כי לצד תחושת ההגשמה והייעוד – מדובר במקצוע נוח מבחינת מסגרת שעות העבודה. אמנם, חלק גדול מהמורים בוחר להמשיך את שעות העבודה בבדיקת מבחנים ושיעורי בית, יצירת חומרי העשרה ועוד בזמן הפנוי – אולם שעות העבודה בבית הספר נמשכות בדרך כלל עד שעות הצהריים המוקדמות, והמורים נהנים מימי עבודה עתירי חופשות בהן הם יכולים לבלות עם המשפחה.

 

והשכר? בעשור האחרון השתנו תנאי השכר של מורי משד החינוך עד לבלי הכר, עם תכנית "אופק חדש" המאפשרת שכר מורים גם על שעות עבודה שאינן שעות הוראה. ההעלאה בשכר המורים תואמת את ההשקפה הרווחת בציבור, כי אנשי חינוך מחזיקים במשרה חשובה מאין כמוה, וכי מן הראוי ששכרם יהווה תגמול ראוי על המאמץ האישי והלבבי וישקף את חשיבות התפקיד שלהם.

 

לפני כחודשיים, בדצמבר 2017, נחתם הסכם גג בין משרד האוצר להסתדרות המורים העל יסודיים, הקובע כי שכרו של מורה מתחיל בבתי הספר העל יסודיים (חטיבת הביניים והתיכון) יעמוד על כ – 8,000 ש"ח. הסכם זה, המבטא עלייה בפועל של כ – 20% בשכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי, משפר באופן דרמאטי את תנאי ההעסקה של המורים ומסייע בקליטת אנשי חינוך איכותיים ובעלי אידיאלים חינוכיים מתאימים אל בין שורות המורים של משרד החינוך.

 

המשך לימודים – והתקדמות לתפקידים ניהוליים

לימודים לתואר ראשון בחינוך מאפשרים המשך לימודים לתואר שני ואף דוקטורט בתחום, לטובת ניהול מוסדות חינוך, פיתוח חומרי לימוד ותכניות למידה מטעם משרד החינוך או מוסדות פרטיים, אבחון דידקטי, ועוד. אם כן, גם מי שמעוניין בלימודי תואר ראשון בחינוך שלא על מנת ללמוד בכיתות ה"קונבנציונאליות", עשוי למצוא עניין בלימודים אקדמיים בתחום החינוך – לפתיחת מוסדות פרטיים לתמיכה ולמידה מתקנת בתלמידים, לניהול מוסדות לימוד פרטיים וכאלה המנוהלים על ידי משרד החינוך, ועוד.

 

כבר 18,577 אנשים קיבלו הצעה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme