15 הערים העשירות ביותר אחראיות ל-11% מההון בעולם

מערכת5 דקות קריאה
15 ערים - 11 אחוזים מההון הכללי
שתף:

בעולם שבו אנחנו חיים יש היום 15 ערים עשירות במיוחד עם הון משותף של כ-24 טריליון דולר. ההון הזה מהווה לא פחות מ-11 אחוזים מההון הכללי הקיים, וזה נתון די מעניין. למעשה, ההון המדובר הוא ההון שמחזיקים תושבי הערים הללו, הון שכולל נכסים כמו מזומן, מניות או נכסים מוחשיים. ממשלות דווקא לא נכללות כאן, אלא רק גופים פרטיים. אז מי הן 15 הערים הללו? אתם בטח מכירים אותן.

 

לונדון במקום השני
לונדון נמצאת במקום בטוח ברשימת הערים העשירות ביותר

 

ארה"ב וקנדה על המפה

ארבע מתוך חמש עשרה ערים הן ערים בארה"ב, וזה אולי לא באמת מפתיע. הראשונה היא ניו יורק (היא גם הראשונה ברשימה), המקום שבו נמצאים בתי המסחר הגדולים (NYSE ו-NASDAQ). השנייה היא שיקגו, שבה פועלות כמה תעשיות חזקות במיוחד כמו ביטוח, ייצור, תחבורה ומוצרי צריכה. דרך אגב, בשיקגו ההון הכולל מוערך ב-988 מיליארד דולר – בניו יורק מדובר על הון גדול פי 3. גם סן פרנסיסקו ברשימת הערים העשירות וגם זו לא הפתעה מרעישה לאור העובדה שמדובר במרכז היי-טק משמעותי מאוד, וכך גם לוס אנג'לס נמצאת כאן. טורונטו קצת יותר צנועה, עם הון של 944 מיליארד דולר ועם אחד מעשרת שווקי המסחר הגדולים בעולם.

 

 

הונג קונג וסינגפור

עוד עיר שבה בית מסחר גדול מאוד (השביעי בגודלו בעולם) היא הונג קונג, שמדורגת שמינית במדד העושר הכללי ברשימת הערים הזו. במרחק לא רב ממנה נמצאת סינגפור, יעד אטרקטיבי מבחינתם של עסקים רבים, גם משום שמדובר במדינה עם שיעורי מס נמוכים יחסית. גם שנחאי, טוקיו ובייג'ינג ברשימה הזו, כמובן, והן תופסות שלושה מתוך ששת המקומות הראשונים. הנה הרשימה המלאה:

 

1 – ניו יורק – 3.0 טריליון דולר

2 – לונדון – 2.7 טריליון דולר

3 – טוקיו – 2.5 טריליון דולר

4 – סן פרנסיסקו (אזור המפרץ) 2.3 טריליון דולר

5 – בייג'ינג – 2.2 טריליון דולר

6 – שנחאי – 2.0 טריליון דולר

7 – לוס אנג'לס – 1.4 טריליון דולר

8 – הונג קונג – 1.3 טריליון דולר

9 – סידני – 1.0 טריליון דולר

10 – סינגפור – 1.0 טריליון דולר

11 – שיקגו – 988 מיליארד דולר

12 – מומבאי – 950 מיליארד דולר

13 – טורונטו – 944 מיליארד דולר

14 – פרנקפורט – 912 מיליארד דולר

15 – פריז – 860 מיליארד דולר

 

סוגרת את הרשימה - פריז
גם פריז אחת מ-15 הערים העשירות בעולם

 

ערים שכמעט נכנסו לרשימה

חוץ מ-15 הערים הללו יש כמובן ערים עשירות נוספות שהיו קרובות מאוד – אבל פספסו את הכניסה לרשימה היוקרתית הזו ממש ברגע האחרון. שמונה הערים העשירות הבאות הן: יוסטון, ג'נבה, אוסקה, סאול, שנזן, מלבורן, ציריך ודאלאס.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme