חיסכון לילדים – מה הסכום (הלא גבוה) שיבטיח להם סכום מכובד בגיל 20?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
חושבים קדימה - חיסכון לילדים מעכשיו
שתף:

העולם כיום מציג בפנינו אתגרים כלכליים שפעם לא היו. ההוצאה על מזון מתוך ההכנסה הממוצעת עומדת בדרך כלל על כ – 20%, ולצד אלה, הוצאות על תרבות, חינוך, ביגוד, תקשורת, נסיעות, וכדומה – הופכות את כלכלת הבית לא פשוטה. אנחנו מגדלים את ילדינו ומעוניינים להבטיח את עתידם, אולם בוודאי מתגנב מדי פעם החשש לליבנו, שהחיים בעולם המודרני הפכו קשים ויקרים. דרך אחת לסייע להם להתחיל את החיים העצמאיים שלהם ברגל ימין – היא לדאוג שיהיה להם סכום כסף התחלתי, שיסייע להם למשל לממן לימודים, שכירות, או אף הון עצמי לרכישת דירה. זה אולי נשמע חלום, במציאות כלכלית שגורמת לכולנו לעבוד שעות ארוכות – מייד נפרוס בפניכם אפשרויות פשוטות, עבור חיסכון לילדים שלא יהווה הוצאה משמעותית, אבל יאפשר לילדים שלכם סכומים גבוהים עם הגיעם לבגרות.

 

חיסכון לילדים - לקראת העתיד
חיסכון לילדים, יאפשר להם להתחיל את חייהם הבוגרים ,העצמאים, ברגל ימין; לממן לימודים גבוהים, שכירות או אף להגדיל משמעותית את ההון העצמי ברכישת דירה – בקלות יתרה. הסוד? להתחיל כבר עכשיו

 

הסוד הוא חיסכון הדרגתי

 מרבית ההורים אינם יכולים לאפשר לעצמם חיסכון לילדים בסכומים גבוהים, לא באופן חד פעמי ובוודאי שלא באופן קבוע. כשיבוא היום, והילדים שלכם יבקשו את עזרתכם במימון לימודים או הוצאה משמעותית אחרת – אם תיערכו לקראת זה מראש, תגלו שקל לכם להגיש להם סיוע משמעותי. על כן, המפתח הוא חיסכון לילדים המבוצע באופן חודשי קבוע. גובה החיסון, צריך להתאים לגיל הילדים ולמטרת החיסכון שלכם – ככל שאתם מתחילים בניהול חיסכון לילדים מגילאים צעירים יותר – כך תוכלו לחסוך סכומים חודשיים קטנים ולהגיע לסכומים משמעותיים בבגרותם. נסביר באמצעות דוגמה – נניח שאתם יכולים לחסוך 250 ש"ח לילד בכל חודש, ונניח שאתם מתכננים חיסכון עד לגיל 24, בו להערכתכם יידרש לכספים הללו. אם הילד בן 15, עד שיגיע לגיל 24 יחכו לו בחיסכון בערך 40,000 ש"ח (כולל אמדן ריבית); אם הוא בן 10 – הוא יהנה מסכום של כ – 60,000 ש"ח. אם הוא בן שנתיים – עד גיל 24 ימתינו לו כ – 90,000 ש"ח.

 

 

טיפ – שמרו עבורו גם את המתנות שהוא מקבל לאורך השנים

לאורך החיים, הילדים שלנו מקבלים לא פעם סכומים לא מבוטלים כמתנות, אותם סכומי כסף, לעיתים של אלפי שקלים, מוצאים את עצמם "מושקעים" במשחק הטלוויזיה האחרון או בבילויים ללא תוחלת. אפשרות נוספת היא לשלוח גם אותם אל אפיק החיסכון לילדים. אם הדודים מחפשים להעניק לילדון מתנה משמעותית, אם הצ'קים של הבר מצווה נועדו לחיסכון לילדים, או אם לאורך השנים מפה ומשם הגיעו לידיו סכומי כסף של כמה מאות שקלים – הוסיפו אותם לחיסכון שלו, על מנת לצבור עבורו סכום משמעותי לתחילת הדרך. תגלו, כי כמה מאות שקלים פה ושם, עשויים לתפוח לכדי כמה אלפי שקלים, שהוא ישמח לקבל, כשירצה להשתמש בהם על מנת לעצב את חייו.

 

חיסכון לילדים דורש גם חינוך פיננסי
כדי להבטיח חיסכון לילדים בסכום נאה מומלץ לחסוך גם מתנות שונות שיקבלו לאורך השנים – ולשמור את הכסף בצד

 

טיפ – אתרו אפיק חיסכון יעיל ומתאים

חשוב לקחת בחשבון, כי חיסכון לילדים באפיקים סולידיים מראה כי דווקא בחסכונות לאורך שנים, הרווחים קטנים משמעותיים, ביחס לאפיקי חיסכון לילדים שהם יותר ספקולטיביים. ניקח לדוגמה את תכניות "חיסכון לכל ילד", אשר באופן בולט השיגו השנה תשואה יתרה במסלולים בסיכון גבוה. זה כמובן לא אומר שאתם יכולים או חייבים לבחור דווקא במסלול בסיכון גבוה – אולם כדאי בהחלט לשקול את אפיק החיסכון לילדים, ולא בהכרח לבחור בתכניות החיסכון נטולות הריבית בבנק. תוכלו לבחור חיסכון לילדים בקופת גמל, ואפיקי קופת גמל להשקעה משאירים את החיסכון לילדים נזיל, גם לתקופות חיסכון ארוכות.

 

 

חיסכון לילדים יאפשר להם לבנות תשתית כלכלית מחושבת לקראת חיים נינוחים

החיים היום הם יקרים, ושיעור גבוה מבתי האב בישראל מתמודד עם משיכת יתר (אוברדראפט) באופן קבוע. הדרך לצאת ממירוץ העכברים היא בבניית תשתית פיננסית איתנה, ניהול חכם של התקציב המשפחתי ובניית קריירה רווחית ומתגמלת. החינוך הפיננסי לצד חיסכון לילדים, יאפשר להם בעתיד, לתכנן את חייהם כך שיוכלו ליהנות מרווחה כלכלית – ולגרום לכם סיפוק וגאווה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme