10 האנשים העשירים ביותר – בזכות ההשקעה בביטקוין

מערכת5 דקות קריאה
האנשים שהכי התעשרו בזכות ביטקוין
שתף:

אפשר להעביר ביקורת על ביטקוין ועל מטבעות קריפטוגרפים בכלל. למעשה, הביקורת הזו קיימת מאז הושק המטבע הראשון ב-2008, למרות שמאז ערך המטבע רק עולה. יש לו גם לא מעט אוהדים, ואנשים שניצלו את העלייה היציבה בערכו של הביטקוין כדי לייצר לעצמם רווחים נאים למדי. עם מטבע ששווה קצת יותר מ-15,000 דולר, מי שקנה אותו בזמן – צבר סכום גדול מאוד, והנה עשרת האנשים שהרוויחו ממנו יותר מכולם.

 

טוני גאליפי

גאליפי הוא היזם שעומד מאחורי Bitpay, אחד האתרים הראשונים שאפשרו מסחר באמצעות ביטקוין. לא רק שהוא היה שם כמעט לפני כולם, אלא שהשירות של Bitpay היה אחד הפופולריים ביותר מתחילת הדרך. מדי יום עוברים דרכו עסקאות של מיליוני דולרים וב-2014 העסיקה החברה לא פחות מ-80 עובדים. הרווחים שלו מביטקוין מוערכים בכ-20 מיליון דולר.

 

 

ג'ראד קנה

חייל המארינס האמריקאי לשעבר הוא היום מיליונר שמודה לביטקוין על מצבו הכלכלי. הוא החל להשקיע בימים שבהם המטבע היה שווה רק 20 סנט, וסכום ההשקעה הראשוני שלו היה גדול למדי. זה כמובן השתלם, ועד היום הוא צבר למעלה מ-30 מיליון דולר בזכות ההשקעה ההיא. הכסף הזה שימש אותו להקמת עסקים שונים, ואתם בטח יכולים לנחש שאצלו בעסק מקבלים גם ביטקוין.

 

ג'ראד קנה
חייל מארינס לשעבר – מיליונר בהווה. ג'ראד קנה (צילום מסך – יוטיוב)

 

צ'רלי שרם

זהו אולי המיליונר המשפיע ביותר ברשימה הזו, והוא רכש כמות גדולה של מטבעות ביטקוין כשהיה רק בן 22, אז ייסד את BitInstant עם הכסף שהרוויח. החברה הצליחה, לפחות באותה תקופה, אבל שרם הואשם בהלבנת הון ומשם העסק החל להתדרדר. הוא אף ריצה עונש מאסר בפועל והשתחרר מהכלא ב-2016, אבל מיד חזר לעניינים. הוא הקים חברה חדש בזכות הביטקוין שחסך והיא מצליחה למדי. הרווחים שלו מהמטבע? 45 מיליון דולר.

 

רוג'ר ור

יש מי שכינה את רוג'ר ור "ישו של הביטקוין" ויש גם סיבה טובה לכינוי הזה: חלק ניכר מהרווחים שלו הוא חלק עם העולם. מדובר בסכומים לא קטנים בכלל שנצברו לזכותו, מה שאולי מסביר את התשוקה העזה שלו לביטקוין. הוא למעשה המשקיע הראשון ולמרות שהיה יזם די מוצלח עוד קודם – את הכסף הגדול הוא עשה בזכות המטבע הקריפטוגרפי. היום הוא מחזיק ב-52 מיליון דולר בביטקוין.

 

דייב קרלסון

מחשבים עוצמתיים מאוד חוכרים היום את מטבעות הביטקוין, אבל פעם זה היה אתגר גדול יותר. דייב קרלסון הוא אחד המיליונרים הראשון שבאמת חכר את דרכו לעבר הרווחים הגדולים. הוא ייסד חברה בשם MegaBigPower ממרתף ביתו ועל פי הדיווחים הרוויח יותר מ-8 מיליון דולר בחדר בשנת 2016. הרווח הכולל שלו עומד על 35 מיליון דולר, סכום מרשים לכל הדעות.

 

 

טים דרייפר

דרייפר השקיע לא מעט לאורך השנים, וההשקעות שלו היו ברובן חכמות מאוד. בראש הרשימה הזו נמצאת סקייפ, ובזכות השקעות מהסוג הזה הוא שווה מיליארדים. ב-2014 הוא רכש כ-30,000 מטבעות ביטקוין והם עלו כ-10 וחצי מיליון דולר. אם יחליט למכור אותן הוא ישלשל לכיסו כ-450 מיליון דולר, סכום שאנחנו יכולים רק לחלום עליו.

 

התאומים ווינקלובס

כל מי שצפה בסרט "הרשת החברתית", שמבוסס כמובן על סיפורה של פייסבוק, זוכר את הסיפור על טיילר וקמרון ווינקלובס. אלה הם האחים שניסו להשיג שליטה על פייסבוק ונכשלו, ובאופן די מנוגד לתדמית שיצאה להם בסרט – הם חיים לא רע בכלל היום. ב-2013 הם החלו להשקיע בביטקוין, ו-11 מיליון דולר הפכו ל-250 מיליון, כך שהסיפור בהחלט חיובי מבחינתם.

 

רוס וויליאם אולבריכט

אנחנו מבינים שיש לביטקוין את היכולת לעשות כמה דברים טובים, אבל גם כמה דברים קצת פחות חיוביים. העובדה שאפשר לשמור על אנונימיות מוחלטת במהלך ביצוע העסקאות היא בעיה אחת, משום שהיא מקשה על המעקב אחר פעילות המשקיעים. המשמעות? שווקים שחורים מאמצים את המטבע כדי לסחור בסמים ולספק שירותים בלתי חוקיים אחרים. אחד השירותים הללו הוא Silk Road, מאחורי עומד רוס וויליאם, שהפך למיליונר בזכות הביטקוין עוד בימים שבהם המטבע היה שווה פחות מ-1,000 דולר.

 

התאומים ווינקלובס
התאומים ווינקלובס אולי לא השתלטו על פייסבוק – אבל אין סיבה לדאוג להם

 

ה-FBI

ב-2013 ה-FBI הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של אוליברכט, לחקור אותו ולהביא אותו למשפט. הוא הואשם בהלבנת הון, פריצה ותכנון סחר בחומרים נרקוטיים. ה-FBI גם הובילה לסגירת Silk Road ולמעלה מ-144,000 מטבעות ביטקוין הוחרמו. המשמעות היא שאחד מארנקי הביטקוין הגדולים (והעשירים) ביותר בעולם נמצאים בידי הבולשת הפדרלית של ארה"ב, והארנק הזה שווה כ-2.1 מיליארד דולר.

 

סאטושי נאקאמוטו

סאטושי הוא שם לא מאוד מוכר, גם לא במחוזות הביטקוין. ב-2008 הוא יצר את הביטקוין, והיום יש מי שמפקפק בעצם קיומו של אדם בשם הזה. על פי ההשערות מדובר בשם בדוי שנוצר כדי להסתיר זהות אחרת. מי שזה לא יהיה, הוא מחזיק במיליארד מטבעות ששווים 15 מיליארד דולר. לא, זו ממש לא טעות. הבעיה הגדולה היא שגורל הביטקוין תלוי בסאטושי. אם האדם שעומד מאחורי הדמות הזו יחליט למכור את המטבעות שברשותו, המטבע יקרוס. רוב האנשים לא רוצים לראות את זה קורה, ואפשר להניח שכל מי שהוזכר כאן – ממש לא רוצה שהרגע יגיע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme