ספוטיפיי חודרת לשוק הישראלי בקצב מסחרר – איך זה קרה?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
עכשיו גם בישראל - הקסם של ספוטיפיי
שתף:

ספוטיפיי היא שירות הסטרימינג הפופולארי והנפוץ בעולם עבור האזנה לקבצי מוזיקה. השירות הזה למעשה מאפשר האזנה לשירים לפי טעמכם, מתוך מעל 35 מיליוני שירים וארסנל מכובד של שירים ישראליים. האפליקציה של ספוטיפיי כוללת אלגוריתם מתקדם שלומד את ההעדפות שלכם ומציג לכם רשימות השמעה בהתאם להרגלי ההאזנה שלכם בעבר. ממש לאחרונה (12 במרץ 2018) הושק שירות ספוטיפיי גם בישראל – עם אתר אינטרנט בשפת הקודש, וכאמור, פלייליסטים המיועדים לטעם הישראלי ושירים מתוצרת כחול לבן בשפע. רק פחות מחודש מאז הושק השירות בישראל – ואנחנו כבר עדים לשינויים בהרגלי הצריכה של מי שנהנים להאזין למוזיקה היישר מהסמארטפון. שיווק אינטנסיבי, הצעות מפתות והפתעה מרגשת למי ששוקל לעזוב את שירות הפרימיום הניתן בתשלום – כל אלה, מאפשרים חדירה מהירה לשוק הישראלי, הרעב לשירות מוזיקה בסטרימינג, שהוא איכותי, מתחדש, ואפילו מוצע במחיר הוגן.

 

ספוטיפיי - מוזיקה בקלות
ספוטיפיי הינו שירות הסטרימינג הפופולארי ביותר בעולם, עם מעל 160 מיליוני משתמשים ברחבי העולם, מתוכם מעל 70 מיליוני משתמשי פרימיום. בארץ, משתמשת ספוטיפיי באותם "טריקים" המסייעים לה להשאיר את המשתמשים שלה מחוברים – בתשלום – גם כשהם שוקלים להתנתק

 

ספוטיפיי – מה תקבלו ומדוע לבחור בשירות הפרימיום?

ספוטיפיי מאפשרת האזנה לקבצי מוזיקה, בעיקר (אם כי לא רק) ברשימות השמעה (PlayLists – או בעברית מדוברת – "פלייליסטים")  המאורגנות לפי נושאים וטרנדים, כולל רשימות השמעה חדשות, רשימות השמעה המכילות את השירים האהובים והנשמעים ביותר, ורשימות השמעה לפי טרנדים. תמצאו רשימות השמעה בעברית, באנגלית, וכאלה המשלבות שירים מקומיים ובין לאומיים. כל רשימת השמעה מכילה עשרות שירים, ובהאזנה למוזיקה דרך המחשב (ולא דרך האפליקציה) תוכלו גם להעביר שירים, להשמיע שוב שיר שאתם אוהבים, וכדומה (השימוש בספוטיפיי למשתמשי החינם הוא מוגבל יותר). חשוב לדעת, כי האלגוריתם החכם של ספוטיפיי "מכין עבורכם" רשימות השמעה תוך שהוא לומד את ההעדפות שלכם ומתאים את היצע השירים להיסטוריית ההאזנות שלכם. כך, בכל יום תקבלו מספר רשימות השמעה ש"הוכנו" במיוחד עבורכם.

 

השימוש בשירות הסטרימינג של ספוטיפיי מתאפשר ללא תשלום למשתמשי הסטנדרט. משתמשי החינם יקבלו את רשימות ההשמעה ויוכלו דרך האפליקציה להקפיץ קדימה רק שישה שירים בשעה, כמו כן – לא יוכלו לחפש שירם בודדים אלא רק לבחור רשימות השמעה (דרך האפליקציה בסמארטפון. בטאבלט או במחשב הנייד האפשרויות מגוונות יותר). משתמשי הפרימיום, המשלמים 19.90 ש"ח לחודש (חודש ראשון ללא תשלום), זוכים לשירות ללא פרסומות, ללא הגבלת קפיצות בין שירים, כולל האפשרות להאזנה לרשימות ההשמעה שלכם גם במצב לא מקוון, ועוד.

 

 

הפטנטים של ספוטיפיי לחדור לשוק הישראלי

החל ממרץ השנה, מבצעת ספוטיפיי מהלכים אסטרטגיים של חדירה לשוק בו פועלים מספר שירותים דומים, ומעוניינת להפוך לבחירה מספר אחת בשירותי הסטרימינג, בישראל כמו במעל חמישים מדינות אחרות ברחבי העולם. שירותים נוספים להשמעות מוזיקה שכבר מציעים סטרימינג מותאם לקהל הישראלי, הם למשל Apple Music, טיידל, או שירותי הסטרימינג של חברות הסלולר פלאפון מיוזיקס וסלקום ווליום. כולן, אגב, מציעות את השירות בתשלום חודשי של 20 ש"ח. תחנות הרדיו כמו גלגל"צ, רדיוס ורדיו 99 fm מציעות שירות מוגבל של האזנה לרשימות השמעה מוכנות ללא מאפיינים מתקדמים – ללא תשלום.

 

על מנת לחדור לשוק הישראלי, שהוא כבר מובנה בתחום שירותי הסטרימינג למוזיקה, מבצעת ספוטיפיי מספר מהלכי שיווק אסרטיביים, ביניהן ניהלה משא ומתן להצעת מנוי פרימיום בחינם לשישה חודשים ללא תשלום למנויים חדשים של גולן טלקום. עוד, משחררת החברה חומרים שיווקיים וזוכה לכיסוי החבילות המוצעות על ידי בכל אתרי החדשות הגדולים בישראל. בשורה התחתונה, התאמה מלאה של רשימות ההשמעה והמגוון העצום של המוזיקה המקומית, לצד ממשק נוח שתומך בעברית ולימוד מהיר של הטעם הישראלי – מאפשרים לאפליקציה להפוך הבחירה המועדפת על משתמשים בישראל, עם מאות משתמשי פרימיום חדשים בישראל מידי שבוע.

 

ספוטיפיי לשוק המקומי
ממש אין סיבה לדאוג – ספוטיפיי מתאימה את עצמה גם לקהל הישראלי, וכך בדיוק כבשה אותו

 

בבקשה, אל תעזוב אותנו!

 

ספוטיפיי, שמהלכי השיווק שלה מזכים אותה בהכרה בתחום בעולם, משתמשת בטריק שובר לבבות עבור משתמשים אשר מבצעים בקשה להתנתק משירות הפרימיום בתשלום שלה. היא שולחת אל המשתמש רשימת השמעה המורכבת כולה משירי פרידה שוברי לב, עם כותרת מעוררת אמפתיה כמו "אל תעזוב אותנו", או "בוא נישאר חברים". על פי הדיווחים, רשימת ההשמעה המעוררת חיבה, מפחיתה את אחוזי הנטישה של משתמשי הפרימיום בשירות, וגם מעוררת חיוך, ללא ספק.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme