שיתוף פעולה? גולן טלקום במגעים עם שירותי הסטרימינג של ספוטיפיי

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
האם ספוטיפיי תאחד כוחות עם גולן?
שתף:

שוק חבילות התקשורת והתוכן בישראל, שהיה עד לא מזמן ממועט באפשרויות ויקר, משתנה באופן דרמאטי בשנים האחרונות. לצד שינויים רגולטוריים שאיפשרו כניסה של שחקנים חדשים רבים לתחום, שיפורים טכנולוגיים (כמו למשל שירותי תוכן וצפייה ישירה מעל רשת האינטרנט הביתית) הרחיבו את היצע הספקיות אף יותר וגרמו לתחרות עזה בין נותני השירות בתחום התוכן והתקשורת בישראל. התוצאה? שפע של חבילות, במחירים שהופכים אטרקטיביים יותר ויותר מידי יום. ומפאת שהמחירים כבר ממש נמוכים (מממוצע של הוצאה חודשית בגובה כמעט 1,000 ש"ח למשפחה עבור שירותי תוכן ותקשורת – לממוצע של פחות מ – 300 ש"ח למשפחה), חברות התוכן מחפשות הצעות ו"דילים" שלא נוכל לסרב להן. ענקית הסטרימינג ספוטיפיי, אשר ממש החודש (מרץ 2018) החלה פעילותה בישראל, בוחנת את האפשרות לשיתוף פעולה עם חברת התקשורת גולן טלקום – וכך נולדה חבילת תקשורת ייחודית, שאולי כדאי שתכירו. כל הפרטים – לפניכם.

 

הרווח של ספוטיפיי וגולן טלקום?
ספוטיפיי בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה עם גולן טלקום, כאשר ספוטיפיי תרוויח חדירה לשוק הישראלי בתחום הסטרימינג של פלייליסטים ושירים – וגולן טלקום תרוויח יתרון על פני המתחרות בשיווק חבילות התוכן והתקשורת שלה

 

מה זה ספוטיפיי?

ספוטיפיי הוא שירות פופולארי הפועל במעל 60 מדינות ברחבי העולם, להשמעה בסטרימינג (כלומר, "השמעה ישירה") של שירים ומקטעי מוזיקה, בממשק ידידותי ונוח ותוך לימוד ההעדפות של כל משתמש. כיום, חברת ספוטיפיי מגישה שירות עבור מעל 140 מיליוני משתמשים ברחבי העולם, מתוכם מעל 60 מיליונים הם משתמשים בתשלום.

 

בישראל השימוש בספוטיפיי עוד לא פופולארי במיוחד – ואין פלא, לאור העובדה שהשירות הונגש למשתמשים מישראל ובשפה העברית ממש רק בתחילת החודש (מרץ 2018). החברה ביצעה ניסיונות בעבר להנגיש את פלטפורמת ספוטיפיי להשמעה ישירה של שירים בישראל אולם כל הניסיונות עלו בתוהו, לאחר שהחברה לא הצליחה להגיע להבנות עם אקו"ם וארגוני היוצרים הפעילים בישראל, בנגע לתשלומי תמלוגים בגין השירים המושמעים.

 

 

ספוטיפיי וגולן טלקום – הצלחה לשתי החברות

בישראל של תחילת המאה ה – 21, קשה למצוא בני נוער בשעות שהם אינם "מחוברים" למכשיר הסמארטפון – בדרך כלל שומעים מוזיקה. לצד הפופולאריות ההולכת וגואה של שירותי המוזיקה השכיחים מעל פלטפורמת האינטרנט, ספוטיפיי, היא שירות הסטרימינג בעל הכמות הגדולה ביותר של משתמשים ברחבי העולם, אינה מוכרת בישראל והיא לא פופולארית בשימוש – אולי בשל תמיכה מועטה בממשקי עברית ובמשתמשים מישראל, כמו גם חוסר בהיצע של המוזיקה המקומית. (אגב, האפליקציות הפופולאריות בישראל להשמעה של מוזיקה, הן האפליקציות בניהול חברות הטלפוניה עצמן כמו ווליום מבית סלקום; טיידל, אפל מיוזיק, ואחרות).

 

גולן טלקום, חברת התקשורת שסימנה את יריית הפתיחה לחבילות תקשורת וטלפוניה בעלויות נמוכות במיוחד, חברה לספוטיפיי במאמצים לחדור לשוק הישראלי, ובעוד שירות ספוטיפיי מוצע ללקוחות בישראל תמורת 19.90 ש"ח בחודש – התחזית היא כי השירות יוצא ללא תשלום ללקוחות גולן טלקום לתקופת ניסיון מוגבלת בזמן.

 

 

גולן טלקום היא לא הראשונה – שיתוף הפעולה בין פרטנר לאפל מיוזיק

אותו מודל של שיתוף פעולה בין חברת תקשורת לספקית תוכן בשימוש ישיר, כבר ניראה בשוק הישראלי – הנה, רק לפני כשלושה חודשים (דצמבר 2017), הכריזה פרטנר כי תספק את שירות אפל מיוזיק ללקוחותיה למך שישה חודשים ללא תשלום. השירות, המאפשר השמעה בבחירה מבין כמעט 50 מיליוני רצועות שמע, הוא השני הפופולארי ביותר בעולם, עם כשלושים מיליוני משתמשים.

 

אפל מיוזיק או ספוטיפיי?
שיתוף הפעולה בין ספוטיפיי לבין גולן טלקום איננו חסר תקדים – גם פרטנר ואפל מיוזיק צעדו בדרך דומה

 

האם חבילות הסלולר של גולן טלקום משתלמות?

גולן טלקום מציעה חבילות בסגנון "הכל כלול" במחירים של החל מ – 24.90 ש"ח בחודש. בעוד בעבר נשמעו שפע של ביקורות כלפי איכות השירות והקו, כיום ניראה כי לאחר רכישת החברה לפני כשנה וחצי על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, פעילות החברה שוטפת ומשביעת רצון. שיתוף הפעולה עם ספוטיפיי מספק ערך מוסף ניכר למשתמשים, בעיקר אלה המשתמשים בחבילות תוכן להשמעה ישירה בתשלום. חבילות התקשורת של גולן טלקום הכוללות מנוי ללא תשלום לשירותי ספוטיפיי למשך חצי שנה, צפויות לזכות בפופולאריות רבה, בעיקר בתחום החבילות המשפחתיות והחבילות לבני הנוער.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme