הטרנד החדש בשוודיה: אימון כושר ידידותי לסביבה

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
אוספים את הזבל ושורפים יותר קלוריות
שתף:

לאורך השנים קיבלנו משוודיה לא מעט בשורות טובות, החל מחנויות ריהוט זולות ונוחות, ועד סדרות טלוויזיה מבריקות שריתקו אותנו אל המסך. אלא שעכשיו מגיעה אלינו עוד בשורה חדשה, והיא אמורה להיות גם ממש ידידותית לסביבה. ולבריאות שלנו. הכירו את מה שהשוודים קוראים לו פלוגינג (plogging). אל דאגה, יש הסבר מאוד פשוט לשם הזה.

 

רצים ושומרים על הסביבה

פלוגינג אולי נשמע לכם כמו חרוז למילה ג'וגינג, ואם זו האסוציאציה שלכם – אתם פוגעים בדיוק הנקודה. אלא שכאן מדובר על שילוב בין ריצה לבין איסוף הזבל (Picking up the trash), מה שמשלים כנראה את התמונה. אז מה זה אומר? בזמן שאתם יוצאים לריצה, שומרים על הכושר ואולי שורפים כמה קלוריות, אפשר להפוך את האטרקציה הזו לפעילות חברתית, לצאת עם החבר'ה ולעשות את זה עם שקית אשפה ביד כשאתם מוכנים לכפוף ברכיים ולאסוף שקיות נייר ריקות, פחיות שתיה וכל לכלוך אחר שתיתקלו בו בדרך. בשוודיה זו לא תופעה כל כך חדשה, רק לידע כללי. למעשה, היא נוצרה שם כבר ב-2016.

 

פלוגינג - ג'וגינג ידידותי לסביבה
בפעם הבאה שאתם יוצאים לסיבוב ריצה ונהנים מהטבע – תוכלו לשמור עליו ולשרוף יותר קלוריות

 

ליהנות מהטבע – ולשמור עליו

מי שכבר נוטל חלק ביוזמה הזו מעיד על שילוב מצוין בין שתי תשוקות: כושר וטבע. אם אתם אוהבים לרוץ בחיק הטבע אתם בטח עדים ללכלוך שנשאר שם בחוץ, ובמקום לכעוס על אלה שמשאירים אותו שם (גם אם בצדק) אפשר לנצל את ההזדמנות ולהפוך את הפעילות הגופנית ליעילה כפליים. אם אתם צריכים עוד סיבה טובה להתחיל לעשות את זה בעצמכם, תשמחו לגלות שבשיטת פלוגינג אתם שורפים 288 קלוריות בשעה, בהשוואה ל-235 קלוריות שתשרפו אם תרוצו בלי לאסוף את הזבל בדרך. בקיצור, זה טוב לבריאות ואפילו יותר טוב לסביבה.

 

מי היה הראשון שעשה את זה?

מי שעומד מאחורי הטרנד הזה הוא ככל הנראה אריק אלשטרום, שוודי בן 57 שהגיע למסקנה לפיה הלכלוך ברחובות שטוקהולם נעשה בלתי נסבל, ועם הזמן הוא מצטבר יותר ויותר. היוזמה שלו התפשטה די מהר בשוודיה, והיום מדובר על טרנד כושר לוהט וידידותי מאוד לסביבה. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לרוץ קחו אתכם שקית אשפה ותוסיפו לעצמכם כ-50 קלוריות בונוס.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme