מחיר הביטקוין כנראה לא ישבור שיא נוסף – לפי ההערכות

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
שיא מחיר הביטקוין מאחורינו
שתף:

פעם נדמה היה לנו שיש רק כיוון אחד אליו נע מחיר הביטקוין. מעלה. אלא שב-2018 המצב הזה ממש לא קיים, והקשר בין מה שאנחנו רואים היום לבין מה שראינו ב-2017 הוא מקרי בהחלט. למעשה, מחיר הביטקוין ירד כמעט בחצי בהשוואה למחירו בשנה שעברה, ועל פי המומחים של חברת השירותים הפיננסיים Barclays כנראה לא נזכה לחזות שוב בהישג השיא של המטבע הווירטואלי – ערך של 19,843 דולר. השיא הזה, אם פספסתם, נרשם רק בדצמבר האחרון. כארבעה חודשים לפני כתיבת שורות אלו.

 

האם מחיר הביטקוין ימשיך לרדת?
הבועה הזו שנקראת מחיר הביטקוין? על פי ההערכות היא עומדת להתפוצץ

 

הבועה של מחיר הביטקוין עומדת להתפוצץ

אם שואלים את המומחים של Barclays, המטבעות הווירטואליים ובכלל זה כמובן גם ביטקוין, נהנו מבועה שהבטיחה להם ערך רב ורווחים מרשימים מאוד. אלא שהשיא כבר ממש מאחורינו ואפשר לצפות כי מחיר הביטקוין הגבוה שראינו יישאר בגדר זיכרון מתוק, ומכאן הדרך היא רק כלפי מטה. התחזית הזו הוגשה על ידי החברה כחלק ממערך השוואה גדול ורחב יותר שבוצע בין שלל המטבעות הקריפטוגרפיים שראינו בשנה האחרונה, והניתוח נשען על מודלים מורכבים. צוות האנליסטים שעבד על הניתוח הזה טוען שיש דמיון מרתק בין האופן שבו טיפס הביטקוין כלפי מעלה והפך לפופולרי במיוחד, לבין האופן שבו מגיפות שונות נעשו נפוצות לאורך השנים.

 

 

התנהגות השוק ביחס למטבעות הקריפטוגרפיים

כשמשתמשים במודלים אפידמיולוגיים כדי לנתח את התנהגות מחיר הביטקוין ואת תחום המטבעות המקוונים בכלל, אפשר לראות איך זה קורה. לפי צוות האנליסטים, ברגע שנתח גדול מספיק מכלל האוכלוסייה נעשה רגיש יותר לספקולציות, כך הוא נעשה מודע יותר למטבעות ולמחזיקי המטבעות. "ככל שהמשיכה של מחזיקי המטבעות הייתה ספוקליטיבית, והניתוח האמפירי של המחירים ההיסטוריים מראה את זה, מחזיקי הביטקוין הפכו למוכרים, מה שמשך את המחירים כלפי מטה". במילים אחרות, אם ראיתם את הנתונים המשוגעים של חודש דצמבר והחלטתם להיכנס לתחום, יכול להיות שפספסתם את ההזדמנות שלכם להרוויח. מצד שני, גם אם המומחים חושבים שהשיא מאחורינו, אתם יכולים לבחור האם לקבל את הדעה הזו, או האם יש סיכוי שבכל זאת מתישהו הביטקוין ושאר המטבעות שהגיעו אחריו יצליחו להתאושש ולטפס בחזרה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme