נדל"ן מסחרי בפריפריה עשוי לייצר תשואה של 12% בשנה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
האם נדל"ן מסחרי הוא אפיק משתלם?
שתף:

הנה עובדה שקשה להתווכח איתה – התשואה על השקעה בנדל"ן מסחרי גבוהה פי שלושה בממוצע מההשקעה בנדל"ן למגורים בישראל. אם נמאס לכם מתניות החיסכון ש"מגרדות" בקושי שני אחוזים וזה עוד לפני שחיקת הערך של כספי החיסכון שלכם בשל אי הצמדת הריבית למדד; אם קופת הגמל שלכם כבר לא רווחית כמו שהייתה בשנה שעברה; ואם עבר לכם בראש הרעיון של השקעה בנדל"ן – הנה לפניכם רעיון חדש, רווחי יותר, הדורש הון התחלתי נמוך יותר, להשקעה – נדל"ן מסחרי. כל המספרים – במאמר שלפניכם.

 

נדל"ן מסחרי יכול לספק תשואה נאה
התשואה הממוצעת על השקעה בנדל"ן מסחרי גבוהה פי שלושה מן התשואה הממוצעת על נדל"ן למגורים

 

נדל"ן מסחרי – השקעה בנדל"ן שהיא מניבה יותר

הישראלים אוהבים להשקיע בנדל"ן. בניגוד לאזרחי מדינות אירופה, ארה"ב, ואחרות, שם אנחנו רואים שיעורים גבוהים של משפחות ודיירים המתגוררים בשכירות לאורך כל חייהם, ללא אותו דחף להות בעליהם של נכס נדל"ני – בישראל זה אחרת. אנחנו רוכשים נדל"ן מסיבות רגשיות, היסטוריות, פטריוטיות – גם כשזו אינה הבחירה הכלכלית לעשות. גם בתחום ההשקעות, אנחנו רואים העדפה ברורה להשקעה בנדל"ן למגורים בישראל, אולם מחירי הנדל"ן המאמירים; התשואה הלא מאוד גבוהה (בממוצע 3% – 4% בשנה), וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את המחירים הנוספים של עסקת הנדל"ן, למשל עלות הלוואת המשכנתא – הופכים השקעה בנדל"ן בישראל בעייתית עד בלתי אפשרית עבור משקיעים רבים. אפשרויות נוספות להשקעה בנדל"ן היא השקעה בנדל"ן בחו"ל – או השקעה בנדל"ן מסחרי. בעוד השקעה בנדל"ן בחו"ל היא פעמים רבות השקעה שקשה לנהל או לעקוב אחריה – ההשקעה בנדל"ן מסחרי נראית כמו בחירה רווחית לטווח ארוך. התשואה הממוצעת עבור נדל"ן מסחרי המושכר למשרדים היא 10% – 12%, וערך הנכס (אם בחרתם נכון) עולה. אם כן, על אף שההשקעה בנדל"ן מסחרי אולי פחות קורצת ביחס להשקעה בנדל"ן למגורים – אין ספק שהיא יותר משתלמת, ומומלץ לשקול אותה.

 

 

המספרים מאחורי ההשקעה בנדל"ן מסחרי

נדל"ן מסחרי הוא כל נכס נדל"ני המשמש לתעסוקה ולא למגורים – כמו למשל בניין משרדים, חנות, מחסן, וכדומה. רכישה של נדל"ן מסחרי עשויה להתבצע בדיוק כמו רכישה של נדל"ן למגורים, מגורם פרטי או מחברת בנייה המקימה פארק תעשייה או מבנה משרדים. המחירים, כמו מחירי הנדל"ן, משתנים בהתאם לסביבה ובדרך כלל במתאם גבוה ביחס לגובה השכירות שתוכלו לקבל – אולם בשורה התחתונה, מחירי נכס נדל"ן מסחרי לרכישה הם נמוכים בהשוואה למחירי נדל"ן למגורים, וסדרי הגודל לרכישה של משרד הם בין 150,000 ש"ח עבור משרד בפארק תעשייה חדש בסטנדרט גבוה בערי הפריפריה, ועד 1.5 מיליוני שקלים לקליניקה מפוארת בבית רופאים במרכז תל אביב.

 

נדל"ן מסחרי כולל חנויות ובתי מסחר
נדל"ן מסחרי מתייחס לחנויות, למשל, וזו דרך טובה לייצר תשואה לא רעה בכלל

 

מחירי השכירות גם הם משתנים, אולם ניתן לבצע חישוב גס ולהעריך את שיעורי התשואה, לפי העלויות המוכרות למשל ברכישת משרד בפארק עסקים בפריפריה. הנה המספרים:

 

  • כאמור, רכישת משרד בפריפריה עלותה פחות מ – 200,000 ש"ח, וניתן למצוא נדל"ן מסחרי באזורי ביקוש גבוהים בפריפריה בעלות ממוצעת של 150,000 ש"ח
  • נכסי נדל"ן מסחרי כאלה מושכרים לבעלי מקצועות חופשיים, כמו עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים, ולעיתים גם העוסקים בתחום הבריאות כמו רופאים, פסיכולוגים וכדומה. גובה השכירות הממוצעת בחודש – 3,000 ש"ח לפחות
  • אם הצלחתם לרכוש נכס נדל"ן מסחרי אטרקטיבי להשקעה בסכום של כ – 150,000 ש"ח ולהשכיר אותו עבור 3,000 ש"ח בחודש – התשואה השנתית תעמוד על כ – 16% בשנה, לאחר ניכוי הוצאות
  • קשה לחשב את הרווחים בגין עליית ערך הנדל"ן המסחרי בו תשקיעו, בדרך כלל אותה עליית ערך נובעת מהשבחת האזור בהיבטים מסחריים (כמו למשל הקמת שפע של מסעדות המאפשרות יותר לקוחות באזור, מוניטין עסקי טוב, פיתוח סביבתי וגינות מטופחות, גישה, כבישים ותחבורה ציבורית נוחים לאזור, וכן הלאה)

 

 

איך מאתרים נדל"ן מסחרי להשקעה?

כיום, מתפרסמים מספר פרוייקטים רחבי היקף של נדל"ן מסחרי בערי פריפריה כמו עפולה, אשדוד, ואחרים. נכסים כאלה, תוכלו לרכוש במחירים נמוכים הישר מן הקבלן עוד טרם סיום הבניה. באתר יד 2 תוכלו לאתר מספר גבוה של נכסי נדל"ן מסחרי לרכישה בכל הארץ ובמחירים משתנים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme