סוריה בדרך למלחמה? כך נראה הכוח הצבאי האמריקאי באזור

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
כך תגיב ארה"ב בתוך סוריה
שתף:

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מזהיר בשבועות האחרונים מפני התחממות באזור סוריה. הוא כבר התריע על הטילים שעושים את דרכם לאזור למרות האזהרות של רוסיה לפיהן תיירט את הטילים, וגם תתקוף את המשגרים מהם הם צפויים לצאת. ארה"ב כבר תקפה את סוריה בעבר, והיא השתמש בטילי שיוט של חיל הים האמריקאי. אלא שהמומחים מעריכים שהמתקפה הבאה תהיה גדולה יותר, וארה"ב תיאלץ לעשות מהלך גדול אם היא רוצה להשפיע על מאזן הכוחות בסוריה תחת הפיקוח הרוסי.

 

 

מצב הכוחות הקיים באזור סוריה

נכון להיום אין באזור נושאת מטוסים אמריקאית, והנוכחות הרוסית דווקא משמעותית מאוד. במצב הזה, עם 2,000 חיילים אמריקאים באזור, נראה שארה"ב היא כוח חלש יחסית. במציאות, הכוח האווירי של ארה"ב יכול לגבור על כל מה שנמצא בסביבה. חוץ מזה, עם נוכחות של מדינות כמו קטאר, ירדן וטורקיה, כמו גם כוחות קרקעיים, נראה שלארה"ב יש לא מעט אפשרויות פעולה אחרות אם יש לה כוונות לתקוף את סוריה. איך בדיוק נראה הכוח הזה?

 

סוריה וUSS Theodore Roosevelt
בין הכוחות של ארה"ב שיצאו לעבר סוריה – USS Theodore Roosevelt

 

נושאת המטוסים של ארה"ב

הכוח האמריקאי שנשלח אל סוריה כולל את נושאת המטוסים USS Theodore Roosevelt, כלי עצום ומתקדם, אחד מ-11 נושאות מטוסים אמריקאיות. הוא יכול להגיע לסוריה או ממנה בתוך שבוע אחד בלבד. בנוסף האמריקאים מצוידים גם ב F/A-18E, מטוס קרב עוצמתי מאוד שמצויד בתותח ויכול לשאת טילי אוויר-אוויר במקרה של מתקפה אווירית, וגם טילי קרקע-אוויר. הצוות יכול לשגר טיל מדי שתי דקות והוא יכול להתמודד היטב עם אלפי מטרות ויעדים בטיסה אחת.

 

 

טילי שיוט

טילי שיוט אמריקאים כמו USS Hue City הם טילים מונחים שמספקים הגנה לנושאות מטוסים. לארה"ב יש שניים כאלה במזרח התיכון, עם זמן תגובה מהיר מאוד. הפיתוח הזה מסוגל לשגר עשרות טילים, כפי שקרה ב-2017 כשבעקבות המודיעין האמריקאי לפיו נשיא סוריה בשאר אסד השתמש בנשק כימי על אזרחים, בחרה ארה"ב בראשות דונלד טראמפ לתקוף יעדים נבחרים.

 

בעוד כוחות סורים נהנים מהגנה של מערכות רוסיות, לארה"ב כוח ירי משמעותי שיכול לנטרל את הכוח הרוסי בקלות רבה. טיל מונחה נוסף של ארה"ב הוא USS Truxtun, וגם הוא מסייע בהגנה על נושאת המטוסים האמריקאית. בנוסף, כוחות הקרקע של ארה"ב באזור גם הם עוצמתיים כשלעצמם. עם אריטלריה כבדה הניתנת לשליטה מהקרקע, הצבא האמריקאי יכול להסב נזק לא מבוטל לכוחות הצבא של סוריה, ולצדו צפויה המעצמה להשתמש גם בטילי חמקן וב-F22 שיכול לפעול גם בטח אווירי מוגן היטב.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme