חולמים על דרכון אירופאי? ישראלים ממוצא מזרחי יכולים לקבל דרכון פורטוגלי!

עומר גלעדי5 דקות קריאה
גם אתם יכולים לקבל דרכון פורטוגלי
שתף:

כמעט כל ישראלי יאמר שהוא מעוניין להחזיק, בנוסף לדרכון הישראלי, גם בדרכון זר, עדיף ממדינה מערב אירופאית . בעבר רק ישראלים שמוצאם ממדינה במערב אירופה יכולים היו, בהתקיים נסיבות מסוימות, לקבל דרכון אירופי.  חשוב לדעת שבפורטוגל נחקק חוק המאפשר לישראלים רבים לקבל דרכון פורטוגלי. מדובר דווקא במי שמוצא משפחתם מארצות כגון לוב, תורכיה, מצריים, סוריה, מרוקו וארצות מוצא נוספות של מי שאנו מכנים "בני עדות המזרח". החוק פותח חלון הזדמנויות לעשרות אלפי ישראלים להוציא דרכון של מדינה החברה באיחוד האירופי, ייתכן מאוד שגם אתם נמנים עליהם.

 

ישנם אינספור יתרונות לדרכון פורטוגלי. מי שמחזיקים דרכון של מדינה החברה באיחוד האירופי נחשבים לאזרחי האיחוד וככאלה הם יכולים לעבוד בכל רחבי אירופה, ללא צורך באשרות עבודה, לנוע בחופשיות ממדינה למדינה, ללמוד (לפעמים בחינם), לחיות, ליהנות מהטבות שונות להן זכאים אזרחי פורטוגל ועוד. יתרונות נוספים הם אפשרות ביקור במדינות אליהן לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי, שימוש בדרכון הזר כדי שלא להזדקק לוויזה או אשרת שהייה שמדינות שונות דורשות מבעלי דרכון ישראלי ועוד. לאור שלל היתרונות מומלץ גם לכם לבדוק אם אתם יכולים לנצל את חלון ההזדמנויות ולהוציא דרכון פורטוגלי עבור עצמכם כמו גם עבור בני משפחותיכם (בן/בת זוג וילדים).

 

דרכון פורטוגלי - למה צריך?
חוק שהתקבל בפורטוגל פתח חלון הזדמנויות עבור ישראלים רבים להוציא דרכון פורטוגלי. חשוב לדעת שמדובר דווקא במי שמשפחותיהם מ"עדות המזרח", דהיינו שמוצאן ממדינות כגון טוניס, אלג'יר, מרוקו, סוריה, מצריים, לוב ועוד

 

ההזדמנות נולדה מחשבון נפש שערכו ממשלות ספרד ופורטוגל

אתם בוודאי תוהים איך קרה שבפורטוגל החליטו לאפשר לישראלים כה רבים לקבל דרכון פורטוגלי. התשובה נעוצה בתהליך של חשבון נפש שהתחולל במקביל בספרד ובפורטוגל. מדינות אלה מאוכלסות כיום באזרחים נאורים הסולדים מאפליה ודוגלים בפלורליזם ושוויון. מדובר במדינות דמוקרטיות מפותחות המכבדות את כלל אזרחיהן ללא קשר למוצאם, צבע עורם, אמונותיהם, נטיותיהן המיניות וכד'. כשלוקחים בחשבון את היחס לו זכו יהודים שחיו בספרד ובפורטוגל במשך מאות שנים, קל להבין מדוע ממשלות מדינות אלה מרגישות צורך להכות על חטא. לכולם ברור שלא ניתן לתקן את קלקולי העבר. אולם, הענקת אזרחות לצאצאי משפחות יהודיות שסבלו מדיכוי בספרד ובפורטוגל מוכיחה שהלקח נלמד ושהערכים המאפיינים את החברה במדינות אלה כיום שונים בתכלית מאלה שאפשרו את היחס לו זכו היהודים בני המקום בעבר. יחס שכלל בין היתר דיכוי, פרעות, המרת דת כפויה וגירוש (גירוש ספרד התרחש בסוף המאה ה-15).


חשבון הנפש הנ"ל הוא העומד בבסיס הרצון של העם בפורטוגל לאפשר ליהודים להם זיקה למדינה לקבל דרכון פורטוגלי. מכיוון שחלפו מאות שנים מאז המאורעות שגרמו ליהודים רבים לעזוב את פורטוגל הוצאת הדברים מן הכוח אל הפועל רחוקה מלהיות פשוטה. ממשלת פורטוגל בחרה, לפחות לעת עתה, להרחיב את היריעה. אין צורך להוכיח זיקה ישירה לפורטוגל, מספיקים גם שורשים במדינה מבין אלה שיהודים נדדו אליהן בעזבם את ספרד ופורטוגל. כל עוד ממשלת פורטוגל לא משנה את התנאים, זכאים לדרכון פורטוגלי ישראלים רבים שמשפחותיהן הגיעו לארץ ממדינות כגון יוון, תורכיה, סוריה, מצריים, מדינות צפון אפריקה (מרוקו, אלג'יר, טוניס וכד'), סרביה, מקסיקו, קרואטיה ועוד.


איך משיגים דרכון פורטוגלי?

אם אתם רוצים לנצל את ההזדמנות תשמחו לשמוע שכל עוד העניין מטופל באופן מקצועי מדובר בהליך לא מורכב האורך כמה חודשים וההוצאה הכרוכה בו עומדת על כמה אלפי שקלים בלבד (תלוי בנסיבות המקרה ומספר בני המשפחה עבורם מבקשים להוציא דרכן פורטוגלי). כדי להתחיל מומלץ לפנות אל אחד ממשרדי עורכי הדין המתמחים בטיפול בבקשות להוצאת דרכון פורטוגלי. משרד כזה יוכל לבצע בדיקה ולברר אם אתם אכן זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, בדרך כלל הבדיקה מוצעת ללא תשלום. כ-800 אלף ישראלים מחזיקים באזרחות נוספת. רבים יכולים היו לקבל דרכון זר בזכות הנכונות של מדינות מוצאן של משפחותיהן להכיר בהם כאזרחים. כיום, הודות ליוזמה הברוכה של ממשלת פורטוגל, ישראלים רבים נוספים יכולים לקבל דרכון אירופי רב ערך. יתכן מאוד שגם אתם ביניהם, במיוחד אם מוצא משפחתכם מאחת הארצות אליה ברחו יהודים מפורטוגל ומספרד לפני מאות שנים.  

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme