רפורמת הדלקנים יצאה לדרך – ואתם יכולים לגזור קופון

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
רפורמת הדלקנים
שתף:

לאחר שנים של אי עשייה, נכנסה לתוקף רפורמת הדלקנים, המחייבת את כל חברות הדלק להתקין משאבות דלק המספקות שירותי תדלוק לבעלי מכשירי תדלוק (דלקן ופזומט) – בכל תחנה, בכל עת. במילים אחרות – בעלי מכשיר תדלוק יכולים, מעתה, לתדלק את רכבם בכל תחנת דלק, מכל מותג, באותו המחיר המוזל ותוך תשלום דרך השירות (ולא בתחנה עצמה).

 

עד לאישור רפורמת הדלקנים, אפשרו הנחה משמעותית במחיר הדלק אך ורק בתחנות מטעם החברה שסיפקה את המכשיר. מדובר, כמובן, במגבלה אשר גורעת מנוחות השימוש במכשיר – ועל כן, במסגרת הרפורמה שאושרה לאחרונה, מחוייבות כל תחנות הדלק לספק גם מכונות תדלוק המאפשרות קריאה אוניברסאלית של פרטי מכשיר התדלוק ומתן שירות לבעלי כל מכשירי התדלוק, בין אם אלה מטעם החברה או מטעם כל חברת שירותי דלק אחרת.

 

מכשירי התדלוק ורפורמת הדלקנים – איך זה עובד?

כחצי מיליון נהגים בישראל הם בעלי מכשירי תדלוק, מטעם שלוש חברות התדלוק הגדולות בארץ (בארץ פועלות מעל עשר חברות שלהן סניפי תחנות דלק). הרוב המכריע של בעלי מכשירי התדלוק, נהנים ממכשירי תדלוק המאפשרים מחירים מוזלים לדלק מטעם הארגון בו הם עובדים. מי שהוא בעל מכשיר תדלוק, מכיר את הנוחות שבשימוש במכשיר, עם תשלום מרוכז המבוצע באופן אוטומטי ולא במעמד התדלוק. החיסרון הגדול של מכשירי התדלוק היה ההכרח לתדלק אך ורק בתחנות הדלק מטעם מכשיר התדלוק הקיים ברכב – בכל תחנת דלק אחרת, לא ניתן להפעיל את המחירים המופחתים ושירות התשלום במרוכז עבור הדלק. החל מינואר 2018 – מחוייבת כל תחנת דלק לספק לפחות שלוש מכונות תדלוק אשר מספקות שירות לבעלי מכשיר תדלוק – של כל חברה. עד סוף שנת 2018, צפויים להיות כל מכשירי התדלוק, בכל תחנת דלק בארץ, זמינים לבעלי מכשירי תדלוק אוניברסאליים. ההנחה שתוצע, אגב, היא 25 אגורות לכל ליטר של דלק, ללקוחות בעלי מכשירי תדלוק בכל תחנת דלק. בחישוב פשוט, לפי מחיר של 6 ש"ח לליטר דלק ותדלוק של "מיכל מלא", 60 ליטר דלק פעמיים בשבוע – ההוצאה החודשית הממוצעת על דלק פוחתת בכ – 5% בהוצאה על דלק והחיסכון מצטבר לכדי אלפי שקלים בשנה.

 

המרוויחים והמפסידים מן המהלך

במהלך כגון זה, חברות הדלק הגדולות צפויות להפסיד, מכיוון שהן מאבדות את הבלעדיות על כל הלקוחות המחזיקים במכשירי התדלוק שלהם. לצד זאת, מדובר בתחרות מסוג חדש, אשר צפויה לדחוף את תחנות הדלק – והפעם גם אלה הקטנות יותר – להציע מחירים נמוכים, בשל קהל חדש ולא מבוטל, של מתדלקים שהם כבר לא "שבויים".

 

המפסידים הגדולים מהרפורמה, אם כן, הן חברות הדלק הגדולות – סונול, דלק, ובעיקר פז, אשר מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר של מכשירי התדלוק. אבל המרוויחים צפויים להיות לא רק חברות הדלק הקטנות, אלא גם אנחנו, קהל הצרכנים, הזוכה לקבל שירותים נוחים יותר – ובמחירים מופחתים.

 

האם גם אתם יכולים להיות חלק מרפורמת הדלק וליהנות ממחירים מופחתים ומתנאי תשלום נוחים?

גם לקוחות פרטיים יכולים להתקין מכשיר תדלוק ברכב שלהם וליהנות מהיתרונות הגדולים של תדלוק מוזל ונוח – גם בעלות מופחתת, כאמור, לכל ליטר של דלק, וגם בתנאים נוחים של ריכוז התשלומים ולפיכך תהליך תדלוק הרבה יותר מהיר. 

 

כבר 18,577 אנשים קיבלו הצעה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme