לא נתפס: נמצא קשר ישיר בין עומק המחשוף לגובה השכר שנשים מקבלות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הגורם המשפיע על השכר של נשים
שתף:

מחקרים רבים בודקים את הקשר הלא הגיוני, אולי, בין מראה חיצוני לבין גובה השכר במקום העבודה, כאשר מרבית המחקרים שנערכו בתחום מגלים כי עובדים מטופחים – פשוט מרוויחים יותר. מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, חושף עובדה עצובה אף יותר – המראה החיצוני של נשים משפיע על גובה השכר שלהם, הרבה יותר מאשר היכולות המקצועיות שלהן. וגם, איך תגדילו עד פי עשרים (!) את הסיכוי שלכן לקבל את הטלפון הנכסף לזימון לראיון עבודה? סוד פשוט אחד שעובד – אבל לא בטוח שתרצו להשתמש בו – במאמר שלפניכם.

 

מה משפיע על השכר של אישה?
במאה ה – 21, ועם קולות השוויון, הפמיניזם, והתגמול על בסיס תפוקה שאנחנו שומעים מכל עבר, מצחיק ועצוב לגלות במחקר נרחב היקף, שהמשתנה המשפיע ביותר על השכר – במיוחד (אם כי לא רק) אצל נשים, הוא המראה החיצוני

 

לא רק אצל נשים – השכר גבוה יותר לעובדים מטופחים

מחקרים רבים בעבר, חלקם נערכו בארץ וחלקם על אלפי נחקרים בחו"ל, גילו כי ישנם הפרשים של עד 20% בגובה השכר, אצל עובדים מטופחים יותר – גברים כמו גם נשיםבאוניברסיטאות שיקגו וקליפורניה, עקבו אחר המראה וגובה השכר של מעל 14,500 עובדים במשך מעל עשור. בקבוצת הנחקרים היו גברים ונשים. שני המחקרים הללו העלו מתאם בולט בין עובדים מטופחים לבין גובה ההכנסה – חשוב לציין, כי לא דובר על עובדים בעלי מראה יפה – זה, ללא ספק, בעין המתבונן – אלא בעובדים שהגיעו לעבודה בלבוש מטופח ומותאם למשרד, מסורקים ומסודרים. נתון זה הוא חשוב, מפני שהוא מאפשר לעובדים לזכות באותה השפעה לטובה על גובה השכר – בזכות הקפדה על מראה מטופח ומתאים.

 

על פי שני מחקרים רחבי היקף אלה, השפעת רכיב הטיפוח על השכר השנתי היתה בממוצע כ – 20%, כאשר גברים מטופחים הרוויחו בממוצע 14,000 דולרים יותר בשנה – ואילו נשים הרוויחו בממוצע מעל 35,000 דולרים יותר לשנה.

 

 

במחקר החדש – שתי נשים בעלות תכונות דומות – פי עשרים יותר סיכוי למעבר שלבים בקבלה לעבודה

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קורבון, העלה תוצאות עצובות עבור מי שמאמין בשוויון מגדרי. במהלך המחקר, נשלחו שני טפסים שונים של קורות חיים של שתי נשים שונות, למעל 200 ארגונים שחיפשו עובדים. קורות החיים היו כמעט זהים, למעט הבדל "בולט" אחד – בטופ אחד של קורות חיים, היתה תמונה בלבוש צנוע – בעוד בטופס השני, תמונת המועמדת היתה נועזת ובמחשוף נדיב. ההבדלים לא הותירו מקום לדמיון – המועמדת בתמונה החושפנית קיבלה פי עשרים יותר פניות בעקבות שליחת טופס קורות החיים שלה, ביחס למועמדת הצנועה יותר. חשוב לזכור, כי שאר הפרטים בטופס קורות החיים, כולל ההשכלה, היכולות והניסיון התעסוקתי – היו כמעט זהים בין שתי המועמדות, כמו גם נתוני המראה החיצוני.

 

מחקרים נוספים תומכים בממצאים אלה – לדוגמה מחקר שבדק את תנאי ההעסקה של מעל 14,000 נשים, וגילה כי המשתנה המשפיע ביותר על גובה השכר של אותן נשים הוא המראה החיצוני, כאשר הפרשים ניכרים בשכר הממוצע בין נשים יפות פחות או יותר – ולעומת זאת, פערי שכר פחות מובהקים ביחס ליכולות המקצועיים או לידע ולניסיון אשר ברשות אותן נשים.

 

 

מה אנחנו למדים מזה?

בעוד אנחנו דוחים בהחלט את המסקנה העולה מן המחקר השני שצוטט, ואנחנו לא ממליצים על צילום במחשוף עמוק לטובת קורות החיים (כנראה שכל עובד בעל ידע וניסיון, גבר או אישה, יעדיף שיקבלו אותו לעבודה מסיבות ענייניות, גם אם זה אומר תהליך איתור עבודה מעט ארוך יותר), כן עולה מן המחקר הראשון הצורך להשקיע זמן ומחשבה בטיפוח המראה עבור מי שעובדים בארגונים ומעוניינים להתקדם, לבנות מערך קשרים עסקיים וגם להגדיל את השכר לאורך שנות הקריירה שלהם. היום, בעולם של אנשי הייטק פרועי שיער בסנדלי שורש, עולה ביתר חשיבות עניין הטיפוח, ההשקעה במראה והיכולת להשיג מראה ייצוגי ומתאים לארגון – לכולנו ברור, ככלות הכל, כי מנהלים בכירים ובעלי תפקידים ייצוגיים, נדרשים להתלבש בהתאם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme