נשים משקיעות אחרת מגברים – והתוצאות טובות יותר

מערכת5 דקות קריאה
כך נוצר מצב בו נשים משקיעות בהצלחה גדולה יותר
שתף:

נכון לכתיבת שורות אלה עדיין קיימים פערי שכר לא מבוטלים בין גברים לנשים, ולא נראה שהם עומדים להצטמצם בקרוב. הנושא הזה נמצא בכותרות תקופה ארוכה למדי, הוא מתסכל ומעורר תשומת לב, אבל הוא עדיין שם. גם במשרות המפתח אנחנו רואים הבדלים מגדריים, עם נוכחות גברית משמעותית יותר בעמדות הבכירות ביותר. אלא שזה לא ממש אומר שמצבן הכלכלי של הנשים רע ומר. למעשה מצבן הכלכלי דווקא הולך ומשתפר.

 

דו"ח של קבוצת Boston Consulting, שבחן את ההון הכלכלי של נשים בין 2010 ל-2015, מצא שהן דווקא מחזיקות הון של 51 טריליון דולר ב-2015 בהשוואה ל-34 טריליון דולר חמש שנים קודם לכן. הנתון הזה צפוי להמשיך לגדול ככל שנשים משתלבות יותר בתעסוקה וככל שהשכר שלהן בכל זאת עולה. עכשיו מסתבר שהן גם משקיעות כספים בצורה שונה מגברים, מה שמביא להן תוצאות טובות יותר, והן מגיעות לתפקידים משמעותיים בחברות השקעות יותר מאשר בעבר.

 

נשים משקיעות טוב יותר מגברים
המחקרים מראים שגם אם חשבתם אחרת – נשים משקיעות בצורה שקולה יותר ומצליחות להניב רווחים גבוהים יותר)

 

האופן שבו נשים משקיעות

אם נשפוט לפי מחקרים שבוצעו בתחום הזה, גברים הם באופן כללי משקיעים מסוכנים יותר מאשר נשים, וקיימת גם תפיסה לפיה הם קצת יותר פזיזים בכל הקשור לקבלת החלטות על השקעה כזו או אחרת. סקר של אוניברסיטת קליפורניה מצא כבר ב-2001 שנשים רשמו תשואה הגבוהה באחוז אחד מהתשואה של הגברים. בזמן שהגברים הפריזו בערכן של ההשקעות שלהם וקיבלו החלטות נמהרות, הם גם הפסידו יותר כסף בהשוואה לנשים.

 

המחקרים גם מראים שמבחינת גברים מטרת ההשקעה היא ההשקעה עצמה. הם משווים את עצמם לשוק ובוחנים את הביצועים שלהם ביחס לביצועי השוק. בינתיים הנשים רואות בהשקעה כאמצעי להשגת המטרה, הגדלת הרווחים ויצירת הון מספק כדי שתוכלנה לקנות בית או לפרוש לגמלאות בגיל מוקדם יותר. הן עשויות לבחור גם בהשקעות שיש להן ערך חברתי כלשהו, ולהתמקד בארגונים ש"מקדמים רווחה חברתית".

 

 

האם נשים יודעות יותר?

סיבה נוספת לפערים בהשקעות (ובתוצאות) בין גברים לנשים היא שנשים מבצעות יותר מחקר. הזמן שהן מקדישות לביצוע מחקר ולאיסוף מידע על השקעות פוטנציאליות גבוה משמעותית מהזמן שמשקיעים הגברים, והן גם משקיעות לרוב בארגונים שבהם השקיפות גבוהה יותר, כך שהן יכולות לדעת לאן הן נכנסות. כשהן ממוקדות במטרה הסופית (הגדלת התשואה) הן נשארות רגועות יותר בזמן שבו השוק חווה טלטלה. זה לא אומר שהן לא בוחרות גם השקעות בסיכון גבוה, אבל הן מחפשות דרכים להפחית סיכונים. במילים אחרות, אם חשבתם שגברים הם משקיעים טובים יותר, זו בהחלט הוכחה לא רעה לכך שזה לא ממש נכון.

 

נשים משקיעות בחוכמה
נשים משקיעות בצורה שקולה יותר והן מבצעות יותר מחקר לפני שהן מקבלות החלטה – מה שעשוי להסביר את תוצאות המחקרים

 

לא רק עניין של סגנון

נשים משקיעות בצורה שקולה יותר ואחרי שהן אוספות מידע, אבל ההבדלים ביניהן לבין גברים בתחום ההשקעות ניתנים להסבר גם בדרך נוספת. מחקר שבוצע בארה"ב מצא שחברות ההשקעות המובילות מונות שיעור גבוה יותר של נשים – החברות באחוזון העליון מעסיקות נשים בשיעור הגבוה ב-21 אחוזים מחברות השקעות אחרות. החברות הללו מרוויחות יותר, וקרנות שנוהלו באופן משותף על ידי גברים ונשים ייצרו תשואה גבוהה יותר ב-6 אחוזים בהשוואה לקרנות שנוהלו על ידי גברים בלבד. מסתבר שהשילוב בין גברים לנשים פשוט טוב יותר לעסקים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme