ניהול תיק השקעות מוצלח בסכומים גדולים – שלושה כללי ברזל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
פשוט ממה שחשבתם - ניהול תיק השקעות מוצלח
שתף:

ישראל, בסביבה של ריבית אפסית, מציעה מעט מאוד אלטרנטיבות עבור המבקשים לחסוך או להשקיע – אבל, נכון לשנת 2017, ממוצע החיסכון החודשי בבתי האב בישראל עומד על פחות מ – 200 ש"ח, כשמהעשירות השלישי וומעלה, החיסכון החודשי הממוצע הוא כ – 2,000 ש"ח, ובעשירון העלון החיסכון החודשי הוא של מעל 10,000 ש"ח בחודש. אם כן, רובנו מקבלים החלטות בנוגע להשקעות בסכומים שאינם עולים על 200,000 ש"ח, ועדיין, בישראל ישנם משקיעים המכונים "עתירי הון" המנהלים מעל 1,000,000 ש"ח בתיק ההשקעות שלהם. עבור משקיעים כאלה, תשואה ממוצעת של 8% בשנה (שהיא ריאלית ואף זהירה, בניהול תיק השקעות נכון ומוצלח), תביא לרווחים חודשיים של כ – 6,500 ש"ח, ועל כן, ניהול תיק השקעות מוצלח הוא בחירה בעל משמעויות נרחבות עבורם. האם אותן הבחירות, המשרתות את עתירי ההון, עשויות לסייע גם למנהלי תיק השקעות מוצלח של חמש ספרות? כנראה שכן. על כן, יצאנו לאסוף את שלושת כללי הברזל לניהול תיק השקעות מוצלח – והנה הם לפניכם.

 

תיק השקעות מוצלח בסכומים נאים
שלושת הכללים לניהול תיק השקעות מוצלח, עובדים עבור משקיעים עתיקי הון, המנהלים תיק השקעות בשווי של מיליון שקלים ויותר – והם עשויים לעבוד גם עבור אלה מבינינו המנהלים תיקי השקעות בסכומים פחותים

 

כלל ראשון – לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

אחת הבחירות העומדות בבסיס הניהול של תיק השקעות מוצלח, היא הבחירה במוצרי ההשקעה שיוכלו בתיק, או במילים אחרות – פיזור ההשקעות. מה שעולה מהרכבי תיקי השקעות מוצלחים בסכומים של מיליון שקלים ומעלה, הוא שמרבית ההשקעות מבוצעות דווקא בחו"ל, ולא בישראל. האפשרות לעבוד גם מול בנקי השקעות בחו"ל, מאפשרת למשקיעים עתירי הון להשקיע ישירות בנכסים בחו"ל, ובין השאר במדינות כמו מדינות מערב אירופה (אנגליה, צרפת, איטליה, שווייץ) וכמובן ארה"ב. הפיזור הגיאוגרפי של ההשקעות – לצד הפחתה ניכרת בשיעורי ההשקעות בנכסים ישראליים – מאפשרת גידור תיק ההשקעות, וניטרול הסיכונים של השקעות בארץ.

 

 

כלל שני – ניהול דינאמי של תיק השקעות מוצלח

אנחנו רואים, כי מנהלי תיק השקעות מוצלח בסכומים גדולים, מבצעים שינויים בהרכב התיק ובבחירת ההשקעות בו מידי שבוע, ובתיקי השקעות המנוהלים בסיכון מוגבר – אפילו מידי יום. הניהול הדינאמי של התיק מחייב ניהול תיק השקעות מוצלח בעזרת שותפים אסטרטגיים מובילים, מפני שמרבית המשקיעים המנהלים תיקי השקעות בסכומים כאלה נעזרים בשירותים מקצועיים של אסטרטגים או מנהלי השקעות מקצועיים, בבחירת הרכישות והמכירות בתיק. אם כן, ניהול תיק השקעות מוצלח בסכומים גבוהים – מחייב נוכחות אקטיבית, נכונות לביצוע שנויים תכופים ואי היקשרות לפיזור השקעות מסויים, ואם אפשר – גם צוות אנליסטים מקצועי ובעל אחוזי הצלחה גבוהים בתחזיות השוק שלהם.

 

תיק השקעות מוצלח הוא דינאמי
תיק השקעות מוצלח הוא תיק דינמי שעובר עדכונים ומשתנה בהתאם לצורך

 

הכלל השלישי והאחרון – ניהול מותאם אישית

מה שמנהלי תיק השקעות מוצלח בסכומים גבוהים מקבלים, ולא כל מי שמנהל תיק השקעות בסכומים נמוכים יותר רואה לפניו כאפשרות, הוא ניהול אישי של תיק ההשקעות, כאשר מנהל התיק עומד לרשות המשקיע, לכל שאלה או עניין. הגישה האישית בניהול תיק ההשקעות היא חשובה, מפני שלא אחת בעל התיק הוא בעל האינטרסים, והוא מעוניין לבצע השקעות על בסיס ראיית העולם שלו או בשל אמונות אישיות. ניהול תיק השקעות מוצלח כולל התייחסות שוטפת למאפיינים האישיים של המשקיע, כולל התאמת מבנה התיק ופיזור ההשקעות להעדפות האישיות שלו וזמינות להסברים, הערות, בקשות ושאלות.

 

 

איך מגיעים לנהל תיק השקעות של מעל מיליון שקלים?

כנראה שמרבית הקוראים של מאמר זה מתעניינים פחות באופן הניהול של תיק השקעות מוצלח בסכומים כאלה ויותר בדרכים להגיע לסכום נכבד כל כך של חיסכון. חשוב לומר, כי חיסכון – גם כשהוא מבוצע בסכומים לא גבוהים אולם בתדירות קבועה – מניב לעיתים סכומים מפתיעים בתום תקופה; ובנוסף ניהול תיק השקעות מוצלח המניב תשואות גבוהות – יגדילו את ההון שלכם להשקעה באופן אקספוננציאלי, כך שבכל שנה יגדל הסכום המושקע. חשוב לקחת בחשבון, שבמרבית המקרים ניהול תיק השקעות הוא השקעה לטווח ארוך (לפחות חמש שנים), וכי השקעות ספקולטיביות נוטות לגרוף תשואות גבוהות יותר – אם כי הפוטנציאל להפסד בהשקעות מסוג זה הוא אלמנט שחשוב לקחת בחשבון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme