11 סימנים שהשכר שלך נמוך מדי – ומה אפשר לעשות?

מערכת3 דקות קריאה
כך תדעו אם השכר שלכם נמוך מדי
שתף:

התחושה שאתם מרוויחים פחות ממה שבאמת מגיע לכם יכולה להיות מתסכלת. אתם עובדים קשה ומצפים לקבל תגמול בהתאם, ובהחלט יכול להיות שהשכר שלכם נמוך מדי. הדרך הטובה ביותר לשנות את המצב הזה היא לבקש העלאה, גם אם התשובה שתקבלו תהיה שלילית. הרי כל עוד אתם לא שואלים – התשובה שלילית ממילא. מי יודע, אולי אם תעזו לבקש מישהו בטעות ישיב בחיוב וינפח קצת את השכר שלכם. אז איך תדעו אם אתם באמת מרוויחים פחות ממה שמגיע לכם? הנה הסימנים המרכזיים.

 

1 – משרה זהה בחברה מוצעת בשכר גבוה יותר

בהנחה שהמשרה שלכם היא לא היחידה מסוגה בחברה, יכול מאוד להיות שיש לכם דרך די פשוטה לגלות אם אתם מקבלים שכר הולם או לא. בדקו את מודעת הדרושים או את פירוט המשרות באתר, וגלו האם השכר המוצע גבוה יותר. אם התשובה חיובית הרי שקיבלתם את הלגיטימציה לפנות לבוס ולבקש העלאה.

 

השכר שלך בהשוואה לאחרים
אם עובדים אחרים בתפקיד זהה מקבלים הרבה יותר – השכר שלכם בהחלט נמוך מדי

 

2 – הכנסות החברה ירדו אבל השכר שלך לא הושפע

כשביצועי העסק במגמת ירידה כולם מרגישים את זה, ובעיקר אלה שמקבלים שכר גבוה יותר. נוסחת הבונוסים משתנה וההנהלה כבר ממש לא נדיבה. אם החיסכון הזה פסח על תלוש השכר שלכם יכול מאוד להיות שיש לזה הסבר די פשוט: אתם ממילא מקבלים שכר נמוך מדי.

 

3 – השכר שלך בהשוואה לשכר של אחרים

עם תואר שני וניסיון של חמש שנים בתחום אתם מקבלים שכר מסוים, אבל מה מקבלים בעלי תפקידים זהים בחברות אחרות – עם תואר שני וחמש שנות ניסיון? השוו את עצמכם ואת התנאים שלכם לתנאים של עובדים שמקבילים אליכם. רק כך תדעו באמת כמה אתם אמורים להרוויח וכמה נמוך השכר שלכם בהשוואה למקובל בשוק.

 

 

4 – תחומי האחריות גדלו אבל השכר נותר זהה

ככל שהזמן עובר המשימות רק נערמות וקשה לראות את השולחן כשהוא עמוס בניירת ובמטלות בלתי נגמרות. הבעיה היא שלצד העומס ותחומי האחריות שקיבלתם ולקחתם על עצמכם, איש מעולם לא עדכן את השכר שלכם. זה בדיוק הזמן לקיים שיחה עם הבוס ולבקש תוספת על העבודה הקשה שלכם.

 

השכר שלכם והמשימות הבלתי נגמרות
המשימות נערמות אבל המשכורת לא משתנה? אתם יודעים מה זה אומר

 

5 – "העיקר שיש לי עבודה"

התפיסה הזו, בוודאי בתקופות שבהן השוק רעוע יותר, היא תפיסה מאוד בעייתית. במקום העבודה אנחנו צריכים להיות אופטימיים וחיוביים, ואם אנחנו פועלים רק מתוך תחושה שעדיפה עבודה בשכר נמוך על אבטלה, אפשר רק להניח שלא נפנה את הזמן ואת האנרגיות כדי לברר כמה באמת מגיע לנו.

 

6 – עברה שנה מאז מועד ההערכה האחרון

ארגונים גדולים, וגם לא מעט ארגונים קטנים, כולם מקיימים שיחות הערכה מדי שנה, חלקם עושים זאת פעמיים בשנה. אם עברו יותר מ-12 חודשים מאז שזה קרה בפעם האחרונה, ובוודאי אם עבר זמן זהה מאז שקיבלתם תוספת שכר, צר לנו לבשר לכם שאתם פשוט לא מרוויחים מספיק.

 

7 – הדרישה למומחיות שלך גבוהה מאוד

יש משרות שבהן ההיצע גובר על הביקוש, ועל כל מודעת דרושים מתקבלים עשרות קבצי קורות חיים. מצד שני יש גם שפע של משרות בהן הביקוש גבוה הרבה יותר מאשר ההיצע. אם אין הרבה עובדים מוכשרים כמוכם בתחום הספציפי שבו אתם עוסקים, השכר שלכם אמור להיראות בהתאם.

 

8 – הבוס דוחה שיחות בנושא מסלול הקריירה שלך

יכול להיות שאתם ממש רוצים לקיים שיחת "יחסינו לאן" עם הבוס אבל הוא, אם ננסח את זה בעדינות, די מתחמק. אולי הוא ממש עסוק אבל האמת היא שהוא פשוט מתחמק משיחה שעשויה להוביל גם להערכת השכר שלכם. אל תתנו לזה לקרות, ואם הוא מושך אתכם – זה הזמן שלכם להפגין יותר אסרטיביות ולדרוש קיומה של שיחה כזו.

 

השכר והבוס החמקן
אם הבוס דוחה שיחות "יחסינו לאן" יכול מאוד להיות שהוא מתחמק משיחות שכר

 

9 – כולם מקבלים בונוסים חוץ ממך

בהפסקות הקפה אתם מדברים על עבודה ואולי גם על הבונוס שקיבלתם (או לא קיבלתם) בסוף השנה או לקראת החג. אם זו הפתעה גמורה מבחינתכם ועד לרגע זה לא ידעתם שהארגון שלכם מחלק בונוסים על ביצועים, אין כל ספק – אתם מקבלים שכר נמוך מדי. אם ידעתם אבל הבונוס שלכם הוא הנמוך ביותר רצוי להבין למה ולבקש השוואה לקולגות שלכם.

 

 

10 – כדי לקבל העלאה צריך לבקש

אולי אתם ממש רוצים שהבוס שלכם ייתן לכם העלאה מרוחב ליבו ומתוך הערכה אמיתית של הביצועים שלכם אבל האמת היא שזה פשוט לא עובד ככה. אם אתם עובדים בארגון יותר משנתיים ולא ביקשתם העלאה בשום שלב, בהחלט הגיוני להניח שלא ביקשתם אותה.

 

11 – ההוכחה הטובה יותר: המחקרים

עד עכשיו נתנו לכם 10 סימנים טובים לכך שאתם מקבלים שכר נמוך אבל הגענו כעת לשלב ההוכחות. לפי המחקרים רוב העובדים פשוט לא מקבלים את השכר שמגיע להם. חלקם לא מבינים את כללי המשחק בשוק ואחרים לא בדקו מעולם מה הוא השכר המקובל עבור המשרה המסוימת ובהתאם להשכלה ולניסיון שלהם. השקיעו את הזמן ובדקו כמה אתם באמת אמורים לקבל כדי שתוכלו להגיע אל הבוס עם הוכחה שאתם מקבלים פחות ממה שבאמת מגיע לכם.

 

אז מה עושים?

כאמור, אם אתם מקבלים שכר נמוך מדי (ויש סיכוי לא רע שזה נכון) רצוי לקיים שיחה עם הבוס מוקדם ככל האפשר. אלא שלפגישה הזו כדאי להגיע מוכנים, ובתור התחלה כדאי שתדעו מה הוא השכר המקובל בשוק וכמה מרוויחים הקולגות שלכם במקומות עבודה אחרים ואפילו בתוך הארגון. במסגרת גילוי הראיות כדאי להציג לא רק את השכר המקובל אלא גם את הביצועים שלכם ואת התרומה שלכם לארגון. אם תרמתם לגידול במכירות, אם גייסתם לקוחות, אם ביצעתם שינויים חשובים ומשמעותיים בארגון או אם קיבלתם הערכות מצוינות ממנהלים וקולגות – הנתונים האלה רק מחזקים את הטענות שלכם.

 

מצד שני, היזהרו ממלכודות. אל תמהרו לשלוף את קלף השעות המאוחרות, וגם אם אתם עובדים קשה מאוד רצוי שהטענה הזו תישאר מחוץ למשרד המנהל. תתמקדו בביצועים שלכם וביעדים נוספים שאתם מתכננים לכבוש, וזכרו שהשכר שתקבלו הוא לא רק נתון אובייקטיבי שמבוסס על שעות עבודה אלא הוא נקבע באופן סובייקטיבי ובהתאם לאיכות העבודה שלכם. חוץ מזה, אם תגיעו לפגישה הזו כשאתם יודעים מה השכר המינימלי שאתם מצפים לקבל יהיה לכם קל יותר להתמקד בסכום הזה, ולא להתפתות להעלאה קטנה שלא תשנה שום דבר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme