הפיטורים החלו: הטלוויזיה החינוכית עומדת להיסגר

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
הפיטורין כבר יצאו לדרך - עתידה של הטלוויזיה החינוכית
שתף:

בחודש אוגוסט צפוי להסתיים פרק משמעותי מאוד בהיסטוריית הטלוויזיה בישראל: הטלוויזיה החינוכית עומדת להיסגר. כך ייעלם מהמסך שלנו הערוץ ששידר את הקלאסיקות הישראליות הגדולות ביותר, מ"פרפר נחמד" ועד "ערב חדש", מ"זהו זה" ועד "בלי סודות". יחד עם זאת, המהלך הזה ממש לא אמור להפיל אותנו מהכיסא, שכן מדובר בסעיף מתוך חוק השידור הציבורי, זה שקבע את סגירת רשות השידור והקמת התאגיד הציבורי במקומו. לפי סעיף 120 גם ערוץ החינוכית אמור להיסגר 15 חודשים לאחר סגירת הערוץ הראשון. המועד הזה ממש עוד רגע כאן.

 

 

המשמעות: 180 עובדים הולכים הביתה

על פי התכניות, ערוץ 23 יסיים את שידורי ב-15 באוגוסט ובמקומו יוקם ערוץ חדש. גם הערוץ החדש פונה לילדים ולנוער אבל הוא יפעל בכפוף לתאגיד ויתבסס בעיקר על הפקות זרות. תכניות ישראליות שמיועדות לילדים לא יהיו בערוץ החדש, ובמסגרת ההכנות לשינוי הגדול הזה כבר החלו הליכי הפיטורין – חודש וחצי לפני מועד הסגירה חולקו לעובדים מכתבי זימון לשמוע טרם פיטורין. המשמעות היא שעד ליום השידור האחרון של הערוץ יפוטרו 180 עובדי הטלוויזיה החינוכית. על פי התחזיות רק 15 עובדים ימשיכו בתפקידם לאחר סגירת הערוץ, והם ייקלטו כעובדי התאגיד. שאר העובדים נכנסו להליך הפיטורין המחייב מכתב התרעה ושימוע, לפי החוק.

 

הכנסת לא מיהרה להציל את הטלוויזיה החינוכית
הצעות חוק שונות נועדו לנסות ולהציל את הטלוויזיה החינוכית אבל גם זה לא הספיק

 

הניסיונות להציל את הטלוויזיה החינוכית

בניסיון להציל את הטלוויזיה החינוכית התקיימה בחודשים האחרונים מחאה מצד העובדים, וגם חברי הכנסת התגייסו למשימה. בין היתר הוגשו הצעות חוק של חברי כנסת כמו אורן חזן (הליכוד) ויוסי יונה (המחנה הציוני), ורק לאחרונה עלה לדיון תיקון שהציע ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). בשבוע שעבר נדונה הצעתו של ח"כ זוהר לקצץ 40% מתקציב הטלוויזיה החינוכית אבל למרות שעל ההצעה היו חתומים חברי כנסת ממפלגות שונות בתוך הקואליציה – חברי כנסת אחרים בתוכה דווקא בחרו להתנגד לה.

 

ההצעה לתיקון החוק של ח"כ זוהר דווקא העניקה לעובדי הטלוויזיה החינוכית פתח לתקווה. במקביל להצעת החוק המדוברת הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על חזרתו מהדרישה לפצל את התאגיד ולהפוך את חטיבת החדשות ליחידה נפרדת. ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה לאחר זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון, ומתוך חשש שפיצול התאגיד יפגע בקיום התחרות בישראל ב-2019, שכן על פי דרישות איגוד השידור האירופי ההשתתפות באירוויזיון, כמו גם אירוח התחרות, מחייבים את הגוף המשדר גם לתכני אקטואליה וחדשות. התקווה הייתה כי המהלך שנועד להבטיח את קיום התחרות בישראל יאפשר גם את קידום הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר להצלת הטלוויזיה החינוכית. התקווה הזו נגוזה לאחר ש-35 חברי כנסת בלבד תמכו בהצעה, בעוד 45 התנגדו לה. המשמעות? ממש בקרוב ניפרד מעשרות אלפי תכנים מקוריים שישראלים רבים כל כך גדלו עליהם.

 

 

הקלאסיקות של הטלוויזיה החינוכית

אם אתם ממש מתגעגעים, הנה כמה מהתכניות הקלאסיות של החינוכית, ותוכלו למצוא עוד לא מעט מהן בערוץ היוטיוב:

פרפר נחמד

הבית של פיסטוק

זהו זה

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme