חשדנים אבל מנצחים: קמפיין המיליונרים הוא הקמפיין המנצח של השנה

עומר גלעדי5 דקות קריאה
קמפיין המיליונרים הוא המנצח של השנה (צילום מסך)
שתף:

החודש (יולי 2018) נערכה התחרות היוקרתית ביותר של עולם הפרסום והשיווק בישראל – היא תחרות האפי (Effie Awards), המתקיימת בלא פחות מארבעים מדינות ברחבי העולם, ובישראל היא התקיימה השנה זו הפעם ה-18. המתמודדים בתחרות על הקטגוריות השונות שלה, נדרשים להציג את אפקטיביות המהלכים השיווקיים שביצעו עבור לקוחותיהם, והתחרות התקיימה בישראל השנה ב-17 קטגוריות שונות, כאשר שתי הקטגוריות ה"נחשבות" ביותר הן קטגוריית הגראנד וקטגוריית הפלטינום – אלו הן הקטגוריות בהן מתחרים הפרוייקטים המוצלחים ביותר. בכל אחת מהקטגוריות (ביניהן מזון ומשקאות, דיגיטל, חדשנות במדיה, טואלטיקה ופארם, פיננסים, תקשורת ומדיה, ועוד רבות) חולקו מדליות זהב, כסף וארד למנצחים, כאשר השנה ותר מתמיד, בלטו שני משרדי פרסום בנוכחותם בכלל הקטגוריות. על הזוכים הגדולים של טקס פרסי האפי לשנת 2018 ועל קמפיין המיליונרים – לפניכם.

 

הזוכה הגדול של השנה – קמפיין המיליונרים

קמפיין השנה של תחרות האפי לשנת 2018 היה קמפיין המיליונרים של מפעל הפיס, המוכר גם בשם "קמפיין החשדנים", במהלכו נטען כי בזכות מפעל הפיס כל כך הרבה מיליונרים חדשים – אולי זה מישהו שאתה מכיר? את הקמפיין יצר משרד הפרסום אדלר-חומסקי (בתקציב פרסום המוערך ב – 75 מיליוני שקלים) לאחר שזכו במכרז לניהול הפרסום עבור מפעל הפיס בשנת 2017. הפרסום, זכה ב"גרנד אפי" – הוא הפרס הראשון והיוקרתי בתחרות, לאחר שנמדדה האפקטיביות שלו ביחס לקמפיינים האחרים שהוגשו לתחרות – במדידת הישגי הקמפיין כמו גם התייחסות לקריאייטיב ולשיווק במהלך.

 

כאמור, את המהלך הוביל משרד הפרסום אדלר חומסקי – משרד הפרסום הבולט ביותר בתחרות האפי בישראל השנה. לצד אדלר חומסקי, כיכב גם משרד הפרסום מקאן תל אביב, ומאחורי שני הגדולים משרד הפרסום מנצ', שהולך וגדל בעקביות.

 

 

לא פחות מ-12 מדליות

משרד הפרסום אדלר חומסקי זכה בלא פחות מ-12 פרסים במהלך תחרות האפי השנה, ובמספר זהה של פרסים זכו צוות הפרסום של מקאן תל אביב, אולם האחרונים לא זכו בפרסי גראנד או פלטינום – ועל כן איבדו את ההובלה השנה לטובת אדלר חומסקי. מתוך סך הכל 36 פרסים שחולקו בטקס האפי, כ-2/3 (24 פרסים) נקטפו על ידי אחת משתי החברות הללו. אחת הסיבות לריבוי הזכיות של שני משרדי הפרסום הללו, היא נוכחות דלילה של משרדי פרסום נוספים בארץ, ומיעוט הגשת מהלכים מטעם עוד חברות פרסום ושיווק מובילות בארץ. השנה הוגשו לתחרות בסך הכל רק 85 עבודות, מהן 50 עבודות הגיעו לתחרות הגמר. מדובר בירידה של כמעט 20% לעומת כ – 105 עבודות שהוגשו לתחרות היוקרתית בשנת 2017.

 

קבוצת פובליסיס העולמית אסרה על חברות בנות שלה להגיש מועמדות בתחרות. הקבוצה מכילה מספר גדול של משרדי פרסום בארץ, ביניהם: וובאימג', באומן בר ריבנאי, סאצ'י אנד סאצ'י, ליאו ברנט, גליקמן שמיר סמסונוב, ורבים אחרים, עליהם נאסר להגיש מהלכים שיווקיים – אפקטיביים ככל שיהיו – לתחרות האפי בישראל. נאמר במאמר מוסגר, כי על אף שמשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שייך לקבוצתת פובליסי, פרוייקטים שלו דווקא כן הוגשו – מטעם הלקוחות, ועל כן זכה המשרד במדליית פלטינום אחת ובמדליית זהב אחת. גם משרד הפרסום ראובני פרידן נכח בטקס האפי השנה, וזכה בשתי מדליות זהב, מדליית כסף ומדליית ארד. משרדי פרסום נוספים זכו בקטגוריות השונות, עם מהלכים שיווקיים אפקטיביים נוספים.

 

 

הקמפיינים הבולטים בתחרות האפי השנה

קמפיין המיליונרים הוא אולי המנצח הגדול אבל הוא בוודאי לא היחיד. בין הקמפיינים האפקטיביים שהוצגו השנה, מעניין לציין את המהלך של שופרסל אונליין השנה (בניהול משותף של אדלר חומסקי וגיתם), דגני הבוקר של אסם (מדליית זהב עבור משרד הפרסום מקאן וואלי), הקמפיין של איקאה בקטגוריית הקמעואות (משרד הפרסום הזוכה הוא מקאן), קמפיין התקשורת של פאודה מבית YES (משרד הפרסום, שוב, מקאן), והבנק הדיגיטלי פפר בתחום חדשנות במדיה, ועוד. בסיום הטקס הוענק פרס "מפעל חיים" למיקי בר ושוני ריבנאי, מייסדי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, בטקס מרגש.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme